آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

نماینده تهران:تاکید می کنم حداقل2مامور رسیدگی به پرونده بورسیه ها درسازمان بازرسی،خودشان بورس شدند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,بورسیه ها

روز گذشته سازمان بازرسی در حالی ادعای محمود صادقی، نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش درباره بورسیه بودن برخی مامورین مستقر در وزارت علوم از سوی این سازمان را تکذیب کرد که صادقی به این بهانه ابعاد تازه‌تری از پرونده بورسیه‌ها را فاش کرد.

او با پافشاري بر موضع قبلي‌اش گفت: مساله بورس ماموران (سازمان بازرسي) به يك نفر اختصاص نداشته و حداقل يك نفر ديگر از ماموران سازمان بازرسي براساس اطلاعات موثقي كه من دارم از بورسيه استفاده كرده و ظاهرا فارغ‌التحصيل هم شده است. دوازدهم مردادماه بود كه صادقي با انتشار مطلبي در صفحه توييترخود نكته تازه‌اي درباره پرونده بورسيه‌هاي وزارت علوم مطرح كرد.

 

 او در اين باره نوشته بود: «برخي مامورين سازمان بازرسي مستقر در وزارت علوم جزو بورسيه‌ها هستند! شايد به اين جهت است كه گزارش سازمان بازرسي درباره بورسيه تاكنون اعلام نشده است.» حالا دو هفته بعد از انتشار اين متن روز گذشته سازمان بازرسي با انتشار متني در خبرگزاري آنا نسبت به اين توييت واكنش نشان داده و اظهارات اين نماينده را تكذيب كرده است. در تكذيبيه سازمان بازرسي اين نكات آمده است: ‌بررسي در مورد بورس دكترا توسط هيات بازرسي و با تصدي سربازرس مربوط در حوزه بازرسي امور آموزشي و پژوهشي اين سازمان انجام شده، نه توسط يك نفر و هيات مزبور گزارش جامع خود را در اين خصوص ارايه كرده است. يك نفر از اعضاي هيات بازرسي با وجود پذيرفته شدن در بورس، در هيچ دانشگاهي ثبت‌نام نكرده و از امكان بورسيه شدن استفاده نكرده است. في‌نفسه بورسيه شدن افراد واجد صلاحيت به معني اقدام خلاق يا نقض مقررات نيست.


گزارشي كه مانع استيضاح فرجي‌دانا مي‌شد
اما بعد از انتشار اين تكذيبيه محمود صادقي در گفت‌وگو با خبرگزاري آنا با اشاره به اين تكذيبيه ابعاد تازه‌تري از پرونده بورسيه‌ها بيان كرد. او گفت: يكي از اعضاي هيات بازررسي پرونده بورسيه‌ها كه مسوول بررسي پرونده بوده، در بورس پذيرفته شده و در رديف دانشجويان بورسيه بوده است. حالا مي‌فرمايند ثبت‌نام نكرده است ولي بورس به آن تعلق گرفته و به همين مقدار آن مامور وارد يك سازوكار غيرقانوني شده و اگر ثبت‌نام نكرده يك بحث ديگري است. صادقي بر اين نكته هم تاكيد كرد كه مساله بورس ماموران به يك نفر اختصاص نداشته و حداقل يك نفر ديگر از ماموران سازمان بازرسي بر اساس اطلاعات موثقي كه من دارم از بورسيه استفاده كرده و ظاهرا فارغ‌التحصيل هم شده است. اطلاعات موثق دارم كه اين فرد در يك دانشگاهي ثبت نام كرده و سپس به دانشگاه ديگري انتقال پيدا كرده و تحصيلات خود را به پايان رسانده است.


صادقي گفت: سازمان بازرسي در بند يك جوابيه خود اعلام كرده كه هيات مزبور گزارش جامع خود را درباره بورسيه‌ها ارايه كرده‌اند و اين اولين باري است كه در رسانه‌ها صحبت از گزارش جامع تحقيق درباره بورسيه‌ها مي‌شود. طبق معمول سازمان بازرسي گزارش‌هاي خود به مراجع ذيربط و از جمله دستگاه‌ مربوطه ارسال مي‌كند. سوال من اين است كه چرا گزارش جامع بورسيه‌ها به وزارت علوم ارايه نشده است؟

وي افزود: تا جايي كه من مطلع هستم اين گزارش جامع، گزارش خوبي هم است حتي قبل از استيضاح وزير علوم سابق آقاي فرجي دانا آماده شده بود. چه بسا اگر اين گزارش به اطلاع مقامات عاليه نظام مي‌رسيد ممكن بود برخي سوءتفاهمات را كه عليه وزير بود، برطرف كند و مانع از استيضاح مي‌شد و اينقدر هزينه به مملكت تحميل نمي‌شد. تغيير يك وزير خيلي هزينه دارد؛ سازمان‌هاي نظارتي بايد نقش خود را اينجا ايفا مي‌كردند كه اگر تخلف گسترده‌اي صورت گرفته است، گزارش را ارايه مي‌دادند و مانع استيضاح مي‌شدند.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: ظاهرا هيات بازرسي گزارش جامع را به سازمان بازرسي ارايه داده است اما اين سازمان چه كاري انجام داده است؟ و كماكان اين سوال باقي است كه چرا اين گزارش به مراجع ديگر از جمله وزارت علوم ارايه نشده است؟ روال قانوني اين است كه وقتي گزارشي درباره دستگاهي تهيه مي‌شود، سازمان موارد تخلف را به انضمام گزارش به مراجع مربوط ارايه مي‌دهد و تاحدي كه من مي‌دانم چنين گزارشي به وزارت علوم داده نشده است.

 

 اخبار  سیاسی  -  اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------