آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

غرویان: قرائت روحانی از اسلام با برخی از آقایان فرق دارد/ حلال و حرام خدا استانی نیست/ اگر کنسرت از نظر فقهی مجاز است در هر شهری مجاز است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی غرویان

با جوسازی و شعار نمی‌شود کار فرهنگی کرد و مشکلات فرهنگی با این قیبل کارها حل نمی‌شود.

"محسن غرویان" از اساتید حوزه علمیه با اشاره به تفاوت قرائت حسن روحانی از اسلام با برخی روحانیون گفت: حسن روحانی به عنوان یک عالم و دانشمند تحصیل کرده اسلامی که هم در حوزه درس خوانده است و هم در دانشگاه‌های داخلی و خارجی و با علم روز آشناست یک قرائتی از اسلام دارد که تفاوت‌های اساسی با قرائت برخی از آقایان در حوزه دارد.

عضو هیئت علمی "جامعه [دانشگاه] المصطفی العالمیه" در مصاحبه با خبرنگار عصرایران ادامه داد: باید دید میان این دو قرائت کدام برای اسلام و مردم مفیدتر است و به درد مردم می‌خورد و برای جامعه راه گشاست.

وی خاطر نشان کرد: قرائت دکتر روحانی از اسلام، قرائت روشنفکرانی مانند شهیدان بهشتی و مطهری است. این افراد آشنا با مسائل روز جهان بوده‌اند. در مقابل افرادی هستند که از اسلام قرائتی سنتی دارند و نوع دیدگاه رییس جمهور در مورد مسائل اسلامی را نمی‌پسندند.

لغو کنسرت ها در مشهد
غرویان در مورد اجرا نشدن کنسرت در شهر مشهد نیز گفت: این سخنان مبنای فقهی ندارد. نمی‌شود گفت دو دو تا در مشهد می‌شود چهارتا در شیراز می‌شود پنج‌تا. اگر کنسرت و موسیقی از نظر شرعی و فقهی مجاز است در هر شهری حلال است. حلال و حرام خدا که استانی نیست.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: باید علمی و فقهی بحث کنیم و ببینم کنسرتی که در حال حاضر اجرا می‌شود از نظر شرعی حلال است یا حرام؟ اگر حلال است همه جا حلال است و اگر حرام است همه جا حرام است.

وی تصریح کرد: اختلاف نظر فقهی میان علما وجود دارد و چیز خوبی هم هست اما بحث این است که با جوسازی و شعار نمی‌شود کار فرهنگی کرد و مشکلات فرهنگی با این قیبل کارها حل نمی‌شود. باید این مباحث از نظر قفهی و علمی مطرح شود و برای آن راه حل پیدا کرد.

مراجع و علما از عملکرد روحانی راضی هستند
این استاد فلسفه اسلامی خاطرنشان کرد: مراجع و علما از عملکرد روحانی راضی هستند. آنگونه که از شواهد پیداست مراجع تقلید و علما به طور کلی از عملکرد روحانی از در زمینه‌های مختلف راضی هستند و نارضایتی ندارند.


می گفتند موسیقی حرام است
غرویان افزود: در مسئله موسیقی می‌بینیم که قبل از اجرای سرود شهید مطهری در کشور با موسیقی مخالفت می‌شد و می‌گفتند حرام است اما امام این موسیقی را تایید کرد و حتی شاهد اجرای آن بودند و بعد از این تایید نگاه علما و دیدگاه فقهی آنان تغییر پیدا کرد.

این استاد فلسفه اسلامی تصریح کرد: الان در مورد ورزش بانوان، رییس جمهور یکی از خانم‌های مدال‌آور را تایید و تمجید می‌کند و در مقابل افرادی هستند که ورزش بانوان را محکوم می‌کنند.

شاگرد سابق آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: ما ورزش اسلامی بانوان نداشتیم اما الان داریم. موسیقی اسلامی نداشتیم اما الان داریم در مورد کنسرت هم همین است باید سعی کنیم کنسرت اسلامی با محتوای فرهنگی و اسلامی که به دور از ابتذال باشد شکل بدهیم.

وی گفت: روحانی دیدگاه باز و روشن نسبت به آینده دارد اما عده‌ای هستند که دیدگاه محدود و بسته ای دارند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------