آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

حضرتی: اجرای قراردادهای نفتی آثار برجام را ملموس می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , حضرتی

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای قراردادهای نفتی و سرمایه گذاری در حوزه نفت گفت که این کار باعث ملموس شدن اجرای برجام خواهد شد.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت نفت از جمله وزراتخانه هایی بود که خیلی سریع و حتی پیش از اینکه برجام به انتها برسد اقدامات اولیه درباره جذب سرمایه گذار را در حوزه نفت انجام داد و یک کنفرانس بین المللی برگزار کرد و از صاحب نظران برای تنظیم پیش نویس عملی این قرار دادها دعوت کرد.

وی افزود: از همان زمان نقدهای مختلفی از سوی تعدادی دلسوزان در مجلس و خارج از مجلس آغاز شد که البته عمدتا از سر دلسوزی بود البته عده‌ای هم با هر نوع اقدام از سوی دولت آقای روحانی و مخصوصا وزات نفت که محور تحولات اقتصادی مخالف بودند و این مخالفت را با ادبیات صحیح نشان دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد البته آقای زنگنه جلساتی را با منتقدین قراردادهای نفتی برگزار کرد و نظارت آنها را دریافت کرد و حتی مطالب روزنامه ها در این زمینه و مرکزی در وزارت نفت جمع بندی و به ایشان ارائه شد، علاوه بر این نهادهای نظارتی مثل سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری و هیئت تطبیق مصوبات فعال شدند، همچنین دفتر مقام معظم رهبری هم در این زمینه فعال شد که جای تشکر دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد : دفتر مقام معظم رهبری طی نامه ای 15 بند اصلاحی را به ستاد اقتصاد مقاومتی ارادئه کرده بود که باید در قراردادها لحاظ شود و این ستاد نیز 15 بند را درنظر گرفت که برخی باید در متن قرارداد وبرخی باید در عمل اصلاح شود. که این اصلاحات طبق مصالح کشور است و اختلاف نظری درباره آن وجود ندارد.

وی گفت: این موارد که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعمال شده بود یک بار توسط دفتر مقام معظم رهبری باز بینی شد و به آقای لاریجانی ارائه شد و نهایت اصلاحات به دولت ارجاع شد تا در قراردادها اعمال شود.

حضرتی با بیان اینکه موضوع قراردادهای نفتی باید خاتمه یابد تاکید کرد: کشور نیاز به سازندگی دارد و حتما باید این کار با سرعت انجام شود تا آثار برجام قدری ملموس شود ضمن اینکه ما نیازمند سرمایه گذاری در حوزه نفت هستیم و حتما باید یک سرمایه گذاری خارجی برای جبران مافات سال های گذشته انجام شود و نسبت به ورود تکنولوژی خارجی ، میدان دادن به شرکت ها، مهندسین و توان فنی داخلی اقدامات لازم انجام شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه موضوع قراردادهای نفتی تبدیل به یک مساله سیاسی شده اظهار کرد: البته ما باید با توجه به توافق برجام این قراردادها را به گونه ای تنظیم کنیم که جلوی سوءاستفاده طرف‌های قرارداد بسته شود. در همین رابطه سه هیات در سطوح مختلف فنی، سیاسی و امنیتی لحاظ شده که در مراحل مختلف ملاحاظاتی را در مورد قراردادها اعمال کنند.

 وی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای قراردادهای نفتی خاطر نشان کرد: همسایگان ما مخازن مشترک را مثل پمپ می‌مکند و این برای ما زجر آور است که بخواهیم زمان را از دست بدهیم، جای تعجب است که چرا مخالفین این قراردادها در مورد این که چرا میادین مشترک از سوی کشورهای همسایه بهره برداری می‌شود اعتراض نمی‌کنند و در این زمینه هیچ راهپیمایی برگزار نمی‌شود به هر حال ما وضع خوبی در بخش استفاده مخازن مشترک نفتی نداریم و با افت شدید مخازن نفتی و کهنگی و فرسودگی آنها مواجه هستیم، به نحوی که در جایی که باید 1000 بشکه نفت برداشت شود تنها 20 بشکه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------