آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

از پرتاب کفش و احضار وزرا تا توزیع بیانیه و تراکت علیه دولت



اخبار,اخبار سیاسی,نقد عملکرد دولت

 

اخبار سیاسی - روش‌های افراطیون برای تضعیف دولت تدبیر و امید
از پرتاب کفش و احضار وزرا تا توزیع بیانیه و تراکت علیه دولت

با آنکه ریش‌پرفسوری محبوب دولت تدبیر و امید به گونه‌های مختلف مورد تخریب مخالفانش قرار می‌گیرد، اما همگان ‌به‌خوبی می‌دانند که این نوع رفتارها در تضعیف وی ره به جایی نخواهد برد.

 در حالی که مقام معظم رهبری بارها بر پرهیز از رفتارهای تفرقه‌افکنانه و تضعیف دولت تاکید کرده است اما گویا عده‌ای که اتفاقاً بیشتر از همه مدعی پیروی از خط رهبری  و امام(ره) هستند، ضمن بی‌توجهی به سخنان رهبری، مدام بر طبل تفرقه و تخریب می‌کوبند و همچنان به رفتارهای تخریب‌گرایانه در جهت تضعیف دولت تدبیر وامید ادامه می‌دهند.

 

صریح‌ترین و شفافت‌ترین دفاع مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان ۱۲ آبان ۱۳۹۲، در دیدار جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان بود که در آن دیدار، ضمن حمایت از مجموعه مسؤلان و مذاکره‌کنندگان با پنج به علاوه یک، تأکید کردند: «اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام‌دادن مأموریت سخت خود می‌باشند و هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد  یا سازشکار بداند».
 
به گزارش خرداد، اما برخی نیروهای سیاسی مخالف دولت به بهانه‌های مختلف برای دولت چالش ایجاد می‌کنند. در این میان عمده‌ترین مخالفت‌های این افراد به عرصه‌هایی مربوط می‌شود که جزء نقاط قوت دولت است؛ یعنی عرصه‌ دیپلماسی و مذاکرات هسته‌ای و در رأس آن محمدجواد ظریف. در عین حال با آنکه ریش‌پرفسوری محبوب دولت تدبیر و امید به گونه‌های مختلف مورد تخریب مخالفانش قرار می‌گیرد، اما همگان ‌به‌خوبی می‌دانند که این نوع رفتارها در تضعیف وی ره به جایی نخواهد برد.
 
در حالی که رهبری، شورای عالی امنيت و سران نظام، مذاكرات هسته‌ای را موفقيت‌آميز می‌دانند، این گروه‌ها که هنوز می‌پندارند کشور در ایام فعالیت‌های انتخاباتی است، می‌کوشند با تحریف اخبار و ترویج شایعه‌های بی‌مبنا عملکرد دولت را ضعیف نشان دهند و افکار عمومی را نسبت به دولت بدبین کنند. رفتار و روش‌های این گروه‌ها در انتقاد از دولت نیز در نوع خود جالب است.
 
وقتی دکتر روحانی در نیورک سعی می‌کرد با دیپلماسی فعال و هوشمند باب گفت‌وگوهای سازنده با غرب را باز کند و اعتماد از دست‌رفته جامعه بین‌الملل به ایران را بازگرداند، شاید انتظار نداشت که در فرودگاه مهرآباد مخالفانش با پرتاب کفش از او استقبال  کنند. اما مخالفان دولت این کار را کردند تا نشان دهند که دولت با مخالفانی سرسخت طرف است؛ مخالفانی که خیلی هم علاقه‌مند به گفت‌وگو و ایجاد ثبات و آرامش در کشور نیستند. این پایان رفتارهای عجیب مخالفان دولت نبود، چه‌آنکه بارها به بهانه‌‌های مختلف و از هر فرصتی که به‌دست می‌آوردند در نقد غرض‌ورزانه و تضعیف دولت کوتاهی نکرده و نمی‌کنند.

 

از کشاندن اعضای کابینه به کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس شورای اسلامی و طرح سؤال‌های عجیب و غریب و نشان‌دادن کارت زرد به وزرا گرفته تا سخنرانی‌های آتشین در محافل گوناگون در نقد عملکرد دولت، اعتراض به انگلیسی صحبت کردن ظریف و توزیع بیانه و تراکت در خیابان‌ها و تجمع‌ها علیه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای. این‌ رفتارها همه نشان از این دارد که گروهی از مخالفان دولت بنای بر نقد سازنده و دلسوزانه ندارند؛ بلکه هدف‌شان چیز دیگری است؛ ایجاد چالش برای دولت تدبیر و امید و سنگ‌اندازی در مسیر تحقق وعده‌های که به مردم داده بود.
 
اخیراً نیز تراکت‌های مصوری که موضوع توزیع سبد کالا و توافق ژنو را دستمایه اعتراض علیه دولت قرارداده در حاشیه نماز جمعه تهران توزیع شد. روزنامه ایران دراین‌باره نوشته است: «در یکی از تراکت‌ها با  کنایه به محمد جواد ظریف، او در حال آتش زدن اورانیوم‌های غنی‌شده در مقابل بازپس‌گیری اموال بلوکه شده ایران تصویر شده است. در تصویری دیگر توزیع سبد کالا دستمایه مطالب اهانت‌آمیز قرار گرفته و از آن به عنوان ریختن آبروی مؤمنان یاد شده بود.»
 
به گزارش خرداد، پیشتر نیز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در تهران بیانیه‌هایی در نقد توافقنامه ژنو توزیع شده بود. در آن بیانیه نیز به بیان اخبار تحریف‌شده‌ای در مورد مذاکرات هسته‌ای و توافقنامه ژنو پرداخته شده بود.
 
حال پرسشی که مطرح می‌شود این است که چه کسی میاندار و صحنه‌گردان این رفتارها و تخریب‌هاست. از ابتدای کار کابینه تا کنون عملکرد دولت به مذاق برخی از مخالفان داخلی خوش نیامده است. عمده‌ترین این مخالفان طیف موسوم به جبهه پایداری است که هم در مجلس و هم در تریبون‌های دیگری که در اختیار دارد از هر فرصتی برای تضعیف دولت استفاده می‌کند.

نوع مخالفت‌های این افراد در بسیاری از مسائل، این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که این رفتارها در ادامه انتخابات 24 خرداد و ایام فعالیت‌های انتخاباتی است. شاید جبهه پایداری گمان می‌کند از مخالفت با دولت روحانی می‌تواند نزد مردم و عرصه سیاسی کشور پایگاه و جایگاهی برای خود کسب کند، اما گویا فراموش کرده است که مردم عملکرد گذشته آن‌ها را به یاد دارند.
 
هر ناظر منصف و بی‌طرفی که عملکرد دولت یازدهم را شاهده بوده، می‌تواند اذعان کند که عملکرد دولت در این مدت – نه اینکه بدون نقص بوده- اما به‌گونه‌ای بوده که توانسته است در چارچوب اهداف کلی نظام و منافع ملی و همسو با خواست مردم، وضعیت مطلوبتری حداقل نسبت به هشت سال اخیر، در کشور به‌وجود آورد.
 
گرچه دولت سعی می‌کند به‌دور از حاشیه به دنبال تحقق وعده‌ها و برنامه‌های خود باشد، اما این مخالفت‌ها و تخریب‌ها تمامی ندارد و برخی بدون اینکه چه اتفاقات مثبتی در کشور در حال رخ دادن است و جامعه به چه سمتی حرکت می‌کند و نظر مردم چیست، می‌خواهند به هر بهانه‌ای به دولت تدبیر و امید ضربه بزنند و برای جامعه تنش ایجاد کنند زیرا اساسا حیات این افراد در ایجاد تنش و چالش است.

 

به قول شیخ اصولگرایان معتدل «یکی از بدبختی های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم چه چپ باشد چه راست، در حالی که تندروی و نامتعادل حرکت کردن به کشور و انقلاب ضربه می‌زند.»

اخبار سیاسی - خرداد نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------