آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

شمخانی: هواپیماهای روسیه پنجشنبه از همدان رفتند / عملیات روس ها در سوریه به خواست ایران است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , شمخانی

حضور ایران در جنگ ظفار نیز به دستور امریکا بود.

شمخانی گفت: پیمان ائتلاف و وحدت میان ایران، سوریه و روسیه برای مبارزه با تروریسم وجود دارد؛ هواپیماهای روسیه دیروز از پایگاه همدان نرفتند، بلکه طبق طراحی عملیات، پنجشنبه آنجا را ترک کردند.

به گزارش عصرایران، در این مصاحبه از شمخانی به عنوان "مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی - امنیتی ایران با سوریه و روسیه " یاد شده است.

امیر دریابان علی شمخانی در مصاحبه با خبرنگاران صداوسیما گفت:

 - اینکه در بخشی از حلب عملیاتی شود که نیازمند پشتیبانی هوایی باشد و این پشتیبانی به خواست مستشاران ایرانی و اقدام روسیه باشد نشانه اقتدار است نه وابستگی.

-  قرار نبود هواپیماهای روسی در این پایگاه بمانند بلکه مقرر بود تا روز پنجشنبه بمانند و بروند. این هواپیماها دیروز نرفتند بلکه طبق طراحی عملیات زمینی، پنجشنبه رفتند و این ناشی از فشار کشورهای دیگر نبود.

- کشورهای دیگر از این همکاری های راهبردی ، متحیر و غافگیر شدند به همین علت نتوانستند منویات دشمنان را در شکست محاصره حلب به ثمر برسانند.

- شمخانی همچنین درباره دیدگاه های متفاوت درباره همکاری های راهبردی ایران و روسیه گفت: در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران، کندی و بن بست در تصمیم گیری مدت هاست رفع شده است و متناسب با نیازها برای تامین امنیت کشورمان ، ساختار تصمیم گیری ما به ویژه در عرصه دفاعی و امنیتی ، زنده ، فعال ، هوشمند و روزآمد است.

- تروریسم موضوعی پیچیده است که در زمان های مختلف در اربیل ، بغداد ، دمشق، نیس فرانسه ، بلژیک و آلمان بروز می کند ؛ نباید اجازه دهیم این منویات شوم هیچ گونه تقربی به امنیت مقتدرانه کشورمان بیابد و این امنیت را که ثمره خون شهدای بیشمار انقلاب و شهدای مدافع حرم است مخدوش کند.

- تروریست های مزدور تکفیری در منطقه ای خاص در سوریه نفس های آخر را می کشیدند و باید این فرصت به پیروزی محکم و پایدار تبدیل می شد و خلاف انتظار حامیان تروریسم اعم از امریکا و برخی کشورهای منطقه که توهم توان تغییر معادله قدرت را دارند، منویات منفی آنها را در قبال مردم سوریه باید دچار بن بست و فروپاشی می کردیم.

- جنجال رسانه ای درباره همکاری های راهبردی ایران و روسیه طبیعی است

- ائتلاف ضدتروریسم در منطقه به رهبری امریکا با گذشت 1.5 سال هیچ دستاوردی نداشته، اما دستاوردهای ائتلاف چند ماهه ایران، سوریه، روسیه و مقاومت لبنان آشکار است. دستاوردهای این ائتلاف در عراق شفاف و در سوریه در چندقدمی پیروزی نهایی است.

- طبیعی است که باید بسیجی رسانه ای شکل گیرد تا این اقتدار ائتلاف را که تمیزدهنده سخن راست ائتلاف مقاومت از سخن دروغ ائتلاف غرب است نشان دهد و رسانه های مستقل نباید فریب بازی های رسانه را بخورند.

- کی و در کدام صحنه تاریخ ایران، مبتنی بر منویات کشورمان مشارکت داشته ایم؟

- ایران قبل از پیروزی انقلاب حلقه ای از جنگ سرد علیه اتحاد جماهیر شوروی بود و حضورش در ظفار نیز به دستور امریکا بود.

- ایران امروز به علت نیازش با همکاری روسیه و مقاومت برای مقابله با فتنه های تکفیری، روسیه قدرتمند را کنار خودش آورده و آن را به عنوان عملیات هوایی درکنار عملیات زمینی که طراح و مستشارش کشورمان است به کار گرفته است که نشانه اقتدار محسوب می‌شود.

-  یکی از ممیزه های مثبت این مقطع از تاریخ اسلام این است که جمهوری اسلامی توانست برای محکم کاری اهداف منطقه ای و دفاع از مردم مستضعف و زیر ستم تکفیری ها، توان هوایی یکی از قدرت های جهان را در ایام معدود در خدمت پیروزی آن ملت قرار دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------