آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

محافطه‌کاران به عقب برگشتند/ استراتژی نو اصول‎گرایان؛ هر نامزدی بهتر از روحانی است



اصول‌گرایان ردای ریاست جمهوری را به تن قالیباف دوخته بودند. ناگهان حسن روحانی آمد و تمام آرزوهای آنها را بر باد داد.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفته است که " با نظر به وضعيت كنوني كشور و جريان‌هاي سياسي هيچ يك از چهره‌های اصول‌‎گرا شانس پيروزي در مقابل آقاي روحاني را ندارند. خيلي افراد قبلا مكرر به صحنه آمده‌اند و مورد اقبال عمومي قرار نگرفته‌اند. عده‌اي از اين افراد هم اصلا در قد و قامت رياست‌جمهوري نيستند. مردم تجربه مديريت آقاي احمدي‌نژاد را ديده‌اند. جامعه به اين افراد اقبالي ندارد."

سخنان حبیبی نشان می‌دهد که خود اصول‌گرایان یا حداقل اصول گرایان سنتی که در دهه 60 به محافظه کاران معروف بودند به این نتیجه رسیده‌اند که در انتخابات آینده ریاست جمهوری (سال 1396)، شانسی برای پیروزی در برابر حسن روحانی ندارند. محافظه کاران حدود 15 سال پیش نیز دچار همین مسئله شد و نتوانستند فردی را پیدا کنند که توانایی رقابت با رییس دولت اصلاحات را داشته باشد.

در سال 80 جریان راست / محافظه کار / اصولگرا می‌دانست که فردی ندارد که بتواند در حد و اندازه ریاست جمهوری ظاهر شود و همزمان از محبوبیت عمومی نیز برخوردار باشد. از این رو عملکرد خود را به رفتار اصلاح‌طلبان مشروط کرد. در این میان جریان‌های اصول‌گرا سعی کردند به مردم بگویند که در این انتخابات نامزد دارند. چند ماه قبل از انتخابات 80، عسگراولادی دبیرکل  وقت حزب موتلفه اعلام کرد یک نامزد حزبی از این جریان در انتخابات شرکت خواهد کرد.

دیگر جریان‌های راست هم مدعی شدند که نامزدی را در نظر دارد ولی به علت این که احتمال دارد نامزد مورد نظر مورد تهاجم تبلیغاتی جریان چپ قرار بگیرد از اعلام اسم او خوداری می‌کنند. بعد از این کش‌وقوس‌های تاکتیکی راست‌گرایان تصمیم گرفتند صحنه را برای رقیب خالی کنند و محترمانه کنار بروند. این جریان با این استدلال که نمی‌خواهیم انتخابات دو قطبی که خواست دشمن است در کشور شکل بگیرد، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنیم در انتخابات ریاست جمهوری سال 80 تعدادی از اصولگرایان به صورت چراغ خاموش کاندیدا شدند اما جناح محافظه کار یا اصولگرا حاضر به حمایت از هیچ یک از آنها نشد.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصولگرایان


در این انتخابات احمد توکلی به عنوان یکی از راست‌گرایان شناخته شده و از رقبای هاشمی رفسنجانی در سال 72، به صحنه آمد و تبدیل به جدی ترین رقیب خاتمی شد اما اصول‌گرایان حاضر نشدند به صورت رسمی و همه جانبه از او حمایت کنند تا وی در این انتخابات تنها 4 میلیون رای را به خود اختصاص دهد یعنی یک میلیون کمتر از 5 میلیون رای احمد توکلی در رقابت با هاشمی رفسنجانی در سال 1372.

حالا بعد از 15 سال به نظر می‌رسد تاریخ برای اصول‌گرایان یا همان محافطه کاران در حال تکرار است. آنگونه که از شواهد پیداست آنها با توجه به نتایج انتخابات گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که شانسی برای موفقیت در انتخابات آینده و شکست روحانی ندارند. آنها در انتخابات ریاست جمهوری 92 خود را فاتح انتخابات می‌دانستند و ردای ریاست جمهوری را به تن قالیباف دوخته بودند. ناگهان حسن روحانی آمد و تمام آرزوهای آنها را بر باد داد. درست همان اتفاقی که در سال 76 افتاد و در حالی که همه در انتظار ریاست جمهوری ناطق نوری بودند، خاتمی راهی پاستور شد.

در این میان اما نواصول‌گرایان برخلاف اصول‌گرایان سنتی فکر می‌کنند و تصمیم دارند برای رقابت با روحانی نامزدی را معرفی کنند. این نامزد می‌تواند سعید جلیلی باشد یا فردی که تا به حال در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده است. آنها حتی در حال فکر کردن به محمود احمدی نژاد هستند. نو اصول‌گرایان در این اندیشه هستند که هر فرد اصول‌گرایی برای ریاست جمهوری بهتر از روحانی است.

 

 اخبار  سیاسی - عصر ایران/مصطفی داننده

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------