آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

آیا مسجد جامعی بازهم می تواند چمران را شکست دهد؟ / هنوز مشخص نیست ورزشکاران شورا به کدام سو خواهند چرخید!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,شورای شهر تهران

 چند روز مانده به آغاز انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر تهران، شواهد گویای آن است که لابی اصولگرایان در شورای شهر تلاش خود را برای تمدید ریاست چمران بر این شورا تشدید کرده است.

به گزارش  انتخاب ؛ وضعیت شکننده تعداد مشخص افراد اصولگرا و اصلاح طلب شورا از سه سال و نیم قبل تا کنون،  شرایط عجیب و مبهمی را ایجاد کرده است، بطوریکه اکنون و تنها در چند روز باقی مانده به انتخاب هیات رئیسه شورای شهر  مشخص نبودن خط مرز فکری بیشتر اعضا،  بر آوردها در باره رای آوری کاندیدای اصولگرا یا اصلاح طلب را دشوار کرده است.

نکته ای که شرایط را غامض تر می کند تعداد  تقریبا مساوی آرای ثابت دو جریان سیاسی در شورای شهر تهران است که بر شدت این رقابت افزوده،  به همین دلیل از دست دادن رأی حتی یک نفر نیز ممکن است سرنوشت انتخابات را عوض کند.

بخش دیگری از تصمیمات مربوط به انتخاب رئیس شورا ظاهرا با لابی هایی که در بیرون از ساختمان بهشت وجود دارد  همراه است. گویا اصولگرایان مایل نیستند ریاست شورا را از دست بدهند. با این حال اصلاح طلبان هم برنامه خیلی قوی و مشخصی برای گزینه نهایی ریاست خود در شورای شهر ندارند اما گزینه های خود را مشخص کرده اند که از میان آنها مسجد جامعی برای ریاست شورا و تندگویان و حکیمی پور برای هیات رییسه قطعی شده اند.

به نظر می رسد که اصولگرایان برای تمدید ریاست چمران دست بکار شده و لابی ها را آغاز کرده اند. این در حالی است که  محمد سالاری عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران چندی قبل در مصاحبه با روزنامه شرق  با اشاره به وضعیت موجود  گفت : "در این مدت اصلاح طلبان نه‌تنها جلسه‌ای مجزا برای انتخابات هیأت‌رئیسه نداشته‌اند؛ بلکه اصراری هم به لابی با اعضا نداشته‌اند. اعضای اصلاح‌طلب می‌دانند که چه افرادی درباره رأی روی چمران و مسجدجامعی تردید دارند؛ اما در این مدت با آنها صحبتی نداشته‌ایم و این تصمیم را به خودشان واگذار می‌کنیم."

آنچه در شرایط فعلی حساس به نظر می رسد رای ورزشکاران شورای شهر است که می تواند به هر سمتی چرخش کند. در این خصوص تندگویان، دیگر عضو اصلاح طلب شورا گفته است: «سال گذشته در انتخابات هیات رئیسه یک رأی سفید در میان آرا وجود داشت که این نشان می دهد که تعدادی از اصولگرایان از مدیریت چمران راضی نیستند و احتمالا در انتخابات هیات رئیسه آتی نیز تعداد رأی‌های سفید در پی نارضایتی از مدیریت چمران در طیف اصولگرایان بیشتر خواهد شد.»

این خوش بینی تا حدی می تواند برای اصلاح طلبان امیدوار کننده باشد اما مشخص نیست در نهایت ورزشی های شورا به کدام سمت و سو میل می کنند .

بیشتر اصلاح طلبان شورا  در باره رای ورزشکاران شورای شهر می گویند، تکلیف این افراد مشخص است و به نظر می رسد آنها برای رأی دادن، بر روی گزینه قبلی خود ایستاده‌اند، گرچه ممکن است در پی جلسات و ملاقات ها عده ای از اعضای شورا قول دهند که رأیشان را در سبد اصلاح طلبان اندازند؛ اما به نظر می رسد  نباید برروی آنها حساب باز کرد.

مجموع ارزیابی ها نشان می دهد  جریان اصلاح طلب در شورای شهر که مسجد جامعی را گزینه ریاست انتخاب کرده، در حال حاضر 13رأی دارد و هنوز به درستی مشخص نیست که در روز انتخاب رئیس شورا چه اتفاقی رخ خواهد داد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------