توهم رجايي بودن اين‌بار در قزوين!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدی  نژاد

  احمدي‌نژاد روز پنجشنبه به قزوين رفت و بار ديگر با رجايي مقايسه شد. در پوسترهاي اين مراسم از جمله « راه رجا بسته نيست، گرچه رجايي برفت» استفاده شده بود! زمانی عاتقه صدیقی گفته بود: « كساني هستند كه خود را با شهيد رجايي مقايسه مي‌كنند كه اين شبيه‌سازي كار غلطي است. وقتي احمدي‌نژاد ساعت يك شب به خوابگاه دختران مي‌رود و پول به آنها مي‌دهد و بعد خود را غمخوار آنها مي‌نامد، مثلا مي‌خواهد كار شهيد رجايي را انجام دهد اما قصد دارد خود را مطرح كند، از اين مثال‌ها بسيار زياد است كه نيازي به گفتن آنها نيست.»

 

یا در سال ۸۸ گفته بود:« «واقعا بايد براي آقاي احمدي‌نژاد و حاميانش تاسف خورد كه براي راي آوردن خود را راضي مي‌كنند تا دست به هر كاري بزنند. ۴ سال پيش مردم تحت تاثير حرف‌هاي آنها قرار گرفتند و با اين ذهنيت كه قرار است يك شهيد رجايي ديگر زمام دولت را بر عهده بگيرد، به احمدي‌نژاد راي دادند اما ديگر اين كار را تكرار نمي‌كنند» اين جملات همسر شهيد رجايي است كه از سوءاستفاده از نام همسر شهيدش به‌شدت گلايه مند است و بارها اعتراض خود را به رفتار احمدي‌نژاد و حاميانش اعلام كرده است. شايد براي همين موضوع بود كه خشم اين شبيه‌سازان را برانگيخت و روز پنجشنبه برخي گروه‌هاي حامي احمدي‌نژاد عبارات زشت و قبيحي را در وصف همسر شهيد رجايي نگاشته و منتشر كردند.

 

نكته قابل تامل اينجا بود كه باشگاه خبرنگاران نوشت: «احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش به طور غيرمستقيم منتقدانش را مورد هجوم قرار داد و گفت: با اينكه شهيد رجايي صاحب علم و معرفت و در آن زمان از نظر علمي در مرتبه بالا بود، اما مخالفان بي‌مقدارش او را بي‌سواد خطاب مي‌كردند.» اما مشخص نيست منظور احمدي‌نژاد چه طيف و افرادي هستند، چرا كه منتقدان او از حاميان و ياران رجايي بودند كه انتقادشان از احمدي‌نژادي‌ها براي استفاده ابزاری از نام اين شهيد در جهت كسب محبوبيت براي خودشان است. زماني كه احمدي‌نژاد عنوان رئيس‌جمهور را داشت، غلامعلي رجايي مشاور آيت‌ا... هاشمي گفته بود:«آقاي رجايي آدمي نبود كه رده مسئولان را خلع كرده و خودش نامه بگيرد. الان احمدي‌نژاد به بعضي از شهرها سر مي‌زند و در حالي كه در كنارش استاندار، رئيس سازمان بنياد شهيد كل كشور، معاون ايشان و غيره هست، خودش مي‌آيد و نامه را دريافت مي‌كند، اما آقاي رجايي اين شيوه‌ها را شيوه‌هاي درستي نمي‌دانست. آقاي رجايي اهل تظاهر نبود. من در مقاله‌اي به آقاي احمدي‌نژاد گفتم چه سري است كه شما در هر سفر خارجي كه مي‌رويد قرآن برايتان در سيني مي‌آورند و استخاره مي‌كنيد؟ به ايشان نصيحت كردم كه مردم از اين ظاهرسازي‌ها خاطره خوشي ندارند.»

مرهم بر اعتراضات با هجمه به شیخ قدرت
سفر احمدي‌نژاد به قزوين همانند ساير سفرهاي او بي‌حاشيه نبود، چنانكه تابناك نوشته است:«مردم قزوين نسبت به حضور احمدي‌نژاد در اين شهر چندان رضايت نداشتند و به همين دليل با نصب بنرهاي زيادي اعتراض خود را اعلام كردند.»

 

بر روي بنرهايي كه در دست معترضان سفر احمدي‌نژاد به قزوين بود، عباراتي از قبيل:«رئيس پاكدستان ۸ سال دروغ بس نبود؟»، «آيا محكوميت۸۸ هزار ميلياردي احمدي‌نژاد اجرا مي‌شود؟» به چشم می‌خورد. باشگاه خبرنگاران هم اين اعتراضات را اينگونه گزارش كرد كه«تعدادي از جوانان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضمون «دروغ با هاله نور معنا پيدا كرد» و «۱۶ ميلياردي كه احمدي‌نژاد بخشيد، كجاست؟» مقابل مسجد الغدير، به حضور رئيس دولت‌هاي نهم و دهم واكنش نشان دادند.» جالب اينجاست كه حاميان احمدي‌نژاد كه از اعتراض به اين سفر شوكه شده بودند به دنبال مقصر گشتند تا بتوانند آرامشي به خود دهند.

 

بنابراين با انتشار تصوير پسر حجت‌الاسلام قدرت‌ا... عليخاني در كانال‌های تلگرامي خود، چنين نوشتند: « اعتراض امروز برخي جوان‌های قزوين كه از اول هم مشخص بود سازماندهي بوده، حال با اين تصاوير كاملا مشخص است كه چه كساني پشت اين اعتراضات چندنفره بودند.» و « فرزند قدرت‌ا... عليخاني، مدير مسئول هفته‌نامه تابان كه جنجال عليه دكتر احمدي‌نژاد در سفر به قزوين را به پا كرد»! موضوع ديگري براي سرپوش‌گذاشتن بر حواشي سفر احمدي‌نژاد به قزوين چنين بود كه حاميان او در كانال‌های تلگرامي تصاوير اتومبيل‌هايي با پلاك قرمز را منتشر كرده و نوشتند:« در قزوين نكته جالبي مشاهده كردم؛ پشت شيشه ماشين دولتي نيز عکسی از دكتر محمود احمدي‌نژاد نيز نصب شده بود. اين يعني دولتمردان نيز خواهان بازگشت او هستند.»

احمدي‌نژاد دير رسيد
ساعت سخنراني احمدي‌نژاد ۱۷ و۳۰ دقيقه اعلام شده بود و آن طور كه برخي سايت‌های خبري از جمله باشگاه خبرنگاران نوشتند، در ساعت ۱۷ جمعيت انگشت شماري در مسجد نشسته و بنرهاي خوشامدگويي روي ديوارها نصب شده بود. پوسترهاي احمدي‌نژاد با عنوان« مقدم احمدي‌نژاد گلباران» ميان مردم توزيع شد كه همين امر نشان‌دهنده خودجوش بودن استقبال نبوده است. روح‌ا... عباسپور و رجب رحماني نمايندگان پيشين بوئين‌زهرا و تاكستان در مجلس در مسجد ديده شدند كه اين دو امسال به مجلس راه نيافتند. فردي در ميان مردم مي‌چرخید و نامه‌ها را جمع‌آوري مي‌كرد. افرادي در اين مراسم از يكديگر سوال مي‌كردند كه چرا با جمع‌آوري نامه سعي در اميد بخشي كاذب به مردم دارند؛ چرا كه احمدي‌نژاد ديگر امكاناتي براي رفع مشكلات مردم ندارد. در نهايت در ساعت ۱۸:۴۰دقيقه احمدي‌نژاد وارد مسجد شد.

داشتن مديران صالح حق مردم است
احمدي‌نژاد در اين مراسم گفت: كساني كه خود را نتوانسته‌اند مديريت كنند اما به باندهاي فساد و قدرت متصل هستند چگونه مي‌خواهند كشور را اداره كنند، اگر كسي بخواهد جامعه را به سمت عدالت سوق دهد بايد ابتدا در وجودش عدالت را پياده كرده و به آن باور داشته باشد.

 

وي اضافه كرد: مديريت‌هاي غير مردمي و غيرالهي فقط براي خود و باند و گروهشان كار مي‌كنند و به مردم بي‌اعتنا هستند و با تضعيف خودباوري عمومي به خارج چشم مي‌دوزند. مديران غير مردمي برخورد تبعيض‌آميزي با مردم دارند و اساس كارشان ايجاد تفرقه و فاصله انداختن بين مردم است و تنها يك عده خاص را راضي نگه مي‌دارند و پيرو «كدخدا را ببين و ده...» هستند. به همين دليل اينگونه مديران توجه ويژه به افراد خاص دارند لذا اقليتي خاص جايگاه ويژه پيدا مي‌كنند و از ثروت عمومي بيشتري برخوردار مي‌شوند. احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به تكيه كلام خود «بگذاريد بگم» تصريح كرد: اين مديران به گونه‌اي عمل مي‌كنند كه حتي تامين زندگي روزمره مردم مشكل مي‌شود و اكثريت جامعه زير فشار زندگي كم خم مي‌كنند و اصرار دارند مردم به مسائل اساسي فكر نكنند.
 

اخبار  سیاسی  -  آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------