آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

فیضی : مخالفت ائمه جمعه با برگزاری کنسرت‌ها به حاکمیت دوگانه کشور منجر می‌شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمد فیضی

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس با اشاره به عملکرد موفق دولت در مسائل اقتصادی، با انتقاد از برخی اعضای لیست امید که پس از ورود به مجلس، اقدام به تشکیل فراکسیون مستقل کردند، عدم پاسخگویی به تحولات شتابان فرهنگی و اجتماعی را زمینه‌ساز بروز شکاف سیاسی در کشور دانست و گفت: وزارت ارشاد، تنها متولی برگزاری کنسرت‌های موسیقی است.

محمد فیضی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به حضور برخی از اعضای هیات‌رییسه فراکسیون مستقل در نشست اخیر فراکسیون ولایت، گفت: در جریان انتخابات مجلس، لیستی متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالگرایان و حتی اصولگرایان معتدلِ حامی دولت، به‌عنوان «لیست امید» تشکیل شد و بسیار عجیب است که برخی از کسانی که به پشتوانه این لیست وارد مجلس شده‌اند، پس از اخذ رای مردم، نسبت به تشکیل فراکسیونی مستقل از فراکسیون امید، تحت‌عنوان فراکسیون اعتدال یا مستقل اقدام می‌کنند.

اعتدال‌گرایان نباید ائتلاف خود با اصلاح‌طلبان را زیرپا می‌گذاشتند
او با تاکید بر تشکیل فراکسیون امید در مجلس، یادآور شد: اصلاح‌طلبان پس از ورود به مجلس به ائتلاف خود با اعتدالگرایان و اصولگرایان معتدلِ حامی دولت پایبند ماندند و هیچ‌گاه صحبتی از تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان به میان نیاوردند و بجای آن، نام امید را بر فراکسیون خود گذاشتند و بر این اساس، بهتر بود که اعتدال‌گرایان و اصولگرایان معتدل نیز تعهد خود را به این ائتلاف زیرپا نمی‌گذاشتند و در کنار اصلاح‌طلبان، در فراکسیون امید فعالیت می‌کردند.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید تصریح کرد: نکته حایز اهمیت در این بحث، تعریف مشخصی است که برای لیست‌امید صورت گرفته‌بود که براساس آن، لیست امید، لیستی ائتلافی متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایان حامی دولت بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم همچنین خاطرنشان کرد: دوستانی که با لیست امید وارد مجلس شدند و امروز خارج از فراکسیون امید فعالیت می‌کنند، در بسیاری از مسائل کلان با اعضای امید هم‌نظر و هم‌رای هستند و این مسئله به‌روشنی در مصوبات مجلس قابل رویت است.

«امید» موثرترین فراکسیون مجلس دهم است
نماینده اصلاح‌طلب مردم اردبیل در مجلس اعلام کرد: بی‌شک موثرترین فراکسیون مجلس دهم، فراکسیون امید است و انسجامی در مسائل مختلف در میان اعضای این فراکسیون وجود دارد، به‌خوبی موید این ادعاست. شما شاهد هستید که در زمان رای‌گیری‌های مختلف در صحن، این همکاری و هماهنگی بی‌نظیر اعضای فراکسیون امید، چگونه مسیر تصمیم‌های را مشخص می‌کند.

عدم پاسخگویی به تحولات فرهنگی و اجتماعی منجر به بروز شکاف سیاسی می‌شود
فیضی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره مخالفت برخی ائمه جمعه از برگزاری کنسرت‌های مجوزدار در برخی شهرستان‌ها و القای حاکمیت دوگانه در کشور، گفت: تغییر و تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن‌چنان شتابان است که اگر دولت نتواند نهادهایی برای پاسخگویی به این تغییرات فراهم کند، مطمئناً با شکاف‌های سیاسی مواجه خواهیم شد.

وزارت ارشاد، تنها متولی برگزاری کنسرت‌های موسیقی است
او ادامه داد: به هر حال، بنابر قانون صدور مجوز و برگزاری کنسرت‌ها متولی خاص خود را دارد و باید اجازه دهیم این متولی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، کار خود را انجام دهد.

حمایت همیشگی رهبری از عملکرد دولت
عضو هیات رییسه فراکسیون امید همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اهانت‌های اخیر به رییس‌جمهور، با بیان این‌که مقام معظم رهبری همواره از دولت‌ها حمایت کرده است، خاطرنشان کرد: پشت هر دولتی، میلیون‌ها رای مردم است و هنگامی که خواسته‌ها و آرمان‌های مردم در فردی متجلی شود، این فرد به‌عنوان رییس‌جمهور انتخاب می‌شود و همه وظیفه داریم به‌رغم نگاه نقادانه به دولت، از فعالیت‌ها و تلاش‌های آن‌ها حمایت کنیم.

ناتوانی دولت در مدیریت منابع و توسعه متوازن منطقه‌ای
عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم خاطرنشان کرد: امروز در کشور با مشکلات بسیاری روبرو هستیم و به‌عنوان مثال دولت در بحث مدیریت منابع و توسعه متوازن منطقه‌ای آن‌چنان که باید و شاید موفق نبوده و در بحث اشتغال و صنعت در شهرستان‌های کوچک شاهد تحول خاصی نبوده‌ایم اما نمی‌توان تنها به نقاط منفی توجه کرد.

مردم افزایش روزانه قیمت اقلام اولیه در زمان دولت قبل را فراموش نمی‌کنند
نماینده اصلاح‌طلب مردم اردبیل در مجلس دهم با تاکید بر لزوم نقد دولت بر اساس شاخص‌های علمی، یادآور شد: مردم هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند که تا همین چهار سال پیش، برای خرید کوچک‌ترین اقلام باید به این‌که قیمت امروز آن کالا در بازار به چه میزان افزایش یافته، فکر می‌کردند اما امروز دولت به‌خوبی موفق به کنترل تورم شد.

سیاست‌های انقباضی و انبساطی دولت در اقتصاد
او تاکید کرد: دولت با بکارگیری از سیاست‌های اقتصادی انقباضی، ثبات را به بازار و اقتصاد کشور بازگرداند و حال قصد دارد با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی انبساطی، فضا را برای استفاده از فرصت‌های پسابرجام مهیا کند و همچنین با قرار دادن منابع در اختیار بخش‌ خصوصی و مردم، کشور را از رکود خارج کند.

مزایای تسعیر ارز برای اقتصاد کشور در سال جاری
فیضی در پایان با اشاره به رای قاطع مجلس به کلیات اصلاحیه بودجه سال ۹۵ کل‌کشور، به موضوع تسعیر ارز که در این اصلاحیه پیش‌بینی شده، اشاره کرد و گفت: باوجود این‌که منتقدان بحث تسعیر ارزی، این اقدام را به‌نوعی استفاده از ثروت فرضی تعبیر می‌کند اما واقعیت این است که این تکنیک اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان که در حالت رکود اقتصادی قرار دارند، استفاده می‌شود و معمولاً در ترازنامه‌های مالی، حسابی به‌عنوان مازاد یا تجدید ارزیابی نشان داده می‌شود و دولت نیز بخش‌هایی که این بودجه باید در آن خرج شود را به‌خوبی مشخص کرده که این اقدام می‌تواند در مسیر رفع موانع تولید، خرید محصولات استراتژیک کشاورزی و همچنین کمک به شهرداری‌های با جمعیت ۲۰ هزار نفر و پایین‌تر نقش مثبتی داشته باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------