آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

ناصر ایمانی: اصولگرایان سمت احمدی نژاد نمی آیند، مگراینکه تاریخ را فراموش کرده باشند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

ناصر ایمانی تحلیلگر اصولگرا به تشریح فضای حاکم بر جریان اصولگرایی و راهبرد این جریان در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

ایمانی در گفتگو با  انتخاب  اظهار کرد: هنوز انتخابات ریاست جمهوری به طور جدی مطرح نیست. فضای انتخاباتی 5-6 ماه دیگر شکل خواهد گرفت. البته باید بگویم سیاست های دولت و وضعیتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، اصولگرایان را متحدتر کرده است

وی در پاسخ به سئوالی در مورد سخنان اخیر صفار هرندی علیه احمدی نژاد مبنی براینکه کسی که از جبهه اصولگرایی خارج می شود باید منتظر عواقبش هم باشد، گفت: من از شما سوال می کنم، اگر یک چهره اصلاح طلب در مورد جبهه اصلاحات این حرف را می زد، آیا حرف درستی نبود؟ کاملا حرف درستی بود.  یعنی اگر کسی می خواهد حساب خودش را از این جبهه چه اصلاح طلب چه اصولگرا خارج کند باید منتظر عواقب آن هم باشد، عدم حمایت آن جبهه یعنی انتقادها و برخوردهای ان جبهه که به نظر من، حرف کلی و درستی هم هست.

ایمانی با این حال تصریح کرد: آقای احمدی نژاد هیچ زمانی نیازی به حمایت حزب و جناحی از نداشتند و اعلام هم می کردند من احتیاجی ندارم. این موضوع مربوط به الان هم نیست، برای سال 84 است. آقای احمدی نژاد هیچوقت خودش را محتاج به حمایت های هیچ جناح و حزب و گروهی نمی دانست و الان هم نمی داند. اگر خاطرتان باشد در انتخابات 84 اصولگرایان از ایشان حمایت کردند اما آقای احمدی نژاد هیچ موقع خودش را مستحضر به آن حمایت ندانست. الان هم همینطور است، اگر با فرض اینکه یک جناح یا حزبی از ایشان در انتخابات سال آینده و یا دور بعد حمایت کند ایشان خودش را محتاج به آن حمایت نمی داند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا اصولگرایان ممکن است از روی ناچاری به گزینه ی احمدی نژاد متوسل شوند، گفت: خیر، آسیبی که اصولگرایان از مجموعه دولت آقای احمدی نژاد خوردند، اصلاح طلبان نه تنها نخوردند بلکه فوایدش را بردند. اصولگرایان کاملا این درس را آموختند و سمت ایشان نمی آیند. بنابراین برای سال آینده یا دور بعد اصولگرایان قطعا از ایشان حمایت نمی کنند، مگر اینکه تاریخ را فراموش کرده باشند که چه آسیبی از آقای احمدی نژاد و تیم اطراف ایشان خوردند.

این تحلیلگر اصولگرا در پاسخ به سئوالی در مورد سخنان حمیدرضا ترقی درباره بسته شدن لیست پیشنهادی اصولگرایان برای انتخابات سال اینده و اضافه شدن اسم روحانی و احمدی نژاد هب آن اظهار کرد: آقای ترقی اگر از طرف یک جریان یا حزبی صحبت کردند باید رسما ان حزب اعلام نظر کند وگرنه تا قبل از آن نظراتشان شخصی تلقی می شود. به نظر من، مسلما همه گزینه ها می توانند مطرح باشند، منتها اینکه اصولگرایان به سمت کدام خواهند رفت، بحث دیگری است. اینکه آقای احمدی نژاد و آقای روحانی هم در لیست هستند به معنای این نیست که یا از ایشان حمایت می کنند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال ورود سعید جلیلی به انتخابات و موضع اصولگرایان در این باره، گفت: همه گزینه ها مطرح است. گاهی گزینه هایی مطرح می شوند و رای می آورند که اصلا باورتان نمی شود مثلا انتخابات  سال 76 و 84 . کسی باورش نمی شد احمدی نژاد یا رئیس دولت اصلاحات رای بیاورند، حتی این در مورد خود اقای روحانی صدق می کند.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------