آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

مطهری: از کسانی که پدرم را به شهادت رساندند، حمایت نمی کنم/باید به سوالات مردم پاسخ داد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مطهری

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که از کسانی که که پدر وی را به شهادت رسانده اند، حمایت نمی کند، گفت: در عین حال باید به سوالات مردم درباره این موضوع پاسخ داد و به شعاردادن اکتفا نکرد.

به گزارش  ایرنا، علی مطهری در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، در تذکر ماده 79 آیین نامه داخلی گفت: در اینکه منافقان جنایتکار هستند هیچ تردیدی وجود ندارد، همچنین گروه فرقان که اقدام به شهادت رساندن پدر اینجانب کرد شاخه ای از منافقین است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکبر گودرزی رهبر گروهک فرقان از دوستان نزدیک رجوی بود و جلسات بسیاری با هم داشتند، اظهار داشت: این مطالب و موارد بسیار روشن می باشد. لذا برخی از نمایندگان نباید دایه دلسوزتر از مادر شوند.


مطهری تاکید کرد زمانی که یک سوال برای اذهان مردم پیدا می شود مسئولان باید توضیحات خود را ارائه کنند و ادامه داد: بنابراین طرح شعارهایی مبنی بر «جنایتکار بودن منافقان» یا «عظمت امام راحل (ره)» توضیح واضحات است ولی مسئولان باید پاسخ دهند که در اجرای حکم امام راحل (ره) در سال 67 با کمال احتیاط عمل شده است و هیچ ظلمی به کسی نشده است؟ یا اینکه اگر افرادی اعتراض دارند، اعلام کنند و ما بررسی کنیم.


وی با توصیه به مخالفان تصریح کرد: «این پرونده را ببندید و شعار ندهید»، حدود 10 تا 15 نفر از مسئولان کشور صحبت کردند و همه این صحبت ها تنها در خصوص جنایتکار بودن منافقین بود اما این موارد برای همه روشن است.


فرزند شهید مطهری با طرح این سوال که آیا بنده از همین منافقین که پدرم را به شهادت رساندند، حمایت می کنم؟ گفت: شما اگر دلسوز نظام هستید، این رویه که انجام داده اید درست و صحیح نیست.


مطهری گفت: برای حفظ و استحکام نظام، این روش بسیار بهتر از اقداماتی است که برخی نمایندگان و مسئولان دارند؛ بنابراین گفتیم که برای پاسخگویی به سوالات مردم، مسئولان پاسخ داده و پرونده را ببندند، البته در این راستا وزیر دادگستری هم توضیحاتی را ارائه دادند.


وی خاطر نشان کرد: بنابراین بنده متوجه نمی شوم که این حساسیت های برخی افراد برای چیست؛ جز اینکه برخی مقاصد سیاسی را دنبال می کند.


به گزارش ایرنا، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین پیش از سخنان مطهری در تذکر بند 1 ماده 24 آیین نامه داخلی افزود: همه ما و ملت ایران و نمایندگان ملت در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم که ایشان با صراحت اشاره کردند که مجلس باید در مقابل جریان های سیاسی معاند و ضد انقلاب موضع قاطع و شفاف داشته باشند.


نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: همه ملت ایران می دانند که گروهک منافقین بیش از 17 هزار نفر از مردم ما از کاسب و معلم و کشاورز تا رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس قوه قضائیه را به خاک و خون کشیدند.


وی تصریح کرد: هنوز از ایام سالگرد شهید رجایی و شهید باهنر زمان زیادی نگذشته، هنوز از ایام هفتم تیر عبور نکرده ایم و اینکه «کلاهی» ملعون چگونه 72 نفر از مسئولان ما را به خاک و خون کشیدند، نگذشته است؛ هنوز از ایام شهادت پدر والامقام نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عبور نکرده ایم که توسط همین منافقین به خاک و خون کشیده شده اند.


نقوی حسینی با انتقاد از اظهارات علی مطهری در جایگاه نایب رئیسی تصریح کرد: این سخنان یعنی مواضع مجلس؛ این مجلس فرزندان حضرت امام (ره) هستند و این مجلس سربازان ولایت هستند.


وی با قرائت برخی از سخنان حضرت امام (ره) در نامه ای خطاب به آقای منتظری ادامه داد: به قدری مطالبی که گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده ای برای جواب دادن نمی بینم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین، تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب، محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می بینید چه خدمت ارزنده ای به استکبار کرده اید؟


نماینده مردم ورامین در مجلس خاطرنشان کرد: در بند چهارم همین نامه حضرت امام (ره) می فرمایند که نامه ها و سخنرانی های منافقین که به وسیله شما از رسانه های گروهی به مردم می رسید ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانت بزرگ به سربازان گمنام امام زمان (عج) و خون های پاک شهدای انقلاب گردید. برای اینکه در قعر جهنم نسوزید به اشتباه خود اعتراف کنید.


عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه مردم فراموش نمی کنند که در عملیات مرصاد و در 8 سال دفاع مقدس همه منافقان جاسوس و ستون پنجم دشمن و صدام بودند، اظهار داشت: مستحق نیست امروز نایب رئیس مجلس چنین مواضعی را در قبال این گروهک ترویستی داشته باشد، در شرایط بین المللی که استکبار جهانی فایل صوتی کذایی را منتشر کرده تا بهره برداری کند، لذا تقاضا می کنم هیات رئیسه مجلس موضع قاطع و انقلابی و شفاف داشته باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------