آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طراحان گشت ارشاد در خانه‌های سازمانی و ایزوله زندگی می‌کنند!

اعتمادآنلاین | علی قلهکی، فعال رسانه‌ای نوشت: ‌برآوردم این است که طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرک‌های…

بازی جدید احمدی‌نژاد برای حامیان سابقش



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی  , احمدی  نژاد

گمانه‌زنی‌ها برای گزینه مورد نظر اصول‌گرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم همچنان ادامه دارد و حالا نام‌های جدیدی شنیده می‌شود که شاید کمتر کسی فکرش را هم می‌کرد. اگرچه در این سوی رقابت، اصلاح‌طلبان روحانی را تنها گزینه خود می‌دانند اما اصول‌گرایان نه‌تنها می‌توان نام حسن روحانی را هم از زبان برخی از آنها شنید، بلکه به گفته حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی، حتی نام احمدی‌نژاد را هم در میان گزینه‌های احتمالی اصول‌گرایان برای انتخابات سال آینده اعلام می‌کند.

 

در سوی دیگر، تحلیل‌های رسانه‌ای از احتمال دوباره حمایت طیف تندروی اصول‌گرا از سعید جلیلی حکایت می‌کند اما حسین نجابت، از جمله اصول‌گرایان بازمانده از راهیابی دوباره به مجلس، در گفت‌وگویی با خبرآنلاین گفته است: جلیلی، رضایی و حدادعادل نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 نمی‌شوند؛ البته او باهنر، لاریجانی، باقری‌لنکرانی و حتی قاضی‌زاده‌هاشمی را دارای ظرفیت رئیس‌جمهوری‌شدن می‌داند؛ بااین‌حال او از کاندیداتوری یک نفر دفاع می‌کند که در تحلیل‌های این روزها، کسی نامی از او نبرده بود. الیاس نادران، از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری و عضو جمعیت ایثارگران که سه دوره پیاپی هفتم، هشتم و نهم نماینده مجلس بود، پس از شکست فهرست اصول‌گرایان در انتخابات مجلس دهم، کمتر در رسانه‌ها دیده می‌شود. او که در مجلس از جمله تکیه‌گاه‌های حمله به دولت بود، اگر ادعای نجابت درست باشد، حالا سودای پاستور را در سر می‌پروراند.

 

این درحالی است که اردوگاه اصول‌گرایی چهره‌های دیگری را دارد که در برابر الیاس نادران از شهرت بیشتری برخوردارند. حتی اگر به گفته نجابت، سعید جلیلی و رضایی هم تصمیمی برای حضور در رقابت انتخاباتی نداشته باشند اما تحرکات محمود احمدی‌نژاد همچنان از آرزوی بازگشت او به پاستور حکایت می‌کند. از‌سوی‌دیگر، چهر‌ه‌ای مانند محمدباقر قالیباف که دو بار تلاشش برای رسیدن به پاستور ناکام مانده بود، از جمله گزینه‌های بالقوه حضور در رقابت انتخابات است. هرچند انتشار گزارش سازمان بازرسی مبنی بر تخلفات گسترده در شهرداری و واگذاری املاکی با قیمت‌های نجومی به اطرافیان شهردار تهران، روزهای حضور او در بهشت را مشوش کرده است.


نجابت در دفاع از کاندیداتوری نادران، می‌گوید: اولا  او با اقتصاد آشناست و راه‌حل اجرائی دارد، ثانیا امتحانش را پس داده است. نادران دو ویژگی دارد؛ اولا شفاف و رک صحبت می‌کند و ثانیا در زندگی خودش، سالم سالم است. در دولت قبل تلاش بی‌امانی شد که شخصیت آقای نادران خدشه‌دار شود. این درحالی است که حزب مؤتلفه اسلامی پیش از این حتی از نام احمدی‌نژاد و روحانی هم در میان کاندیداهای اصول‌گرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده یاد کرده بود اما روز گذشته، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز این فهرست‌ها را جدی ندانست.

 

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگویی با تسنیم با اشاره به معرفی کاندیدا از سوی حزب مؤتلفه، گفت: بنده با آنها صحبت کردم و گویا این بحث چندان جدی نیست، آنها معتقدند که بالاخره باید کاندیدایی داشته باشند اما به معنای آن نیست که بخواهند حتما جدای از بقیه کاندیدایی معرفی کنند.  اما روز گذشته، روایت دیگری در رسانه‌ها دست‌به‌دست چرخید؛ روایتی از فاز جدید فعالیت انتخاباتی احمدی‌نژاد که از بازی جدید او حکایت می‌کند. شنیده‌های خبرآنلاین حاکی از آن است که محمود احمدی‌نژاد از طریق یک واسطه، این پیام را برای اصول‌گرایان فرستاده که چون می‌تواند در بخش‌هایی از کشور رأی مردم را به سود خود جمع کند، اصول‌گرایان از تخریب وی دست برداشته و به‌‌جای آن از او حمایت کنند تا بازار انتخابات به سود این جناح گرم شود.


احمدی‌نژاد در پیغام خود به اصول‌گرایان این نکته را هم افزوده است که در روزهای پایانی نزدیک به انتخابات به نفع نامزدی که اصول‌گرایان به او خواهند رسید، کنار خواهد رفت. از پاسخی که اصول‌گرایان به احمدی‌نژاد داده‌اند، اطلاعی در دست نیست. حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، اما با تکذیب پیام احمدی‌نژاد به اصول‌گرایان به «وقت ایران» گفت: «من دراین‌باره تاکنون صحبتی نشنیده‌ام.» هرچند به نظر می‌رسد بازی‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد تا روزهای منتهی به نام‌نویسی کاندیداهای ریاست‌جمهوری دوازدهم هر روز رنگ جدیدی به خود می‌گیرد.


 اخبار  سیاسی  -  وقایع  اتفاقیه 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------