آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

پروژه حماسه سازی از سخنرانی های احمدی نژاد / از هاله نور تا قیام پرشور مردمی!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی نژاد

یاران احمدی نژاد بعد از هاله نور به اصطلاح جدیدی ورود کرده اند که در ادامه مشابهت سازی مفهومی با برخی ارزشهای دینی و عرفی است.

حامیان او کماکان در هاله ای از غبار عبارات نامفهوم سیر می کنند و همچنان تلاششان این است با کاربرد عباراتی که بار ارزشی و تاریخی دارد مردم را به سمت خود جذب کنند. آنها این بار عبارت " قیام " را درتوصیف حضور چند صد نفری یاران خود در یک  اجتماع عادی برگزیدند.

 سفرهای انتخاباتی احمدی نژاد مدتهاست که شروع شده و او با حضور در شهرستانهادرصدد است برنامه های انتخاباتی خود را با جدیت بیشتری دنبال کند گرچه دفتر او و همچنین دولتمردان اسبق منتسب به وی می گویند نشست های او با مردم در راستای تبیین اندیشه های امام است اما اظهارات او در جمع مردم نشان داده که وی با پرداختن به مسائل کشور در صدد جلب آراء آنهاست.

احمدی نژاد تاکنون در چندین شهر حضور یافته و تیم تدارکات او نیز تلاش زیادی کرده تا استقبال از وی را پر شور جلوه دهد. این در حالی است که در اکثر شهرها مردم از سر کنجکاوی یا حتی اعتراض در محل سخنرانی ها حاضر می شوند اما گویا احمدی نژاد و اطرافیانش تصور دیگری  از موضوع دارند .

در عین حال ، اجتماعات چند ده نفری و چند صد نفری مردم در هنگام حضور رئیس دولت سابق این تلقی را ایجاد کرده که استقبال از او بسیار پر شور و در عین حال خارق العاده است.

آخرین تجمع انتخاباتی او در قزوین که با حضور نزدیک به 900 نفر در محل سخنرانی وی صورت گرفت از سوی حامیان رسانه ای اش با تفاسیر جالب و عجیبی همراه بود.

آن طور که رسانه های حامی احمدی نژاد منعکس کردند در قزوین استقبال هزار نفری از احمدی نژاد در حکم قیام و خروش انقلابی مردم بوده است و احتمالا اگر همینطور پیش برود طی روزها و ماههای بعد با تفاسیر جدید تری همچون "خیزش ویرانگر مردم " یا " زلزله بزرگ هم در بیان توصیف استقبال چند صد نفری از او مواجه خواهیم شد.

کالبد شکافی این گونه اظهارات ، ریشه تاریخی کاربرد چنین مفاهیمی را از سوی یاران احمدی نژاد به خوبی بازگو می کند. .یاران احمدی نزاد به واقع علاقه زیادی به ماورایی نشان دادن امور دارند . خود او هنگامی که برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد تفاسیر عجیبی از حواشی سخنرانی اش بیان کرد که به همان داستان معروف هاله نور منجر شد.

گویا حامیان وی این برنامه را در دستور کار دارند تا از وی یک قدیس بسازند که می تواند دست یافتنی باشد. به عنوان نمونه یکی از طرفداران او چندی قبل پیش از حضور وی در یکی از نقاط جنوبی شهر تهران گفت: مردم او را چون آینه‌ای پاک دریافته‌اند که وقتی در چهره‌ی او می‌نگرند، گویا خودشان را می‌بینند!

تفسیر دیگری که حامیان رسانه ای او  مطرح می کنند با وضو وارد شدن در پای محفل سخنرانی اوست. تیم رسانه ای وی ترجیح می دهد با بزرگنمایی برخی واکنش ها ، عواطف و احساسات را به گونه ای جریحه دار کند که مخاطب گمان کند در برابر یک وضعیت غیر عادی و حماسه ای غیر قابل تکرار قرار گرفته است:  مثلا این عبارت: " مردم با شور و عشق فریاد می زنند و اشک در چشمانشان حلقه زده است."

تکنیک های بهره برداری رسانه ای از حضور رئیس جمهور سابق در یک نقطه، همواره از سوی جریان حامی وی به طرز حساب شده ای اغراق آمیز جلوه داده می شود . به عنوان نمونه  گزارش نویس سایت حامی احمدی نژاد در توصیف یکی از دیدارهایش می نویسد:  "به جرأت می‌توان گفت صحنه‌هایی که از هجوم جمعیت به سمت دکتر، دیشب ثبت شد، واقعاً قبل از این کمتر مشاهده شده بود. مردم سراز پا نمی‌شناختند. نمی‌دانم چرا با دیدن این صحنه به یاد تصاویر ورود امام در بهمن 57 افتادم. تشابه تصاویر آنقدر زیاد بود که هرکس دیگری هم می‌دید همین را می‌گفت. عشق احمدی‌نژاد با مردم کاری کرده بود که نمی‌توانستند قدری فکر کنند که این هجوم ممکن است جان دکتر را به خطر بیاندازد !"

روایات جالب از رویارویی احمدی نژاد با مردم بیشتر از آنکه واقعی به نظر برسد به نوعی جریان سازی است  و تلاش می شود از او یک فرد مردمگرا به تصویر کشیده شود از جمله این روایت: " دکتر در میان انبوه جمعیت با  دقت  زیاد نامه های مردم را دریافت می کرد ، یک لحظه ای نامه ای به زمین افتاد ، دکتر خم شد تا نامه را بردارد، به شدت ترسیدیم نکند دکتر زیر دست و پا له شود !

واقعیت این است که احمدی نژاد در آستانه انتخابات سعی دارد دوباره خود را بر سر زبانها بیندازد. چندی قبل گفته شد که پسران احمدی نژاد کارگر شده اند. بعدا مشخص شد که آنها با درجه مهندسی در یک شرکت مهندسی کار می کنند. نزدیک ترین حامی رئیس دولت قبل گفت: پسران او در یک شرکت مهندسی کارگری می کنند و بعد مشخصا منظور خود را از کارگری چنین توضیح داد: از آنجا که همه تحت پوشش قانون کار هستند فلذا همه کارگر هستیم !

مشابه چنین توجیهات فریب دهنده ای که ذهن مردم را تحت تاثیر قرار می دهد کم نبوده است.  مثلا برای جلب آرای مردم در سال 84 ، حامیان وی به جای چاپ پوسترهای گران قیمت،  بر روی کاغذهای دفتر مشق و با مداد نام او را می نوشتند و بر روی دیوارها می زدند که تاکتیک موفقی در جلب آرای مردم بود.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات  ، روایات عجیب و تفاسیر محیرالعقول از حضور او در یک مکان هم در حال افزایش یافتن است.  شاید باید منتظر بود تا طی ماههای آینده  شاهد اقدامات جالب تری از حضور وی در یک اجتماع انتخاباتی باشیم . 
 

اخبار  سیاسی  -  انتخاب / فرشید  روحانی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------