آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

اعتراض مهدوی‌کنی به احمدی‌نژاد به خاطر مناظره ٨٨



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,غلامرضا مصباحی‌مقدم


غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در تشریح مواضع جامعه روحانیت مبارز در قبال هاشمی‌رفسنجانی در سال ٨٤ و بعد از آن گفت: در دور اول انتخابات ٨٤، جامعه روحانیت مبارز رسما از ایشان حمایت و دور دوم سکوت کرد، علت سکوت هم رفتارهای انتخاباتی حامیان ایشان بود. او ادامه داد: خاطرم هست دور اول بین هاشمی و احمدی‌نژاد رأی‌گیری کردیم و آقای هاشمی رأی قاطعی آوردند - با اینکه برای اعلام حمایت نیازمند رأی دوسوم بودیم - و در پی این رأی قاطع اعلام کردیم که جامعه روحانیت از آقای هاشمی حمایت می‌کند.


مصباحی‌مقدم درباره دور دوم انتخابات سال ٨٤ گفت: در انتخابات دوره دوم ستادهای ایشان رفتارهایی نشان دادند که هیچ در شأن ایشان نبود و البته خلاف انتظار ما نیز بود، دختران جوانی که به سینه خود هاشمی ٢٠٠٥ نوشته و در محل ستادهای ایشان رقص و پایکوبی داشتند. او در‌این‌باره ادامه داد: یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز که در دور اول بسیار داغ از ایشان حمایت کرده بود، برای دور دوم اعلام کرد که دیگر حمایت نمی‌کند، علت را جویا شدم، گفتند یکی از شب‌های تبلیغات به تماشای تبلیغات رفته و از نزدیک مسائلی را در ستاد انتخاباتی فرشته دیده است. مصباحی‌مقدم درباره این موضوع گفت: آقای مهدوی هم در دوره دوم از نوع رفتار آقای هاشمی و طرفداران ایشان رنجیده‌خاطر بود و همین موجب شد که به اکثریت نسبی در حمایت از ایشان نرسیم و البته از آقای احمدی‌نژاد هم حمایت نکردیم. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: از این به بعد هم آقای هاشمی در جلسات ما شرکت نکردند و ما هم انگیزه قوی و لازم برای رفتن به دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشکیل جلسه در آنجا را پیدا نکردیم.

 

او درباره علت حضور‌نیافتن ناطق‌نوری در جلسات جامعه روحانیت مبارز گفت: درباره آقای ناطق‌نوری البته موضوع متفاوت است؛ فقط قهر خودش بود. مصباحی‌مقدم در‌این‌باره ادامه داد: در مناظرات انتخاباتی سال ٨٨ نسبت به ایشان بی‌حرمتی شد و ایشان انتظار داشت جامعه روحانیت مبارز نسبت به این مسئله یک واکنش جدی نشان دهد و در پی تحقق‌نیافتن این انتظار، ایشان رنجیده‌خاطر شد. مصباحی‌مقدم درباره این موضوع تأکید کرد: به صورت خصوصی آیت‌الله مهدوی‌کنی نسبت به این واکنش‌ها و رفتارها در نخستین جلسه واکنش نشان داد؛ حضوری و خصوصی هم به ایشان اعتراض کردند؛ اما بازتاب عمومی پیدا نکرد. او در پاسخ به اینکه «چرا این تذکر هرگز رسانه‌ای نشد؟» گفت: شاید علتش این بود که اگر واکنش رسمی و عمومی این‌چنینی نشان داده می‌شد، بر نتیجه انتخابات اثرگذار بود.


نگاه ویژه‌ای به موضوع «مصباح، ضلع سوم جامعتین» نداريم
مصباحی‌مقدم درباره اظهارات عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه مبنی بر اینکه آیت‌الله مصباح می‌تواند به عنوان ضلع سوم جامعتین باشد، گفت: این دیدگاه و برداشت شخصی ایشان است. او درباره اینکه آیا در جامعتین کارکرد ویژه‌ای درباره این موضوع دیده می‌شود، تأکید کرد: جامعتین کارکرد و نگاه ویژه‌ای به «مصباح به عنوان ضلع سوم جامعتین» ندارد. مصباحی‌مقدم با بیان اینکه بنای ما بر تشکل است و نه افراد، گفت: این مثلث از جانب جامعتین هیچ‌گاه ترسیم و تأیید نشد.


مطمئن بودیم اصولگرایان رأی نمی‌آورند
مصباحی‌مقدم در ارزیابی از فهرست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس گذشته و تأثیر حضور جبهه پایداری در ائتلاف بر ترکیب فهرست اصولگرایان گفت: به‌هرحال حضور جبهه پایداری در ائتلاف، ترکیب فهرست را تحت تأثیر قرار داد و مطمئن بودیم فهرست رأی نمی‌آورد؛ اما اصل ائتلاف برای ما مهم بود. مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: اگر به ائتلاف نمی‌رسیدیم، نتیجه انتخابات بهتر از این نمی‌شد. در آن شرایط هم دو فهرست منتشر می‌شد و اصلاح‌طلبان با یک فهرست به میدان می‌آمدند؛ اما بدون شک ترکیب فهرست اگر متفاوت بود، اثر متفاوتی می‌گذاشت؛ اما لزوما نتیجه این نبود که فهرست اصولگرایان به صورت قطعی رأی بیاورد.


مصباحی‌مقدم درباره اظهارات عضو شورای مرکزی مؤتلفه مبنی بر اینکه «مؤتلفه پایداری را راضی به حضور در ائتلاف و ارائه‌نکردن فهرست جداگانه کرد» و نیز اصرار مؤتلفه به حضور آنها در ائتلاف گفت: درحال‌حاضر موضع مؤتلفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری این نیست؛ بلکه موضع آنها محور‌قراردادن جامعه روحانیت و احیانا جامعتین است.


امیدواریم احمدی‌نژاد کاندیدا نشود؛ اگر شد وظایفی داریم
این نماینده مجالس هفتم تا نهم، درباره حضور احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦ گفت: امیدوارم ورود ایشان جدی نباشد؛ اگر ورود ایشان جدی شد، وظیفه‌ای داریم که انجام می‌دهیم. او درباره نگرانی‌های جریان اصولگرایی درباره جبهه پایداری برای حمایت از احمدی‌نژاد در دقیقه آخر و برهم‌زدن بازی اتحاد اصولگرایان تصریح کرد: ما این امکان را نفی نمی‌کنیم و احتمال را می‌دهیم. مصباحی‌مقدم درباره ادعای احمدی‌نژاد مبنی‌بر بی‌نیازی از حمایت اصولگرایان چه در انتخابات‌های ٨٤ و ٨٨ و احیانا انتخابات‌های آتی گفت: ایشان می‌گویند حمایت اصولگرایان را لازم نداشته و ندارند. این حرف ادعا بود و ما قبول نداریم.


احتمال حمایت جامعه روحانیت مبارز  از  روحانی منتفی نیست
مصباحی‌مقدم درباره اظهارات متناقض از جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت از روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو گفت: آیت‌الله موحدی‌کرمانی در اظهارات خود مطرح کردند که حمایت از آقای روحانی بعید است؛ اما صددرصد موضوع رد نشده است. او تأکید کرد: هنوز در‌این‌باره وارد مصادیق نشده‌ایم و نمی‌توان با قطعیت درباره امکان‌داشتن یا نداشتن حمایت از ایشان صحبت کرد.


احتمالا روحانی ٢دوره‌ای است
مصباحی‌مقدم در پیش‌بینی دودوره‌ای‌بودن دولت روحانی، گفت: به نظر می‌رسد دولت روحانی دودوره‌ای است؛ اما این موضوع بیشتر به عملکرد یک سال آتی برمی‌گردد. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ٩٢ گفت: هیچ تضمینی برای تکرار‌نشدن این اشتباه وجود ندارد؛ فقط این تجربه می‌تواند درسی باشد که منفرد به میدان نیایند.

 

 اخبار  سیاسی  - جمهوریت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------