آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

ديروز: فرياد امروز: سكوت



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصولگرایان


 يك هفته از افشاي واگذاري املاك نجومي به افراد خاص در شهرداري تهران مي‌گذرد و سكوت معنادار چهره‌ها و رسانه‌هاي اصولگرا در اين باره ادامه دارد. آن هم در شرايطي كه در ماجراي فيش‌هاي حقوقي به مدد رسانه‌هاي اصولگرا قريب به سه ماه فضاي رسانه‌اي تحت تاثير اين موضوع بود. حالا اما در سياستي دو گانه ظاهرا اصولگرايان مي‌خواهند به هر قيمتي كه شده شريك روزهاي سخت محمدباقر قاليباف، شهردار فعلي تهران و گزينه احتمالي‌شان در انتخابات رياست‌جمهوري باشند.

رسانه‌هاي اصولگرا  و فيش‌هاي حقوقي
ماجراي فيش‌هاي حقوقي از ١٦ ارديبهشت ماه با انتشار فيش حقوقي يكي از مديران بيمه مركزي در چند شبكه تلگرامي آغاز شد و به ماجراي دنباله‌داري عليه دولت يازدهم تبديل شد. روز بعد بخش خبر ساعت ۲۱ شبكه اول سيما در گزارشي با ارجاع به فيش‌هاي حقوقي منتشر شده در شبكه‌هاي اجتماعي اعلام كرد سه مدير ارشد بيمه مركزي در اسفند ماه ۱۳۹۴ روي هم ۱۸۰ ميليون تومان حقوق و مزايا گرفته‌اند. بعد از آن هم در ۱۹ ارديبهشت ماه با انتشار تصاويري، از فيش‌هاي حقوقي چند ده ميليون توماني معاونان بيمه مركزي خبر داد. اين ماجرا تا آنجا پيش رفت كه سه روز بعد از آن رييس بيمه مركزي استعفا كرد. بعد از آن موج انتشار فيش‌هاي حقوقي و ساير مدارك مالي مرتبط با مديران ارشد دولتي به راه افتاد. رسانه‌هاي اصولگرا  به طور متوسط روزانه (از ١٩ ارديبهشت تا نيمه اول مرداد) انتشار سه مطلب توليدي درباره فيش‌هاي حقوقي و البته زير سوال بردن دولت را در دستور كار خود قرار داد.

 

اواسط خردادماه فيش حقوقي مديركل بانك رفاه منتشر شد و در حالي كه هنوز واكنش‌ها به آن ادامه داشت ٢٧ خردادماه خبرگزاري اصولگراي ديگري فيش حقوقي ٥٧ ميليوني صفدر حسيني، رييس سابق صندوق توسعه ملي را منتشر كرد. انتشار اين فيش‌هاي حقوقي آنقدر حاشيه‌ساز شد كه صدقي، مديركل بانك رفاه بركنار و صفدر حسيني هم از سمت خود استعفا داد. با اين حال اما در ماجراي واگذاري املاك نجومي به افراد خاص با وجود گذشته هشت روز از انتشار اين خبر، اصولگرايان و رسانه‌هاي‌شان ساكتند.   سياست دوگانه اصولگرايان در قبال مفاسد اقتصادي و مالي و سكوت آنها در پرونده املاك نجومي شهرداري تهران وقتي بيشتر نمايان مي‌شود كه مواضع آنها در اين ماجرا را با مواضع چهره‌هاي دولتي، اصلاح‌طلبان و حاميان دولت در ماجراي فيش‌هاي حقوقي مقايسه كنيم.

 

در حالي كه واگذاري املاك نجومي به افراد خاص با سكوت اصولگرايان همراه شده است، مهدي چمران، رييس اصولگراي شوراي شهر تهران و از حاميان محمدباقر قاليباف در نخستين واكنش خود به اين ماجرا در نامه‌اي به رييس قوه قضاييه خواست تا اين موضوع را به دليل فضاسازي ايجاد شده عليه اعضاي شوراي شهر و شهرداري تهران و جبران خسارت معنوي ايجاد شده پيگيري كند.  دو روز قبل هم آيت‌الله آملي‌لاريجاني، رييس قوه قضاييه پيرو اين درخواست، با صدور ابلاغي حجت‌ا‌لاسلام منتظري دادستان كل كشور را مامور رسيدگي به اين موضوع كرد. با بالا گرفتن اين ماجرا مدير سايت معماري نيوز، همان سايتي كه واگذاري املاك نجومي را براي نخستين بار خبري كرده بود احضار و بعد از آن سايت معماري‌نيوز از دسترس خارج شد.


حاميان دولت چه گفتند؟
در همين حال اصلاح‌طلبان و چهره‌هاي حامي دولت هم در مواضع خود بدون پرده‌پوشي‌هاي سياسي از دولت خواستند تا بدون اغماض با اين موضوع برخورد كند. از جمله الياس حضرتي، نماينده تهران كه در اظهارنظري گفته بود: دولت بايد هياتي براي بررسي فيش‌هاي حقوقي تشكيل دهد و بهانه‌اي از دولت در اين باره پذيرفته شده نيست. 

تنها توكلي به ميدان آمد
با اين حال اما در يك هفته گذشته از زمان رو شدن پرونده املاك نجومي در سازماني كه محمد باقر قالبياف مدير آن است، به جز احمد توكلي هيچ چهره اصولگرايي در اين باره اظهارنظر نكرده است. احمد توكلي كه بعد از انتشار فيش حقوقي صفدر حسيني و راه افتادن موج رسانه‌اي اصولگرايان عليه دولت دو بار در فاصله زماني يك هفته در اين باره اظهارنظر كرده بود تنها چهره اصولگرايي بود كه پنج روز بعد از افشاي واگذاري املاك نجومي به افراد خاص در شهرداري تهران اظهارنظر كرده و خواستار رسيدگي به آن شد. جالب اينجاست كه تريبون‌هاي نماز جمعه كه جمعه‌هاي متوالي به درستي در ماجراي فيش‌هاي حقوقي خواستار برخورد و رسيدگي به اين موضوع شده بودند اما در موضوع واگذاري املاك نجومي سكوت كرده و برخي هم ترجيح دادند به جاي پرداختن به آن باز هم از فيش‌هاي حقوقي حرف بزنند. 

 

در جدول اظهارنظر‌هاي برخي چهره‌هاي اصولگرا در دو بازه زماني را مي‌توانيد ببينيد. در ماجراي فيش‌هاي حقوقي بازه يك هفته‌اي از زمان انتشار فيش حقوقي صفدر حسيني در ٢٧ خردادماه كه فضا‌سازي رسانه‌هاي اصولگرا عليه دولت اوج گرفته است انتخاب شده و در ماجراي واگذاري املاك نجومي به افراد خاص در شهرداري تهران هم بازه يك‌هفته‌اي از انتشار آن در ششم شهريورماه انتخاب شده است تا واكنش دوگانه اصولگرايان به اين دو ماجرا ملموس‌تر باشد.

 

 اخبار  سیاسی  -  اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------