آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

كانديداتوري احمدي‌نژاد وقالیباف درحال بررسي؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدي‌نژاد وقالیباف


حداد عادل كه در عين نمايندگي در مجلس ذوق ادبي خود را رها نكرده بود، در نهايت رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي ايران ماند. در سال ۹۲ خود را در سطحي دانست كه با روحاني رقابت كند اما اين كار را نكرد؛ چرا كه در ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ يعني چهار روز پيش از انتخابات رياست‌جمهوري به نفع اصولگرايان از كانديداتوري كناره‌گيري كرد كه همين امر سبب شد برخي او را كانديداي نهايي اصولگرايان در سال ۹۶ بدانند.

 

با شكست اصولگرايان در انتخابات مجلس، به ويژه در حوزه تهران، حداد عادل خود را در قالب مصلح جريان اصولگرايي و شخصيتي ترسيم كرد كه بايد به نصيحت و در عين حال دلداري هم‌طيفان خود بپردازد. بنابراين در ۲۱ تيرماه ۹۵ اظهار داشت:« تجربه وحدتي كه در تهران در انتخابات ۹۴ در مجلس داشتيم، براي ما يك تجربه خوبي بود كه از آن تجربه در انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶ استفاده خواهيم كرد.» اين جملات افکار عمومي را بيشتر به سمت كانديداتوري حداد عادل در انتخابات سال آينده سوق داد.

حداد عادل چه گفت
بوي انتخابات مي‌آيد و طبعا اصولگرايان كه در انتخابات رياست‌جمهوري ۹۲ و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي طعم شكست را چشيده‌اند، بار ديگر قواي خود را جمع خواهند كرد تا در سال ۹۶ بتوانند شكست‌هاي گذشته را جبران كنند.

 

بر اين اساس بار ديگر زمزمه‌هاي جلسات و مشورت‌ها براي رسيدن به يك نقطه واحد در اردوگاه اصولگرايي به گوش مي‌رسد، مساله‌ای كه غلامعلي حدادعادل، ليدر اصولگرايان در مجالس هفتم و هشتم و نهم آن را كتمان نمي‌كند و خبر از رايزني‌ها در اين زمينه مي‌دهد. رئيس فرهنگستان و ادب فارسي ايران گفت: اصولگرايان در حال مشورت و بررسي نمايندگان براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري هستند.

 

غلامعلي حداد عادل درباره برنامه اصولگرايان براي انتخابات ۹۶ گفت: اصولگرايان مشورت‌هايي با يكديگر داشته‌اند و طبعا در انتخابات شركت و نماينده‌اي از خود معرفي خواهند كرد، اما هنوز به جمع‌بندي مشخصي نرسيده‌اند. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شخصا در انتخابات شركت خواهد كرد يا خير، گفت: هنوز بحثي مبني بر اينكه من در انتخابات كانديد شوم، مطرح نشده و شخصا نيز تصميمي براي حضور در انتخابات ندارم.

 

رئيس فرهنگستان و ادب فارسي ايران در پاسخ به اين سوال كه چقدر احتمال دارد اصولگرايان در انتخابات از قاليباف و احمدي‌نژاد حمايت كنند، گفت: درباره هيچ كدام از شخصيت‌ها، و البته افرادي مانند آقايان احمدي‌نژاد و قاليباف تصميم خاصي گرفته نشده است. وي درباره اينكه چقدر امكان دارد بار ديگر اصولگرايان زير پرچم احمدي‌نژاد جمع شوند، گفت: بهتر است در اين مورد پيش‌بيني نكنيم، چرا كه فعلا موضوعات در حال بررسي است. حدادعادل درباره محوريت جامعتين نيز گفت: ما هميشه از راهنمايي جامعه روحانيت و مدرسين استفاده كرديم و بار ديگر از راهنمايي آنها استفاده خواهيم كرد.

 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------