آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

میدل ایست آی: رهبر اکثریت اصولگرایان، روحانی را به دیگر کاندیداها ترجیح می دهد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات

میدل ایست آی نوشت: اقتصاد مهمترین رکن تاثیر گذار در انتخابات آینده در رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان است. از این رو اقتصاد دانان ایرانی احتمال پیروزی روحانی را در دور دوم انتخاباتش با توجه به دستاوردهایش بررسی کرده اند.

به گزارش  انتخاب ، فرشاد مومنی یکی ار اقتصاد دانان گفته است که: در دوره 2005-2013 در دوران احمدی نژاد به دلیل ناکارآمدی و گستره و عمق فساد مالی کشور بدترین شرایط در کل دوران جمهوری اسلامی را تجربه کرده است. مستند چنین ادعایی گزارشی است که در مهر ماه 1392 مرکز پژوهش های مجلس منتشر کرد.

وی ادامه داد: «گزارش نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی نشان می دهد در فاصله نیمه سال 1384 تا پایان سال 1389 با مقیاس خالص حساب سرمایه، خروج سرمایه از کشور در این فاصله اندک 125 برابر افزایش یافته است.»

وی ادامه داد: «به فاصله کوتاهی پس از روی کار آمدن دولت روحانی روند سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی پدیدار شد و تقریبا از شش ماهه دوم سال اول روی کار آمدن ایشان شرایطی را تجربه کردیم که در مقایسه با زمان روی کار آمدن این دولت قیمت نفت در هر بشکه حدود 70 دلار کاهش یافت.»

در انتخابات ماه فوریه مجلس ایران، براي سی کرسی نمایندگی تهران از مجموع 290 نماینده کاندیدا های مختلفی از تندرو و میانه رو وجود داشت و از این رو به رای دهندگان طیف گسترده ای از انتخاب ها را میداد. لازم به ذکر است که در این انتخابات در پایتخت ایران رای دهندگان از ورود اصولگرایان به مجلس جلوگیری کردند.

فاکتور هایی نیز وجود دارد که نشان دهند احتمال پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بالاست.

اصولگرایان امروز به دو گروه مختلف تقسیم شده اند . اکثریت آنها به میانه رو ها نزدیکترند و خودشان را از افراط گرایان جدا  میکنند . علی لاریجانی رئیس مجلس ایران شخصیتی است که اين اکثریت را رهبری میکند و رابطه او با روحانی بسیار خوب است.

در ماه جولای محمد رضا باهنر شخصیت کلیدی ای که به اصولگرایان نزدیک است و به این گروه اکثریت نیز تعلق دارد گفت : روحانی یکی از گزینه های اصولگرایان است . او به راحتی پذیرفت که اصولگرایان گزینه ای بهتر برای رقابت با روحانی ندارند.

در همین حال، اخباری در مورد ورود احمدی نزاد وجود دارد اما تا زمانی که بخش غالب اصولگرایان از احمدی نژاد حمایت نکنند، فعالان سیاسی از احزاب مختلف معتقدند او رد صلاحیت خواهد شد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------