آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

ولایتی: بدنبال استاندارد واحدی برای مقابله با تروریسم هستیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ولایتی

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به هم نظری دو کشور در مقابله با تروریسم، آنچه که بین ما و مقام فرانسوی بحث شد این است که باید استاندارد واحدی در مقابله با تروریسم داشته باشیم.

 به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در نشست مشترک خبری با کلود بارتلون افزود: رابطه بین ایران و فرانسه یک رابطه طولانی با سابقه های عمیق فرهنگی است. دولت ایران و فرانسه سوابق بسیار ارزشمندی به لحاظ فرهنگی و تمدنی دارند.


وی ادامه داد: البته این روابط فراز و نشیب هایی داشته است ولی همواره دو ملت سعی کرده اند این فراز و نشیب ها را از سر بگذرانند و در جهت ترمیم مشکلات برآیند.


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار امروز خود با رییس مجلس فرانسه گفت: همکاری های دو کشور در منطقه و در رابطه با بازگرداندن امنیت و آرامش و نقش ایران به عنوان یک کشور مقتدر و با ثبات در غرب آسیا و همچنین داشتن روابط بسیار نزدیک با کشورهای منطقه مورد تایید مسوولین فرانسه است.

**سفر هیات عالی رتبه فرانسه نتیجه سفر دکتر روحانی به آن کشور است
ولایتی ادامه داد: این که هیاتی در این سطح از ایران بازدید می کند و مباحث مختلفی را با مسوولین جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار می دهند، یک مقدمه ای برای پیشرفت هرچه بیشتر روابط دو کشور به دنبال سفری است که دکتر روحانی به فرانسه داشت.


وی با ابراز امیدواری از ادامه همکاری ها در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و بین المللی بین ایران و فرانسه افزود: رابطه این دو کشور می تواند نمونه باشد و به سمتی پیش برود که یک رابطه بسیار ارزشمند بدون مداخله در امور داخلی یکدیگر و در عین حال تقویت کننده روابط دو جانبه و همکاری های بین المللی برای دیگر کشورهای اروپایی با ایران باشد.


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک از آمادگی این مرکز برای توسعه روابط و مطالعات مشترک با موسسات مشابه در فرانسه نیز خبر داد و درباره بدعهدی آمریکایی ها در برجام اظهار داشت: نظر جمهوری اسلامی ایران را مراکز ذیربط و مسوول همچون مجلس شورای اسلامی، دولت محترم و همچنین شورای عالی امنیت ملی خواهند داد.

**تصمیمات مجالس آمریکا علیه ملت های دیگر هیچ ضمانت اجرایی ندارد/ایران دست روی دست نمی گذارد


ولایتی ادامه داد: بنده به عنوان یک کارشناس عرض می کنم این نوع حرکت های مجلس آمریکا و بعضی از نمایندگان آنها کم کم تبدیل به یک کارهای سبک و بی وزن و بی مقدار شده است. نشستن در مجلس ایالات متحده و علیه ملتها و دولت های دیگر تصمیم گرفتن هیچ ضمانت اجرایی ندارد و جمهوری اسلامی ایران هم دولتی نیست که دست روی دست بگذارد که هرچیزی که آمریکایی ها تصمیم گرفتند، اجرا کند.


رییس مرکز تحقیقات مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی ها توان اعمال این تصمیمات نابخردانه را ندارند و هرچه که می خواهند تصمیم بگیرند، بگیرند برای این که این تصمیمات بی خردانه و بی پایه چیزی جز تبلیغات منفی علیه ایران نیست و در عین حال زمانی که تکرار می شود به تدریج به یک ضدتبلیغ علیه خود آنها تبدیل می شود.


ولایتی اضافه کرد: مردم دنیا شاهد هستند که آنها با وجه یا بی وجه دور هم جمع می شوند و مصوبه ای می گذرانند در حالی که مصوبه آنها نفوذی ندارد چرا که اگر این طور باشد دنیا به جنگلی تبدیل می شود که قانون این جنگل را هم آمریکایی ها می نویسند؛ در صورتی که این چنین نیست.


وی یادآور شد: ملاحظه کردید برخورد مقامات چینی را با بالاترین مقام آمریکایی که خواستند به آنها بگویند که چین در قلمرو آمریکا نیست و بزرگترین تحقیر را بر آنها روا داشتند، بنابراین کارهای سبکی به لحاظ سیاسی وزن آمریکایی ها را در سطح بین المللی پایین می آورد ، همانطوری که پایین آورده است.

**بعد از ظهر امروز؛ جلسه هیات نظارت بر برجام
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها بعد از فروپاشی دنیای دو قطبی زمانی بوش پدر در سال 91 در جمع نیروی دریایی آمریکاها در پادگانی گفت که از این به بعد جهان یک قطبی است و از این به بعد دنیای یک قطبی آمریکا است. زمان گذشت و نشان داده شد که آمریکایی ها چنین قدرتی ندارند و در افغانستان ، عراق و اکنون در سوریه و اخیرا در ترکیه شکست خوردند، بنابراین ما به هیچ وجه نگران نیستیم زیرا که ایران یک کشور مقتدری است و تصمیم های عجولانه و بی خردانه آمریکایی ها فقط برای تبلیغات است و گرنه قدرت تنفیذ این تصمیمات را ندارند و آنچه که منافع ایران اقتضا می کند آن را اعمال می کنیم.


ولایتی درباره برگزار شدن جلسه هیات نظارت بر برجام گفت: این جلسه بعدازظهر امروز برگزار خواهد شد.

**هشدار با ناوهای بیگانه امری استثنایی نیست
وی در پاسخ به سوالی درباره زیاد شدن هشدارهای ناوهای ایرانی به ناو های آمریکایی در تنگه هرمز گفت: این یک امر استثنایی نیست که نیروی دریایی ، هوایی، زمینی، ارتش، سپاه و نیروی دفاعی ما از حریم جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند، فرقی هم نمی کند که متجاوز آمریکا باشد یا غیر از آمریکا باشد.


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هر ناوی متعلق به هر کشوری که باشد و بخواهد به حریم ما تجاوز کندبه طور طبیعی با مدافعین مرزهای ما مواجه خواهد شد و یک امر عادی و روزمره است.

**سعودی ها پشیمان خواهند شد
ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص احقاق حقوق قربانی فاجعه منا از سوی وزارت خارجه گفت: برای رسیدگی به پرونده فاجعه منا راه های متعددی هست. مراجعه به مراجع حقوقی بین المللی می تواند بخشی از اقداماتی باشد که صورت بگیرد که البته باید هر چه زودتر این کار صورت بگیرد و تا آنجا که اطلاع دارم وزارت خارجه بدنبال این کار است و پیگیر حقوق خانواده های شهدا که بر اثر بی لیاقتی و یا حتی تعمد مامورین و حکومت سعودی به شهادت رسیدن خواهیم بود و یقینا در این راه سعودی ها از کاری که کردند پشیمان خواهند شد.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------