آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

اگر با فساد برخورد جدی شود، اعتماد مردم هم بیشتر می شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,فساد در  ایران

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رسانه ها، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در مقابله با فساد دارند و اگر آنها مستقل و سالم باشند، می‌توان به مبارزه با فساد اقتصادی امیدوار بود.

جلال جلالی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت حفظ اعتماد مردم در جریان رسیدگی به مفاسد اقتصادی اظها رکرد: در کشور باید رسانه ها آزادی کامل داشته باشند تا بتوانند نظارت کاملی بر مسئولان و مدیران اعمال کنند و آزادنه و بدون سانسور مردم را در جریان امور قرار دهند.

وی در ادامه افزود: از سویی اگر قوه قضائیه مستقل بوده و تحت تاثیر گروه ها و افراد نباشند و بدون گرایش به جناح های سیاسی، محاکم خود را برگزار کنند هم اعتماد به این قوه شکل می گیرد و هم مفسدان به این نتیجه می‌رسند که قوه قضائیه به اعمال خلاف آنها رسیدگی کرده و اجازه نمی‌دهد آنها به بیت المال دستبرد بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به حق نظارت بر تمام امور کشور می تواند به مساله فساد اقتصادی ورود کند اگر نمایندگان مجلس پاک و سالم باشند می توانند از جایگاه مجلس برای نظارت بر امور، سوال و جواب از مسئولان و تحقیق و تفحص استفاده کنند.

جلالی زاده تاکید کرد: اگر این سه عامل مستقل و سالم باشد و معذوریت نداشته باشند، در جلوگیری از مفاسد اقتصادی و جسور شدن مفسدان تاثیر زیادی خواهند داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر نظام در مقابله با مفسدان اغماض کند، اعتماد مردم خدشه دار خواهد شد گفت: نظام باید نظارت خود را قوی کند تا آسیب فساد را از خود دور کند اگر مسئولان به مفاسد اقتصادی بی توجه باشند و مردم نتیجه اقدامات آنان را در این زمینه مشاهده نکنند، بدبین خواهند شد. اکنون اطلاعات به راحتی در اختیار مردم قرار می گیرد به طور مثال فیش های حقوقی را نه صدا و سیما و نه رسانه ها بلکه فضای مجازی منتشر کرد. نظام باید پیش قدم شود و بدون تعارف، با مفسدان برخورد کنند زیرا اگر با فساد برخورد جدی شود، نظام مستحکم تر شده و اعتماد مردم به نظام بیشتر می شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------