آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

قدرت‌الله عليخاني: اصولگرايان اجماع هم كنند اصلاح‌طلبان رأي مي‌آورند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,  قدرت‌الله عليخاني

‌همه اصلاح‌طلبان اعلام کردند به‌جز آقای روحانی کاندیدای دیگری ندارند؛ البته طبیعی است که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ممکن است افرادی با گرایش‌های مختلف ثبت‌نام کنند ولی با حضور آقای روحانی، اصلاح‌طلبان در کنار او خواهند بود. در مقابل اصولگرایان چهره رأی‌آور ندارند. کسانی که الان مطرح هستند، فاقد قدرت رأی‌آوری‌اند. شاید هم اصولگرایان چهره پشت صحنه داشته باشند که تاکنون رو نکرده‌اند اما چون اصولا بافت مردم ما اصلاح‌طلبی است، اگر اصولگراها تفرق را هم کنار بگذارند و دور هم جمع شوند باز در رقابت با اصلاح‌طلبان، کم می‌آورند.

قدرت‌الله علیخانی، در گفت‌وگوی نسبتا مفصلی که با  خبرآنلاین داشته درباره موضوعات متنوعی ازجمله انتخابات ریاست‌جمهوری آینده صحبت کرده است که اهم آن در ادامه می‌آید.


‌همه اصلاح‌طلبان اعلام کردند به‌جز آقای روحانی کاندیدای دیگری ندارند؛ البته طبیعی است که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ممکن است افرادی با گرایش‌های مختلف ثبت‌نام کنند ولی با حضور آقای روحانی، اصلاح‌طلبان در کنار او خواهند بود. در مقابل اصولگرایان چهره رأی‌آور ندارند. کسانی که الان مطرح هستند، فاقد قدرت رأی‌آوری‌اند. شاید هم اصولگرایان چهره پشت صحنه داشته باشند که تاکنون رو نکرده‌اند اما چون اصولا بافت مردم ما اصلاح‌طلبی است، اگر اصولگراها تفرق را هم کنار بگذارند و دور هم جمع شوند باز در رقابت با اصلاح‌طلبان، کم می‌آورند.


‌احمدی‌نژاد به ‌خاطر شعارهای عوام‌فریبانه رأیش بالاتر از سایر چهره‌های اصولگرا است. به اعتقاد من نظام پذیرای احمدی‌نژاد نیست. آخر دوره ریاست‌جمهوری‌اش تمرد می‌کرد. در این کشور هیچ رئیس‌جمهوری به موفقیت نمی‌رسد اگر بخواهد مقابل رهبری بایستد یا با رهبری هماهنگ نباشد. دولتی هرچقدر هم قوی باشد اگر خودش را با رهبری هماهنگ نکند به مرور زمان از صحنه خارج می‌شود. احمدی‌نژاد در سال‌های آخر ریاست‌جمهوری‌اش کارهایی کرد که از چشم افتاد.


‌تاکنون در کشور ما ریاست‌جمهوری دودوره‌ای بوده است. هدف تخریب‌کنندگان این است که اگر نمی‌توانند روحانی را حذف کنند حداقل آرای پایین بیاید و از اقتدار گذشته‌اش کاسته شود.


‌گفتم شاید یکی از علت‌ها این باشد؛ البته از جنبه درونی هم باید به نکته‌ای توجه کنیم. رقیب سعی دارد تا به حامیان دولت بقبولاند که در انتخابشان اشتباه کرده‌اند. تلاش دارد فضای یأس را در جامعه حاکم کند. دراین‌بین عدم به‌کار‌گیری بخش درخور توجهی از نیروهای حامی رئیس‌جمهور انتقاداتی را موجب شده است. برخی از این نیروهایی که برای استانداری و وزارت به کار گرفته شدند، خود بعضا سراغ مدیرانی رفتند که از جنس خودشان و نوعا بازنشسته و فاقد انگیزه سیاسی و تعلق خاطر به دولت بودند و به‌همین‌دلیل با مواضع رئیس‌جمهور نیز هماهنگ نیستند. اکنون برخی وزرا و مقامات ارشد حاضر نیستند خودشان را در معرض هجوم قرار دهند و از دولت دفاع کنند. طبیعی است که طرف مقابل هجمه و تخریب می‌کند. مردم انتظار داشتند که بعد از انتخابات مجلس تغییراتی در کابینه صورت بگیرد و تحرک و نشاطی در کابینه و به ‌دنبال آن جامعه ایجاد شود اما این اتفاق نیفتاد.


‌مطالب مستقیم و غیرمستقیم به آقای روحانی گفته می‌شود و من هم گفته‌ام؛ ولی با توجه به دیگر معذوراتی که او دارد تاکنون خیلی اثرگذار نبوده است. البته دراین‌زمینه دفتر رئیس‌جمهور هم می‌توانست و از این تاریخ به بعد هم می‌تواند بهتر از این عمل کند و ارتباط حامیان دولت را با رئیس‌جمهور بیشتر فراهم کند.


‌ناطق‌نوری انسانی شریف، قاطع و باشخصیت است و بنده افتخار رفاقت دیرینه با ایشان دارم. آقای ناطق‌نوری می‌گوید برای من بس است و حالا نوبت جوان‌هاست. ضمن اینکه ایشان مسئولیت دفتر بازرسی مقام معظم رهبری را دارند و در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از طرف آقا عضو هستند.


‌خیلی از اصولگراها آقای هاشمی را قبول دارند و الان هم با آقای هاشمی مرتبط هستند. آقای هاشمی دنبال حذف کسی نبوده و نیست و نشان داده است که در تمامی امور منافع ملی دغدغه اصلی‌شان بوده است.


‌آقای هاشمی آقای روحانی را قبول دارد. سالیانی که آقای هاشمی فرمانده جنگ بود آقای روحانی همراه آقای هاشمی بود، در مجلس همین‌طور بود؛ بنابراین آقای روحانی را خیلی قبول دارد به همین خاطر حمایت کردند.


‌هرچقدر روحانیت آسیب ببیند نظام آسیب می‌بیند. باید کسانی که باعث آسیب‌زدن هستند خودشان جبران کنند. حرف‌هایی در جامعه نزنند که باعث دلسردی از روحانیت شود. بالاخره این حرف‌ها مثبت نیست و مردم خوششان نمی‌آید. خطبا در نماز جمعه‌ها و منابر باید عامه مردم را در نظر بگیرند. اگر روحانیت به دلخواه یک گروه حرف بزند گروه‌های دیگر از او دور می‌شوند. روحانیت باید کاری کنند جایگاه معنویشان تضعیف نشود.


‌متأسفانه اظهارات برخی از ائمه محترم جمعه خود دلیلی برای کاهش اقبال مردم برای شرکت در نماز جمعه می‌شود؛ چراکه جایگاه نماز جمعه فراجناحی، ملی و متعلق به تمامی آحاد مردم است نه یک گروه و جریان خاص.


‌آقای موسوی‌خوئینی‌ها مورد احترام من است و حق استادی به گردن من دارد. من هر چندوقت یک‌بار ایشان را می‌بینم. به آقای موسوی‌خوئینی‌ها بعضا جفا شده و می‌شود. اینکه می‌گویند ایشان به میدان آمده است، خیر این‌طور نیست، او کنار است.


‌آقای موسوی‌خوئینی‌ها با آقای روحانی اصلا دیداری نداشتند. من در این رابطه پرسیدم و گفتند خیر ملاقاتی نداشته‌ام. حتی گفتند از روزنامه‌ای که خبر را منتشر کرده بود پرسیدیم این خبر را از کجا آورده‌اید و کذب است.


‌شنیده‌ام آقای عبدالله نوری جلسات هفتگی مرتب و فعالی با برخی سیاسیون دارد.


‌ما هم در منزل گاهی روضه داریم گاهی هم گعده اما به معنی جلساتی که شما می‌گویید نیست ولی نمی‌دانم پشت‌بام ما چرا معروف شده است.


‌فکر می‌کنم فراکسیون امید می‌توانست هم منسجم‌تر عمل کند و هم فراگیری اولیه را تداوم بدهد.


‌آقای عارف شایستگی‌هایی داشت و دارد. به‌هرحال در ایام انتخابات سفرهای زیادی کردند و در موفقیت حاصله، اثرگذار بودند اما یک برداشت نه‌چندان درست شکل گرفت و آن این بود که هرکس مورد حمایت لیست امید بوده، با اصلاح‌طلبان است.


‌وقتی آقای کدخدایی که در مجلس یکپارچه اصولگرا برای عضویت در شورای نگهبان رأی نمی‌آورد اما در مجلس دهم با رأی اصلاح‌طلبان مجلس و با رأی بالا نفر اول می‌شود، آیا نمی‌شد برای ریاست مجلس تفاهم کرد تا آثار خودش را در کمیسیون‌ها و ارکان مجلس بهتر نشان دهد؟

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------