آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

یک ساعت در پرداخت مطالبات تاخیر نمی‌کنیم|دولت آنقدر مشغله دارد که وارد مباحث انتخاباتی نشود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سخنگوی دولت

 سخنگوی دولت تاکید کرد در ماجرای واگذاری املاک نجومی دولت ترجیح می‌دهد موضوع را واسپاری به ملت زیرک و فهیم کند که خوب می‌دانند این مسائل با چه عقبه‌ای مطرح می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمد باقر نوبخت در نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران، به تشریح برخی اقدامات دولت پرداخت و گفت: دو موضوع مهمی که در پرداخت‌های دولت با اهمیت است و به صورت هدفمند انجام می شود یکی پرداختهایی است که منجربه سرعت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی می‌شود چرا که مهم است که اقتصاد ما از شتاب کافی برای رشد برخوردار باشد. نکته دیگر مربوط به مطالبات پیمانکاران، گندم کاران و بازنشستگان است که ما خودمان را متعهد به پرداخت این مطالبات می دانیم.

وی با بیان اینکه درباره فعالیت های اقتصادی ما از دو مسیر در حال اقدام هستیم، تصریح کرد: یک مسیری که معطوف می شود به حوزه فعالیت بخش های خصوصی و غیردولتی که متمرکز بر واحد های تولیدی است که به دلیل ناکافی بودن سرمایه ثابت و در گردش یا برخی واحد ها فعال نشدند یا برخی فعالند و با همه ظرفیت کار نمی کنند، برخی دیگر نیز به اتمام رسیدند و نیاز به سرمایه دارند. برنامه دولت اعطای 16 هزار میلیارد تومان به 7500 واحد درنظر گرفته شده است.

نوبخت گفت: تا 21 شهریور از مجموعه واحدهای تولیدی که به بانکها معرفی شد 3042 بنگاه اقتصادی موفق شدند تسهیلات دریافت کنند این واحدها از طریق فرآیند رونق مبالغ شان را بالغ بر 2386 میلیارد تومان دریافت کردند غیر از این بانکها با برخی واحد های تولیدی در ارتباط بودند که 4935 هزار واحد تولیدی، 3681 میلیارد تومان از بانکها تسهیلات دریافت کنند در مجموع 7977 واحد تولیدی توانستند 6057 میلیارد تومان تهسیلات بگیرند.

بنا به گفته نوبخت، دولت غیر از آنچه مدیریت می کند تا بخش های غیر دولتی بتوانند از طریق تسهیلات بانکی به رونق برسند خودش نیز در طرح های عمرانی سرمایه گذاری می کنند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: براساس آمار تا کنون از 11 هزار و 800 میلیارد تومان تخصیص صادر شد که 70 درصد موفق شدند تسهیلات را از خزانه دریافت کنند. البته کسری پرداخت های جاری هم وجود دارد این غیر از هدفمندی یارانه ها است که رأس 26 هر ماه انجام می شود.

نوبخت با تاکید براینکه 11 میلیون فرد ایران از دفترچه رایگان درمانی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: مقرر شد بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت کمک کنیم تا پرداخت هایش را بروز کند.

وی اظهارت داشت: همچنین مقرر شده است که 40 هزار میلیارد تومان از طریق مکانیزم اسناد خزانه و دیگر اوراق مالی استفاده کنیم تا بتوانیم بدهی به بانک ها، پیمانکاران، فرهنگیان، بازنشستگان و گندم کاران بپردازیم. دولت در ماه جاری 48 هزار میلیارد تومان از مجلس مجوز گرفت که این کار را انجام شود. اگر برای دولت امکانپذیر باشدحتی برای یک روز و یک ساعت پرداخت این پول ها  و مطالبات را به تأخیر نمی اندازد.

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرآنلاین، مبنی براینکه نگاه دولت به روند صعودی انتقادها از تریبون های نماز جمعه چیست؟ آیا خود را مستحق این حجم از انتقادها می داند و چرا تلاش نمی شود خدمات دولت به ائمه جمعه منتقل شود گفت: شهریورماه هر کدام از اعضای کابینه در شهرستان ها حضور مستقیم داشتند در این مدت فرصتی شد که با ائمه جمعه صحبت شود و از تریبون های نماز جمعه درباره دستاوردهای دولت سخنرانی شود. رهبر معظم انقلاب هم گفتند حتما خدمات دولت اطلاع رسانی شود، در هفته اول شهریور فرصت کافی برای تماس و ارتباط با ائمه جمعه وجود داشت و توضیحاتی داده و در تریبون های نماز جمعه سخنرانی هایی انجام شد.

وی ادامه داد: اینکه این مطالب و دستاوردهای دولت ناگفته باشد به عنوان عامل اصلی نمی توان تلقی کرد اما اینکه باید به طور مستمر باشد می پذیرم که شاید نیاز به فعالیت های بیشتری از سوی دولت باشد اما انتظار ما از ائمه جمعه که علم و تقوا و دیانت دارند این است که با انصاف و مروت درباره خدمات دولت صحبت کنند. هر گونه مخدوش کردن خدمات دولت مخدوش کردن بخشی از خدمات نظام است. گاهی موارد الفاظی به کار برده می شود که به نظر می رسد اطلاع رسانی خیلی خیلی باید بیشتر باشد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه درباره FATF تا کنون ابهامات و اتهامات فراوانی مطرح شده است، گفت: مسئولان ذی ربط دولتی درباره پاسخگویی این ابهامات و حتی اتهامات اقدام کردند به ویژه وزیر اقتصاد که در یک شبکه تلویزیونی پاسخ های متقن و روشنی و دقیقی را مطرح کرد.

نوبخت ادامه داد: اینکه این مباحث منافع ملی ما را مخدوش می کند یا خیر باید در شورای عالی امنیت ملی بحث شود، هر بخشی که لازم باشد دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح می کند. گاهی احساس می کنم پرسش هایی در رسانه ها مطرح می شود و طرف مصاحبه شونده در یک وضعیتی قرار می گیرد که برای توضیح مطالبی می گوید که نباید در تریبون های عمومی گفته شود چون باعث سوءاستفاده دشمنان قسم خورده ایران می شود.حال آنکه در هیچ کشور دیگری چنین مباحثی را نمی شنویم. هیچ یک از تصمیمات دولت یازدهم قطعا نسبت به منافع ملی بی توجه نیست بلکه توجه کافی و لازم را دارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره ماجرای واگذاری املاک نجومی توسط شهرداری و دفاع از حقوق سایت ها و خبرگزاری هایی که در این جریان فیلتر شدند، اظهار داشت: دولت ترجیح می دهد اینها را واسپاری به ملت زیرک و فهیم ایران کند که خوب می دانند این مسائل با چه عقبه ای مطرح می شود. امیدوارم جمع بندی به گونه باشد که منافع ملی تأمین شود.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیس جمهور به آلمان و تعیین شروطی از سوی این کشور برای انجام سفر رئیس جمهور ایران گفت: هنوز چیزی قطعی نشده است. برای سفرهای خارجی رئیس جمهور هیچ پیش شرطی از سوی طرف‌های مقابل پذیرفته نیست و آلمان هم در منزلتی نیست که شروطی تعیین کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع سخنگوی شورای نگهبان درباره معاهده FATF نیز گفت: ایشان تأیید کرد که در چارچوب قانون است، ما قبول داریم هر جایی نیاز به استجازه قانونی باشد باید کسب شود. صحبت های ایشان قابل استماع است.

وی همچنین درباره مطالبه تغییر کابینه که از سوی برخی جریانات مطرح می شود نیز اظهار داشت: مطالبات ملی خواهان برخوداری از خدمات باکیفیت تر و گسترده تر است اما ممکن است برخی جریان های سیاسی مطالباتی داشته باشند به نظر می رسد با توجه به ماه های کمی از سال تا پایان دولت یازدهم شاید خیلی وجهی پیدا نکند که در این چندماه تغییراتی انجام شود.

سخنگوی قوه مجریه در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره نظارت دولت بر کالاهای مربوط به دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی و تغییر ساعت گفت: تغییر ساعت قانون است و مطابق آن باید انجام شود. درباره سوال دوم هم باید بگویم نظارت کافی از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان های غیردولتی اعمال می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره خبر محکومیت ایران در دادگاهی در پرونده کرسنت، هم گفت: از شما می شنوم.

نوبخت در ادامه در مقابل سوالی درمورد لایحه بودجه سال آینده قرار گرفت و اینگونه پاسخ داد: بودجه طبق ماده یک قانون محاسبات عمومی یک پیش بینی از مخارج و مصارف است که برای اهداف مورد نظر صورت می گیرد آن برنامه ای که بودجه سال 96 انجام می شود برنامه ششم است هرچند به تصویب نرسید. تمامی جهت گیری هایی که برای اقتصاد مقاومتی داشتیم در بودجه 96 رعایت خواهیم کرد اساسا با همان رویکردی که اقتصاد مقاومتی به مباحث درون زایی، مردم گرایی، دانش بنیانی و عدالت گرایی است این لایحه مهیا شده است و این لایحه در چارچوب برنامه ششم و مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی تقدیم مجلس کنیم. مثلا رفع نابرابری در پرداخت کارکنان دولت است، گروهی از بازنشستگان به قبل و گروهی به بعد از قانون مدیریت خدمات کشوری است بنابراین نامتعادلند از همین بودجه شروع کردیم که عدالت را در پرداخت ها رعایت کنیم.

اهم اظهارات سخنگوی دولت را در ادامه بخوانید؛
*{درباره نگاه دولت به حمایت از محیط بانان}: برای محیط بانان عزیز هم اقداماتی در حال انجام است که مسیر قانونی خودش را طی می کند.

*{درباره قراردادهای وزارت نفت با شرکت هایی که تحت تحریم های ظالمانه باقی مانده اند}: قطعا دولت هیچ یک از آن تحریم هایی را که بدخواهان ملت بزرگ ایران در قطعنامه های مختلف به ما تحمیل کردند به رسمیت نمی شناسد بنابراین آن تحریم ها با هر انگیزه ای چه به دلیل مباحث هسته ای که مرتبط با قرارداد برجام و چه بهانه ای که دیگر کشورها داشتند باشد هیچ کدام تحریم ها مورد تأیید نیست و در داخل هم آنها را اجرایی نخواهیم کرد. اما اگر نهاد و شخصیت حقیقی و حقوقی نه در چارچوب مباحث هسته ای تحریم شده بود چنانچه یک ال سی باز کند طرف مقابل خارجی است که قبول نخواهد کرد. با این وجود ما هیچ کدام از تحریم ها را اجرایی نخواهیم کرد و آن را قانونی نمی دانیم.

*{درباره اتفاقاتی که بین نیروهای نظامی آمریکا و ایران افتاد و اینکه گفته می شود ایران دو هواپیمای جاسوسی آمریکا را تهدید به انهدام کرد قابل تایید است؟ آیا بین ایران و آمریکا درباره این مسائل صحبتی شده است}: در این زمینه حتما وزارت خارجه اطلاع رسانی دقیق تری داشته باشد چون اطلاعی از مذاکرات مورد اشاره در سئوال ندارم. مواردی هم در بیرون اعلام می شود که نیروهای مسلح ایران کنش های متفاوت از گذشته انجام می دهند و زمینه ای برای بر هم خوردن آرامش منطقه انجام می دهند که نادرست است نیروهای ما از تمام حدود و مرزهای ایران دفاع می کنند بنابراین بیشتر فضاسازی آن طرف است ما وظایف خودمان را انجام می دهیم که باید از مرزها پاسداری شود.

*{درباره بررسی ماجرای املاک نجومی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی}: خیر، در جلسه دو هفته پیش ستاد مطرح نشد اگر طرح شود اطلاع رسانی می کنم.}

*{درباره تعیین مسئول ستاد انتخاباتی رئیس جمهور و ورود دولت به بحث انتخابات}: آن قدر مشغله برای دولت وجود دارد که به این مباحث ورود نکند، فرصت برای رقبا بیشتر است ما الان درگیر کار هستیم.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------