آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

چرا اعضای جبهه پایداری روزه سکوت گرفته‌اند؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جريان پايداري

جریان پایداری برای اینکه از فرمول فراموشی استفاده کرده و به گونه ای رفتار کنند که مردم اقدامات و اظهارات آنها را در چند سال گذشته فراموش کنند، در موضع‌سکوت خود را قرارداده اند تا به گونه‌ای گذشته فراموش شود.

 به گزارش نامه نیوز ؛تندروهاي جريان پايداري در اين چند وقتي كه وارد بازي سياست كشور شده‌اند، توانستنند به دليل بستر سازي كه توسط احمدي ن‍ژاد براي آنها شكل گرفت ميان لايه‌هاي مختلف حاكميت نفوذ كنند و به برخي اهداف اصلي خود برسند ولي در اين چند سال اخير، با مقاومتي كه مردم در برابر آنها داشتند، از دور قدرت كنار زده شدند و امروز به نظر مي‌رسد كه براي انتخابات رياست جمهوري 96 دندان تيز كرده‌اند ولي نظاره‌گر دوران هستند تا با تحليل اوضاع، مستقيم وارد رقابت شوند.

سكوتي خاص
نكته قابل تامل اين روزهاي جريان پايداري سكوتي است كه هم بدنه اين جبهه و هم سران آن اتخاذ كرده‌اند! اتفاقي كه بدون شك مربوط به انتخابات سال 96 است؛چرا كه اين جريان در ميان احزاب سياسي ايران اظهارنظرهای فراوانی داشتند و بر سر هر موضوع به اظهار نظر مي‌پرداختند ولي اين روزها در مورد مسائل كلان كشور هم كه برخي تفكرهاي سياسي همسو با پايداري‌ها آن را بر خلاف منافع خود معرفي مي‌كنند نيز روزه سكوت مي‌گيرند!

اين سكوت خاص را مي‌توان برگرفته از سه استرات‍ژي خاص جريان پايداري براي انتخابات پيش رو دانست.

در وهله اول آنها براي اينكه از فرمول فراموشي استفاده كرده و به گونه اي رفتار كنند كه مردم اقدامات و اظهارات آنها را در چند سال گذشته فراموش كنند، خود را در موضع‌سكوت قرارداده اند تا به گونه‌اي گذشته خود را پاک کنند. ولي اين استراتژي از اساس شكست خورده است. چرا كه رسانه‌ها در اين برهه از زمان هر روز نمونه‌ ای از اقدامات آنها را براي مردم بازگو مي‌كنند تا پايداري‌چي‌ها موفق نشوند.

فرضيه بعدي سكوت پايداري ها در اين برهه براي جلوگيري از دلخور كردن ساير اصولگرايان است. بدون شك بيشتر جريان اصولگراي ايران سياست‌هاي ياران مصباح يزدي را قبول ندارند و اين تضاد ديدگاه بارها عاملي براي درگيري هاي لفظي و جرياني ميان آنها شده‌است. با همين نظر پايداري ها تلاش مي‌كنند زبان در كام بگيرند تا در آيند‌ه‌ كه به انتخابات منتهي مي‌شود، اين اندك يار خود را نيز از دست ندهند.

سياست بعدي كه مي‌توان در مورد سكوت پايداري ها فرض كرد، به حفظ اطلاعات برمي‌گردد. به نظر مي‌رسد اتاق فكري در درون اين جريان دستور سكوت را صادر كرده ‌است تا ناگاه استراتژي‌ها و سياست‌هاي اين جماعت را براي انتخابات و آينده سياسي آنها فاش نكنند. اين سكوت بر هر مبنايي كه باشد، بدون ارتباط با انتخابات سال 96 نيست و بايد منتظر ماند و ديد كه اين جريان در ادامه مسير چه راهبردي براي رسيدن به موفقيت در كارزار 96 در ذهن دارند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------