آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

صالحی: به زودی عضویت رسمی ایران در طرح هسته‌ای ایتر اعلام می‌شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سازمان انرژی اتمی

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از دیدار با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت، به زودی عضویت رسمی ایران در طرح هسته‌ای بین‌المللی ایتر اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی که هفته جاری در رأس هیأتی به بروکسل سفر کرده است، گفت: در جلسه با آقای کانی یته پیشنهادهای خوبی در چهارچوب تعهدات اتحادیه اروپا درباره روند اجرای برجام مطرح شد که در پیوست شماره سه آمده است.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان این که طرف‌های اروپایی پیشنهادهای خوبی درباره همکاری های هسته‌ای در چهارچوب برجام مطرح کرده‌اند، افزود: به زودی در سمیناری که برگزار خواهد شد این طرح‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

صالحی در ادامه از برداشته شدن قدم‌های مثبت در زمینه همکاری‌های علمی و فنی خبر داد و تصریح کرد: به زودی موضوع عضویت ایران در پروژه ایتر (راکتور گرمای هسته‌ای بین‌المللی) به طور رسمی اعلام خواهد شد.

وی همچنین از استقبال طرف‌های اروپایی از مشارکت کشورمان در پروژه گداخت هسته‌ای اروپا موسوم به جت (JET) خبر داد و گفت: در دیدار با کمیسیونر انرژی اروپا بحث‌هایی هم درباره فعالیت در چهارچوب یورو اتم صورت گرفت.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین از پیشنهاد به طرف های اروپایی در زمینه علمی به ویژه "کوانتوم بیولوژی" و "کوانتوم انرژی" خبر داد و گفت: ما از یک ماه پیش مرکزی در این زمینه راه‌اندازی کرده‌ایم و قرار شد با طرف‌های اروپایی همکاری کنیم.

صالحی از آمادگی طرف‌های اروپایی برای حمایت‌های مالی از برنامه‌های علمی و تحقیقاتی هسته‌ای کشورمان خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در ادامه گفت: در مورد مشکل روادید دانشمندان اروپایی که آمریکایی‌ها به وجود آورده‌اند هم صحبت‌های خوبی داشتیم که قرار شد طرف مقابل پیگیری‌های لازم را بکند تا موضوع روادید شامل حال دانشمندان نشود و آنها بتوانند آزادانه و بدون دغدغه به کشورمان مسافرت کنند.

آمریکا با وضع قوانین جدید اعلام کرده است اتباع اروپایی که می‌توانستند بدون روادید به این کشور سفر کنند، در صورتی که در پنج سال گذشته به کشورهای سوریه، عراق، سودان و ایران سفر کرده باشند، برای مسافرت به آمریکا باید روادید دریافت کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------