آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

مبلغ: شایعه جدایی اصلاح‌طلبان از روحانی کار تندروهاست /تلاش افراطیون برای کاهش حضور مردم در انتخابات



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصلاح‌طلب

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تندروها برای حضور کمتر مردم در عرصه انتخابات تلاش خواهند کرد. کارهایشان را شروع کرده اند. مثلا این شایعه را ایجاد کرده اند که اصلاح‌طلبان از روحانی ناامید شده اند.

مرتضی مبلغ در خصوص تکرار برنامه سال 92 اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: جریان اصلاح طلبی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بنا را بر این گذاشت تا با واقع بینی و رویکردی منطقی "حسن روحانی" را به عنوان گزینه اصلی مورد حمایت قرار بدهیم که همه نتیجه­اش را هم دیدند. برای اردیبهشت 96 هم دلیلی ندارد که به رویکردی غیر از این فکر کنیم. روحانی و دولتش کارنامه ای قابل قبول را از خود برجای گذاشته اند و به همین دلیل، هم اصلاح طلبان به فکر تلاش برای تمدید دولت هستند و هم اینکه مردم به مانند 24 خرداد 92 رای بالایی را به رییس جمهوری خواهند داد.

به گزارش تابناک، اهم سخنان وی به شرح زیر است:

*{ درمورد شائبه جدایی روحانی از اصلاح طلبان }از صبح 25 خرداد سه سال پیش، جریانی که به شدت دنبال این بود که تا مشی دولت های نهم و دهم تداوم پیدا کند، دنبال این بود و همچنان هست که شکست شان را جبران کنند. دقیقا به همین دلیل خودشان را به آب و آتش می زنند تا کارآمدی های دولت جاری را کتمان کنند و با عملیات روانی و تلاش های میدانی همه هم و غمش را به کار گرفته تا دولت را زمین گیر کند و این نظر را به مردم القاء کند که روحانی و همکارانش توانایی لازم را ندارند تا از این طریق دولت روحانی دولتی یک دوره ای شود.

*آنها با این استراتژی تلاش های زیادی در حوزه های اقتصادی، سیاست خارجی و ... انجام دادند. یکی از نقاط عطف تشدید این نوع کارها در انتخابات مجلس دهم بود که البته با وجود انواع تهمت ها، مردم به جریان مقابل"نه" گفتند. آنها در حالی این نوع رفتار را از خودشان بروز می دهند که منطق حکم می کند که به جای اصرار به تخریب، فضای درون جریانی خود را مطالعه کنند تا دلیل ناکامی های پی در پی و بی توجهی مردم را متوجه شوند.

*این موضوع " احتمال جدا شدن مسیر روحانی از اصلاح طلبان ریشه در تلاش بی فایده افرادی دارد که همراهی اصلاح طلبان با روحانی را عامل قطعی شکست مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری می دانند که اتفاقا این تحلیل شان، تحلیلی صحیح است.

*{درباره اعتقاد برخی مبنی بر تلاش تندروها برای دلسرد و منصرف کردن روحانی از حضور در انتخابات}قطعا چنین هدفی را به طور جدی دنبال می کنند که اینجا 2 مساله را باید مورد توجه قرار داد. اول اینکه حسن روحانی رسالتش را تا لحظه اخر ادامه می دهد. حتی اگر به هر دلیلی که احتمالش کم است، روحانی نیاید، بازهم جریان مقابل هیچ شانسی برای برنده شدن در انتخابات 96 ندارد.

*شرکت نکردن مردم در انتخابات تنها موقعیتی است که می تواند افراطیون را از حاشیه نشینی نجات بدهد. اصولا در هر انتخاباتی که مردم به هر دلیلی تصمیم به رای ندادن گرفته اند، چهره های تند و ضعیف توانسته اند خودشان را در دستگاه های مختلف ببینند.

*تندروها برای حضور کمتر مردم در عرصه انتخابات تلاش خواهند کرد. کارهایشان را شروع کرده اند. مثلا این شایعه را ایجاد کرده اند که اصلاح طلبان از روحانی ناامید شده اند و یا با تهمت و افترا و.... سیاه نمایی کنند. البته این قبیل رفتارها به هر حال آثار سویی در راستای خدمت رسانی به وجود می آورد.

*دولت باید در درجه اول مراقب باشد که در زمین بازی تندروها قرار نگیرد و بنای چالش با آنها را نداشته باشد. نکته بعدی هم این است که اقدام به افشاگری علیه رفتارهای هزینه ساز کند تا مردم سره را از ناسره تشخیص بدهند، چون این احتمال وجود دارد که در جاهایی مردم تحت تاثیر تبلیغات آنچنانی ابهاماتی در ذهن شان به وجود بیاید.

*{در مورد اصلاح طلبان از دولت یازدهم} اصلاح طلبان در دولت های هفتم و هشتم هم که رییس جمهور چهره خاصِ اصلاح طلبی بود هم ایرادات را طرح می کردند. نقد، جزیی لاینفک از ذات سیاست است که البته گروهی نقد را با تخریب اشتباه می گیرند. اصلاح طلبان البته به خوبی اشراف داشتند که دولت آقای روحانی میراث دار چه شرایط مخاطره آمیزی بود و به همین دلیل حتی با وجود اینکه در رای بالای 18 میلیونی اش نقش مهمی داشتند، سهم خواهی نکردند تا رییس جمهور و دولتمردانش بتوانند در فضایی امن به ترمیم جراحت های کشور بپردازند.

*بخشی از جبهه اصولگرایی که از افراط و تفریط تبری می جویند، همین الان هم به این نتیجه رسیده اند که برای انتخابات دوازدهمین دوره دولت، حسن روحانی صلاحیتش بیشتر از هر چهره دیگری است و به همین دلیل بنا ندارند که کاندیدایی را به انتخابات وارد کنند.

* معلوم است آقای روحانی به راحتی رای بالایی را برای تمدید دوره اش به دست خواهد آورد. البته در سال 80 هم تلاش هایی شد تا ریاست رییس دولت اصلاحات حداقل در دور دوم تمدید نشود و به همین دلیل برخی از کاندیداها از خط قرمزهایی عبور کردند که طرح آنها در شرایط عادی حتما مستوجب زندانی شدن بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------