آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

صبح امروز در مجلس چه گذشت؟



اخبار,اخبار سیاسی,مجلس شورای اسلامی

 
اخبار سیاسی - صبح امروز در مجلس چه گذشت؟/ از اعلام وصول سوال از ظریف تا تذکر 23 نماینده به روحانی

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز با تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی مخالفت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در شرایطی که معمولا جلسات علنی صحن مجلس روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شد نمایندگان در هفته پایانی سال 92 به منظور اتمام بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم زمان برگزاری جلسات علنی خود را تغییر دادند و صبح امروز علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی مجلس اعلام کرد که زمان کمی تا تعطیلات عید باقی مانده و برای اینکه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را به سرانجام برسانیم، شاید یکی از راه‌حل‌هایش برگزاری جلسات در نوبت بعدازظهر است.

 

جلسات صحن علنی از امروز تا دوشنبه 26 اسفندماه برای پایان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دو نوبت صبح و عصر نیز برگزار شود.

رئیس مجلس همچنین در نطق پیش از دستور خود با اشاره به گزارش اخیر بان کی مون درباره ایران و همچنین تحرکات رژیم صهیونیستی گفت «مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر دبیرکل سازمان ملل درگزارش خود نسبت به ایران و تحرکات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم فلسطین و لبنان را محکوم می کند و ملت ایران به همراه سایر مسلمانان مقاومت، پایداری و استقامت را بر مبنای عمل خود در پاسخ به شیطنت آنان قرار خواهند داد.»

ترکیب کمیسیون تلفیق تغییر کرد
امروز علاوه بر رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، اصلاح آیین نامه داخلی مجلس را نیز در دستور کار داشتند که با موافقت نمایندگان ترکیب کمیسیون تلفیق مجلس تغییر کرد و مقرر شد که از کمیسیون برنامه و بودجه 9 نفر و از هر کمیسیون تخصصی سه نفر عضو کمیسیون تلفیق شوند.

مخالفت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی
صبح امروز محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس طرح تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی را پیشنهاد داد و اعلام کرد اهمیت این مسئله ایجاب می‌کند تا مجلس به صورت جدی‌تری وارد مسئله شود تا بتواند آن را پیگیری کند. بر اساس ماده 44 آئین‌نامه داخلی مجلس برای تشکیل این کمیسیون باید رأی‌گیری شود و انشاء‌الله با رأی قاطع نمایندگان زمینه کار این کمیسیون فراهم شود. ما باید برای اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی کنیم و تشکیل کمیسیون می‌تواند در ایفای نقش مجلس بسیار مهم باشد.

در ادامه نمایندگان با 81 رأی موافق، 66 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع با تشکیل این کمیسیون مخالفت کردند.

نطق های میان دستور امروز مجلس
همچنین بر اساس اعلام هیات رئیسه مجلس، جواد هروی نماینده مردم قائنات در مجلس، محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت، علیرضا منادی،عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد ناطقان میان دستور امروز مجلس هستند.

بر همین اساس جواد هروی نماینده مردم قائنات در نطق خود اعلام کرد امروز مجلس نهم بر خلاف مجلس اول که راه افراط را رفت، راه تفریط را در پیش گرفته و نسبت به تمام جزئیات محرمانه آن مذاکرات خواهان افشاگری است و دستگاه دیپلماسی کشور را در مظان اتهام و فشار قرار داده است، چنانچه می‌خواهند وزیر امور خارجه را محاکمه کنیم.

نایب‌ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: در کدام منطقه دنیا مرسوم است که فرزندان خط اول سیاست خارجی را که رو در رویی دول غرب برای کسب حقوق حقه ملت ایران قرار دارند از پشت سر با تیرهای تردید و اتهام هدف بگیرند، کم‌طاقتی برخی‌ها در قبال مفاد مذاکرات 1+5 داستان موسی و خضر را به یادمان می‌آورد، مگر در نظام ولایت فقیه هر کسی حق دارد، خودسرانه آن هم در مواضع خارجی تصمیم بگیرد.

همچنین عباس فلاحی، باباجان نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان از دستور خود در صحن علنی با ابراز تأسف از اظهار نظر ناشیانه بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد که از روی احساسات و بر اساس حرف‌های چند بچه منافق و صهیونیست مطرح شده است،‌ اظهار داشت:‌ ضمن حمایت دوباره از رئیس ‌جمهور از وی می‌خواهم با تخصصی‌تر کردن هرچه بیشتر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مانع آن شود که منافع ملی تحت‌الشعاع قرار گیرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به مؤثر واقع شدن شعارهای دولت تدبیر و امید به حال اقشار ضعیف جامعه به‌ویژه قالیبافان به ضرورت‌هایی از جمله تأمین امکانات ازدواج جوانان،‌ وام کم‌بهره، خرید مستقیم و برپایی نمایشگاه‌هایی به منظور خرید مردم هریس و اهر افزود:‌ از دولت می‌خواهیم که در زمینه اشتغال در این منطقه به تعیین تکلیف قبول‌شدگان در آزمون استانداری و توجه به کارگران مخابرات پرداخته و احیای دریاچه ارومیه را در دستور کار خود قرار دهد.

محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: پرونده هسته‌ای ایران نتیجه اتهامات ناروا و ناجوانمردانه غرب و فشارهای صهیونیست‌ها به گروه 1+5 و حکومت آمریکاست که امید است آمریکا و غرب از این فرصت تاریخی که غیر قابل تکرار خواهد بود، استفاده کنند، زیرا ملت ایران هیچ هراسی از تهدید و زیاده‌خواهی آمریکا و متحدانش ندارد و راه پرشتاب خود را در راستای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه خواهد داد.

وی با تقدیر از فرزندان ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای افزود: از تیم مذاکره‌کننده کشورمان می‌خواهیم تا همچون گذشته از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران پاسداری کرده و ذره‌ای از آن عقب‌نشینی نکند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: به غرب، آمریکا، دبیرکل سازمان ملل و خانم اشتون تذکر جدی می‌دهیم که ملت بزرگ ایران اجازه دخالت در امور داخلی خود را به شما نخواهد داد و کسانی که ناقض حقوق بشر هستند و سابقه جنگ‌های جهانی، منطقه‌ای، استفاده از بمب اتم و قتل عام انسان‌ها را در پرونده خود دارند، حق ندارند در مقوله حقوق بشر با ملتی بزرگ، صلح‌دوست، تاریخ‌ساز و برخوردار از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی که خود منشور حقوق بشر را نگاشته، حرف بزند.

همچنین علیرضا منادی نیز در نطق خود گفت: آمریکا تا به حال به 22 کشور جهان دانش هسته‌ای کامل و استفاده از آن را واگذار کرده و برای هیچ کشوری غنی‌سازی را به رسمیت نشناخته و از همه آنها تعهد گرفته غنی‌سازی نکنند، اما در برابر ایران به برکت خون شهدای علمی‌مان زیر قراردادی را امضا کرد که در آن بزرگترین و قوی‌ترین کشور دشمن خود یعنی ایران مقتدر اسلامی را برای انجام غنی‌سازی به رسمیت شناخت.

وی اضافه کرد: انرژی هسته‌ای در ایران بهانه‌ای بیش نیست و آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال اهداف پلید دیگری هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: در سفر اخیر جاسوس و عجوزه بزرگ غرب، سیا و اسرائیل به ایران و دیدار دزدانه وی در سفارت اتریش با فتنه‌گران و طرح مسئله حقوق بشر و به دنبال آن محکومیت ایران به خاطر اعدام قاچاقچیان مواد مخدر انجام و توسط دبیرکل سازمان ملل بر این امر صحه گذاشته شد، من به عنوان نماینده این ملت می‌گویم شماها اگر از قرآن هم لباس بپوشید ما به شما اعتماد نخواهیم کرد، ما نیز همانند رهبرمان به شما خوشبین نیستیم و می‌دانیم شما تا زمانی که عزت و هستی ما را ساقط نکنید، از ما راضی نخواهید شد که البته به زودی عکس این مسئله را خواهید دید.

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد نیز در نطق خود با محکوم کردن بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعث عراق گفت: امروز سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام است. این فرد اثبات کرد با حمایت غربی‌ها هر امر غیرانسانی قابل نهادینه شدن است.

وی با انتقاد به دیدار کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برخی فعالان سیاسی گفت: دیدار غربی‌ها با چند نفر و دادن جایزه و بزرگ کردن آنان در رسانه‌ها و همراهی افراد خوش‌فکر داخلی با آنان موجب تداوم سیاست‌های غربی می‌شود.

نعمتی با تذکر به وزیر خارجه گفت: پروتکل ملاقات خارجی با افراد باید به گونه‌ای تنظیم شود که هیچ دیداری خارج از این پروتکل تعیین نشود.

تذکر 23 نماینده به رئیس جمهور
اما در جلسه علنی امروز  23 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی نسبت به برکناری کارمند نابینای اپراتور تلفن نهاد ریاست جمهوری علی رغم هشت سال سابقه کار انتقاد کردند.

در متن این تذکر کتبی آمده است: برکناری تنها کارمند نابینا و اپراتور تلفن نهاد ریاست جمهوری علی رغم 8 سال سابقه کار و بیکار شدن ایشان در آستانه سال نو، برخلاف موازین حقوق شهروندی است.

جلسه هیأت رئیسه با رؤسای کمیسیون‌ها در خصوص اقتصاد مقاومتی
محمدرضا باهنر در ساعات پایانی جلسه با اشاره به اینکه هر کدام از کمیسیون‌های مجلس کمیته‌ ویژه‌ای را برای بحث در خصوص اقتصاد مقاومتی تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: ما کمیسیون‌های مجلس را در این رابطه فعال کرده‌‌ایم و مخالفت نمایندگان مجلس با این مسئله شاید به خاطر جلوگیری از موازی‌کاری در این حوزه بوده باشد.

وی افزود: ما امروز با هیأت رئیسه، رؤسای کمیسیون‌های مجلس و همچنین معاونت‌ها همچون معاونت تنقیح و نظارت درباره اقتصاد مقاومتی جلسه خواهیم داشت و در این باره بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

اعلام وصول 3 سوال نمایندگان از ظریف
همچنین در پایان جلسه امروز سوال مشترک 5 نفر از نمایندگان و همچنین سوال حمید رسایی نماینده تهران از وزیر امور خارجه در مورد اظهارات وزیر خارجه پیرامون توان دفاعی کشور و اعلام مستندات تاریخی در تایید دروغ هولوکاست اعلام وصول شد.

علاوه بر این سوال ملی فرهاد بشیری از ظریف وزیر امور خارجه در خصوص عدم اتخاذ مواضع دقیق و قاطع در حفظ جان و مال اتباع ایرانی در خارج از کشور نیز اعلام وصول شد.
اخبار سیاسی - خبرآنلاین
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------