آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

جلوگیری از نامزدی احمدی نژاد در انتخابات به سود کیست؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی نژاد


 روزنامه شهروند با اشاره به منتفی شدن حضور احمدی نژاد در انتخابات نوشت: خبری که از سوی رسانه‌ها و نویسندگان اصول‌گرا منتشر شد، حکایت از دقیق و جدی بودن ماجرا دارد، و نظام اجازه نمی‌دهد که جامعه ایران یک بار دیگر دستخوش بازی مسخره و خسارت‌بار گذشته شود.

البته كه او مثل هر شهروندي مي‌توانست نامزد شود، ولي وقتي كه قصد گرفتن اجازه و تأييد اين حضور را از نظام دارد، بايد متوجه مي‌شد كه نگاه مجموعه حاكميت ايران به او و عملكردش منفي‌تر از آن است كه به تصورش بگنجد. نه تنها ساختار رسمي، بلكه روحانيت قم و علماي ساير مناطق نيز نگاه سراسر منفي به عملكرد او دارند.

قاطبه نخبگان و فعالان فرهنگي و سياسي و اقتصادي تازه سه سال است كه نفس راحتي مي‌كشند. نظام تازه شش ماه است كه از سياه‌چاله تحريم‌هايي كه آن دولت براي مردم ايجاد كرده بود رها شده است، و البته هنوز هم رهايي نيافته است، تازه ابتداي رهايي از اين وضع است. مردم و جامعه ايران حداقل يك دهه زمان مي‌خواهند كه ايران را به جايگاه پيش از ١٣٨٤ برگردانند. بنابراين طبيعت سياست و عقلانيت سياسي اقتضا مي‌كرد كه اجازه ندهد دوباره جامعه دوقطبي شود. جامعه ايران تازه از شنيدن برخي اظهارات و ادبيات سخيف آسوده شده بود.


جلوگيري رسمي از حضور وي در انتخابات نه به نفع نامزدهاي ديگر، بلكه به نفع جامعه و انقلاب است. خسارت‌هاي آن دو قطبي شدن سیاسی كه بر اثر حضور او در انتخابات ايجاد شده بود، بسيار سنگين و در كوتاه‌مدت غيرقابل جبران است. اگر از همين امروز جلوي اين كار گرفته نمي‌شد، به طور قطع تنش ميان جناح‌های اصول‌گرا و نيز ميان قم و تهران و نيز در عرصه خارجي كشور تشديد مي‌شد. تنش براي جامعه ايران مثل زهر است، بويژه تنش‌هايي كه غيرقابل كنترل باشند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------