آخرین اخبار سیاسی

معین الدین سعیدی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

معین الدین سعیدی: کودکان کار و نحیف شدن سفره های مردم مهمتر از بگیر و ببندهای حجاب نیست؟

نماینده مردم چابهار، ضمن انتقاد از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها، تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع…

کم‌کاری و بی‌بندوباری؛ انگشت اتهامی به سمت روحانی



هم کسانی که به روحانی رای داده‌اند و هم کسانی که به او رای نداده‌‌اند در زمینه فرهنگی از رییس دولت یازدهم گلایه دارند.

  روحانی در حالی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آماده می‌کند که جدی‌ترین رقیب او از صحنه رقابت خارج شد تا رییس جمهور روحانی با خیالی راحت‌تر به اردیبهشت 96 فکر کند. این خیال راحت اما نباید باعث شود او مشکلاتی که هنوز در دولت یازدهم وجود دارد را فراموش کند.

 

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که روحانی با آن دست و پنجه نرم می‌کند جدا از مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی است. موافقان و مخالفان دولت روحانی در طول عمر دولت یازدهم بارها در برابر هم قرار گرفتند اما در مورد مسئله فرهنگ در کنار یکدیگر هستند و هر دو می‌گویند روحانی در فرهنگ موفق نبوده است.

 

باران کوثری از مهم‌ترین حامیان روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 می‌گوید:« به عنوان کسی که هم به این دولت رأی دادم و هم تا جایی که توانستم برایش رأی جمع کردم سخنم این است که مطالبات ما را برآورده کنند. اینکه می گویند تحت فشارند هم توجیه مناسبی نیست. شما خودتان می دانستید که تحت فشارید؛ چه فشار سیاسی چه فشار اقتصادی. قطعا به این فشارها آگاه بودید و بعد پیشقدم شده‌اید برای کاندیداتوری پس باید به مطالبات ما پاسخ گویید.»

 

آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد نیز خطاب به دولت می‌گوید:« عدم موفقیت‌های دیگر مربوط به خود عزیزان است به‌ویژه در حوزه فرهنگی. در آفند و پدافند فرهنگی یک ولنگاری وجود دارد و تساهل و تسامحی دیده می‌شود که دارای علت است و علت آن توجه سیاسی برخی مسئولان و متولیان فرهنگی به قشر "اقلیت لائیک" در این کشور است.برای خوشایند یک قشر لائیک می‌خواهند در اجرای ارزش‌های دینی دچار ولنگاری شوند تا جائی که برای خوشایند این‌ها حتی توهین به روحانیت وابسته به مقام ولایت را صورت می‌دهند و این درست نیست و این ولنگاری قابل اغماض نیست.»

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

هم کسانی که به روحانی رای داده‌اند و هم کسانی که به او رای نداده‌‌اند در زمینه فرهنگی از رییس دولت یازدهم گلایه دارند.

 

طرفداران رییس جمهور بر این باور هستند که در خرداد 92 به این دلیل به روحانی رای داده‌ایم که شاهد اکران نشدن فیلم‌ها، توقیف رسانه‌ها و لغو کنسرت‌ها نباشیم. این طرفداران می‌گویند حالا که برجام به فرجام خود رسیده است وقت آن است که "شیخ دیپلمات" برجام فرهنگی را آغاز کند.

 

این طرفداران می‌گویند درست است که فرهنگ ایران از کمای زمان احمدی نژاد خارج شده است اما هنوز نتوانسته است سرپا بایستد و همچنان در تخت بیمارستان بستری است. آنها می‌خواهند که روحانی تمام سدهای روبروی سینما، تئاتر، کنسرت و ... بردارد.

 

از سوی دیگر منتقدان روحانی نیز بر بان باور هستند که رییس جمهور به عنوان یک چهره حوزوی در زمینه فرهنگ موفق نبوده است. آنها می‌گویند در زمینه فرهنگی روحانی و دولتش مسیری را می‌رود که دولت اصلاحات رفته بود. مخالفان بر این باور هستند بی‌بندوباری اجتماعی حاصل سیاست‌های غلط فرهنگی دولت روحانی است.

 

برای تندروهای ایران که این روزها جزء مخالفان روحانی محسوب می‌شود مسائل فرهنگی شاید مهم تر از هر مسئله دیگری مانند برجام، روابط بین المللی و حتی اقتصادی باشد. آنها حاضر نیستند سر مسائل فرهنگی و اجتماعی با هیچکسی معامله کنند. تظاهرات آنها علیه بدحجابی نمونه بارز این معناست.

 

رییس جمهور روحانی باید فکری به حال این مسئله کند. ناراحتی موافقان و مخالفان از عملکرد دولت در زمینه فرهنگی نشان می‌دهد یک جای کار می‌لنگد و رییس جمهور و وزیر فرهنگ باید بنشینند و این مسائل را ریشه یابی کنند. مشکلات فرهنگی می‌تواند در سبد رای روحانی هم تاثیربگذارد و باعث شود برخی از طرفداران او در انتخابات سال آینده در رای خود تجدید نظر کنند. 

 

 اخبار  سیاسی  - عصر ایران/مصطفی داننده 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------