آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

مجتهدزاده وکیل دادگستری: شهروندان می توانند از برخوردهای غیرقانونی گشت ارشاد، شکایت کنند/ بازگشت گشت ارشاد دوقطبی کردن جامعه است

مجتهدزاده وکیل دادگستری درباره بازگشت «گشت ارشاد» و برخوردهای صورت گرفته با زنان و دختران در خیابان به دیده بان ایران گفت: مطمئن باشید طرح…

محسنی اژه‌ای: خوش‌بینی به آمریکا ساده‌اندیشی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , محسنی اژه‌ای

معاون اول قوه قضائیه گفت: با توجه به اقدامات گذشته آمریکا نباید به این کشور خوشبین باشیم.

 به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز 9 مهرماه در سیزدهمین گردهمایی دادستان‌های عمومی، انقلاب،‌ نظامی، روسای کل دادگستری‌ها و سازمان‌های قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور که در مشهد برگزار شد با بیان اینکه مدیران قضایی و دادستان‌ها وظایف اداری نظارتی و قضایی مختلفی دارند،‌ عنوان کرد: اگر نظارت‌ها به خوبی انجام شود دو وظیفه دیگر نیز کامل و اثربخش صورت می‌گیرد اما اگر نظارت به خوبی انجام نشود دو مورد دیگر نیز خدشه‌دار می‌شود.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه به نظارت،‌ اظهار کرد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که انجام نظارت از لحاظ ایجابی و سلبی بسیار تأثیرگذار است.

 

وی با اشاره به آغاز انقلاب اسلامی و مقابله قدرت‌های استکباری و آمریکا با این انقلاب، تصریح کرد: بعد از طلوع انقلاب اسلامی قدرت‌ها تمام تلاش خود را کردند که به مقابله با این نور بپردازند و اگر نتوانستند این اقدام را انجام دهند انقلاب را کمرنگ‌تر کرده و از تبلور آن در خارج از کشور جلوگیری کنند. این کشورها در این راستا هشت سال جنگ را با تمام امکانات خود به کشور ما تحمیل کردند.

 

وی ادامه داد: قدرت‌های استکباری در داخل کشور هم از تمامی امکانات برای مقابله با انقلاب استفاده کردند اما این اقدامات موجب شد انقلاب اسلامی ایران مستحکم‌تر شده و به جلو حرکت کند.

 

وی با بیان اینکه زمانی که این قدرت‌ها متوجه شدند جنگ سخت برای ایران کارساز نیست هدف دیگری را انتخاب کردند، گفت: قدرت‌های استکباری و آمریکا جنگ سخت را در سنگرهای دورتر از کشور ما ادامه دادند و در داخل کشور جنگ نرمی را با همان اهداف آغاز کردند. حتی کشورهای همسایه ایران که در زمان جنگ همراه این قدرت‌ها بودند از حمله آنان در امان نماندند و درگیر جنگ شدند.

 

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی مترصد فرصتی برای زمینه‌سازی جنگ نرم در داخل کشور است، خاطرنشان کرد: آنان متوجه شدند که انفجارها و ترور برای کشور ما جواب نمی‌دهد. به همین دلیل زمینه را برای جنگ نرم فراهم می‌کنند تا اگر بخواهند ضربه‌ای به ایران وارد کنند این ضربه سنگین‌تر باشد. در سال‌های مختلف این قدرت‌ها در مسائل سیاسی، اجتماعی و... اقداماتی را انجام دادند و در برنامه‌ها نفوذ کردند. در همان سال‌ها برنامه‌ای به عنوان برنامه کشور نوشته شد که اگر فردی به امضاهای این برنامه توجه نمی‌کرد گمان می‌کرد این برنامه توسط ضدانقلاب نوشته شده است.

 

وی افزود: این قدرت‌ها برخی از اساتید را در دانشگاه‌ها و بعد از آن در دبیرستان‌ها فعال کرده تا این افراد برای برنامه‌های نظام سلطه زمینه‌سازی کنند. دشمنان در مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور وارد شده و در برخی از خانواده های انقلابی نفوذ کردند که بعضی از آقازاده‌ها نیز تحت تأثیر آنان قرار گرفتند و توانستند در افکار برخی از افرادی که با انقلاب بودند تأثیر بگذارند.

 

وی با تأکید بر اینکه دشمنان در فتنه 88 فضا را برای نفوذ آماده دیدند، عنوان کرد: آنان به این فتنه بسیار امید بسته بودند و تمامی مقدمات کار را نیز طی کرده بودند تا در ایران مانند سایر کشورهایی که انقلاب مخملی انجام دادند با این کار به اهداف خود برسند اما خوشبختانه با کمک‌های خداوند، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، بصیرت مردم و حضور تمام نیروهای وفادار به انقلاب نتوانستند در این امر موفق باشند.

 

وی یادآو شد: فتنه آن سال خسارت‌های زیادی را به کشور زد و هزینه‌های زیادی را به ما تحمیل کرد. اگر آن حادثه اتفاق نمی‌افتاد قطعاً در حال حاضر در موضوعات مختلف پیشرفت بیشتری داشتیم.

 

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه امروز دشمن با توجه به اتفاقات گذشته تصمیم به انجام جنگ تلفیقی گرفته است،‌ ادامه داد: آنها با جمع کردن همه جنود خود و ابلیس یک جنگ نرم و سخت را تلفیق کردند تا با همان اهدافی که از قبل داشتند علیه اسلام ناب، انقلابی و ایرانی مبارزه کنند. افسران، سربازان، ابزارها و شیوه‌های جنگ سخت و نرم با یکدیگر متفاوتند اما هدف هر دو یکی است.

 

وی اظهار کرد: هر دوی این جنگ‌ها مقابله با ایران است و هر کدام که حالت تهاجمی و آمادگی بیشتری داشته باشند اجرایی می‌شوند. امروز دشمن شکست‌خورده ما در مراحل مختلف و در طی چند دهه نتوانست به اهداف خود برسد. به همین دلیل تلاش خود را مضاعف کرده و با هم‌پیمانان خود منسجم‌تر شده است.

 

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد آمریکایی‌ها که یک روز ایران را مهم نمی‌دانسته و معتقد بودند در کمترین زمان و با کمترین تجهیزات می‌توانند کشور ما را از بین ببرند و در حال حاضر که فهمیده‌اند ما با تمام قدرت در مقابل آنان ایستاده‌ایم بسیار ساده‌اندیشی است اگر به آنان خوشبین باشیم. ایران قدرت پوشالی آمریکا را شکسته  و آبروی این کشور را برده است.

 

وی با اشاره به انجام جنگ نرم و آماده کردن امکانات مربوط به آن در ایران،‌ عنوان کرد: افسران جنگ نرم، نیروهای نظامی آموزش دیده جنگ نیستند بلکه منافقانی هستند که درون کشور ما فعالیت می‌کنند و با نفاق زمینه را برای جنگ نرم فراهم خواهند کرد. سربازان این جنگ نیز از افراد معیوب و دارای زندگی شخصی آسیب‌پذیر انتخاب می‌شوند تا دشمن با استفاده از این آسیب‌ها آنان را با خود همراه کند.

 

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در این جنگ دشمن با هواپیما و سروصدا وارد کشور نمی‌شود بلکه در مراحلی طولانی بسیار آرام، بی‌صدا، چراغ خاموش به داخل نفوذ کرده تا برای کشور ما تصمیم‌سازی کند و به وسیله نیروهای داخلی این تصمیمات را اجرایی کند.

 

وی با بیان اینکه برخی وانمود می‌کنند که آمریکا دیگر دشمن ما نیست، گفت: این افراد سعی می‌کنند دشمن شناخته شده ما را مدنظر قرار نداده و به آنها تأکید می‌کنند که چرا شعارهای مرگ بر آمریکا و دادن لقب شیطان بزرگ به این کشور ادامه داشته باشد. آنان معتقد هستند باید جنایت‌های این شیطان بزرگ به فراموشی سپرده شوند و مردم مظلوم ایران که قبل از انقلاب توسط این کشور مورد هجمه قرار گرفته و اموالشان به تاراج برده شد این اقدامات را فراموش کنند و جنایت‌های آمریکا را تنها به همراهی منافقان، صدام و... محدود می‌کنند و معتقد هستند با از بین رفتن این افراد جنایت‌های آمریکا نیز کمتر شده است.

 

وی به دیگر اقدامات دولت‌های استکباری برای ضربه زدن به ایران اشاره و تصریح کرد: دشمنان با ایجاد جنگ روانی شایعات، تهمت‌ها، دروغ‌ها و... علیه شخص یا نهاد مشخصی به وجود می‌آورند تا منافقان، سربازان و عوامل آنان خواسته یا ناخواسته در جهت خواست دشمن حرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی معتقد هستند انقلاب اسلامی تمام شده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر در دیدار تمامی اقشار جامعه بر حفظ روحیه انقلابی تأکید کرده‌اند. یکی از حربه‌های دشمن این است که نهادهای انقلابی را تخریب و تضعیف می‌کنند. در حال حاضر سازمان‌هایی مانند سپاه پاسداران، قوه قضائیه و دیگر نهادهای انقلابی را مورد هجمه انتقادات قرار داده‌اند تا با ایجاد موانع در کار این سازمان‌ها امنیت داخلی به خطر بیفتد اما این سازمان‌های انقلابی در مقابل تمام نقشه‌های آنان ایستادگی کردند.

 

وی اضافه کرد: امروز از زبان برخی از نیروهای خودی به نیروهای انقلابی تهمت‌هایی زده می‌شود و دشمن نیز با تاثیر گذاشتن بر این نیروها تلاش می‌کند اگر فردی روحیه انقلابی دارد به طرق مختلف تحت فشار قرار گیرد و بر همه زندگی فرد اشراف پیدا می‌کند تا نقطه ضعفی از وی پیدا کرده و او را برای همکاری با دشمن مجاب کند. در صورت همکاری این فرد حذف خواهد شد. گاهی با غفلت خود ما و به دست نیروهای داخلی این اتفاقات می‌افتد. به حواشی زندگی افراد وارد شده و کارهای اطلاعاتی را برای آنان انجام می‌دهیم تا نقطه ضعفی از این افراد پیدا کنیم.

 

وی با تأکید بر لزوم آگاهی داشتن در این موارد، گفت: باید مدیران دستگاه‌های مختلف به زیرمجموعه‌های خود آگاهی دهند و آنان را از توطئه‌های دشمن مطلع کنند تا در صورت نیاز به صورت قاطع و جدی در مقابل آنان مقابله کنند. امروز تمامی صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و کشورهای هم‌پیمان آنان دست در دست هم داده‌اند تا با جمع کردن نیروهای ضدانقلاب، آموزش و مجهز کردن آنان به مقابله با ایران بپردازند.

 

وی افزود: اسرائیل و آمریکا تجهیزات این اقدامات را فراهم کرده و عربستان نیز هزینه‌های مالی این کارها را می‌پردازد تا بتوانند جنگ نرم و سخت را با هم پیش برده و به کشور ما  آسیب بزنند. باید هوشیار باشیم و با تمام وجود به فرمان های رهبر معظم انقلاب که محور اصلی مقابله با این دشمنان است عمل کنیم.

 

وی به مراقبت و صیانت دستگاه‌های مختلف نسبت به زیرمجموعه‌های خود اشاره و عنوان کرد: مدیران باید بر اساس وظایف خود نظارت را به خوبی انجام دهند تا دشمن نتواند از داخل کشور بهره‌ای ببرد.

 

وی با بیان اینکه استقلال قاضی هیچ منافاتی با مشورت ندارد، اظهار کرد: قضات می‌توانند با مشورت پرونده ها را با قدرت، سرعت و دقت به سرانجام برسانند. نباید در اجرای احکام کوتاهی شود.

 

محسنی اژه‌ای گفت: به عنوان مثال فردی با 10 کیلو هروئین دستگیر شده و حکم او صادر و ابلاغ شده است اما با گذشت 10 سال این حکم اجرایی نشده. زیرا برخی از دادستان‌ها گمان می‌کنند سیاست قضایی در مورد مسائل عوض شده است اما اینگونه نیست و هر تغییر سیاستی قطعاً اعلام خواهد شد.

 

وی در خصوص مشخص کردن جریمه‌های مواد مخدر، تصریح کرد: مواد مخدر بعد از کشف به آزمایشگاه برده شده و بر اساس وزن و خلوص آن حکم صادر می‌شود. مرغوب یا نامرغوب بودن مواد مخدر هیچ تأثیری بر ارائه حکم ندارد. اما اگر مواد مخدر با خاک یا قیر مخلوط شود قطعاً جداسازی خواهد شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------