آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مجید انصاری: روحانی چهره صلح‌دوست ایران را در عرصه جهانی به نمایش می‌گذارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مجید  انصاری

تلاش دولت بر این است که با همکاری مجلس و قوه قضائیه، تحت راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و همکاری و انسجام و همدلی مردم، در جهت رفع مشکلات موجود کشور گام بردارد.

  معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه تخریب در جامعه اسلامی قابل پذیرش نیست، گفت: هزینه تامین امنیت در ایران و منطقه بسیار بالاست اما دولت با همه کمبودها سعی کرده این هزینه را بپردازد.

 

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در اولین شب ایام عاشورای حسینی در مسجد صاحب‌الزمان روستای کریم‌آباد پاکدشت گفت: خوشبختانه در حوزه امنیت، مجموعه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی و دولت توانسته‌اند در منطقه آشوب زده خاورمیانه امنیتی پایدار در کشور مستقر کنند.

 

او خاطرنشان کرد: با همه این اقدامات، امروز در شرایطی از امنیت هستیم که ایران امن‌ترین کشور نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان است.

 

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی و حسینی قابل پذیرش نیست که در رقابت‌های سیاسی، اقتصادی و جناحی دست به تخریب یکدیگر و شکستن حریم احکام الهی زده شود.

 

انصاری ادامه داد: غیبت، تهمت و مسخره کردن افراد گناه کبیره است، اینکه فردی یا گروهی بگوید ما باید رقیب و مخالف‌مان را از میدان خارج کنیم و مهم نیست علیه او چه بنویسیم و در تریبون خود چه بگوییم، این با اخلاق عاشورایی سازگار نیست.

 

معاون حقوقی رییس جمهوری تاکید کرد: در اخلاق عاشورایی حتی نسبت به دشمن نمی‌شود توهین کرد و تهمت زد، رمز ماندگاری کربلا و نهضت امام حسین (ع) همین است.

 

انصاری گفت: جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی این افتخار را دارد که امروز در دنیا تنها نظامی است که به نام اهل بیت (ع) و بر پایه ارزش‌های عاشورایی و علوی تشکیل شده است.

 

او اضافه کرد: با کمال تاسف امروز چهره‌ای که از اسلام توسط تروریست‌ها ترسیم شده، چهره‌ای خشن، وحشی و درنده‌خو است، امروز وظیفه همه شیعیان و همه مجالس سیدالشهدا و همه گویندگان، مداحان و سخنوران این است که از چهره مظلوم و غبارگرفته اسلام دفاع کنند.

 

انصاری اظهار داشت: غبارزدایی از چهره اسلام حقیقی، کاری است که امروز رهبر فرزانه انقلاب ما با سخنان روشنگرانه خودشان انجام می‌دهند و جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی انجام می‌دهد.

 

او اضافه کرد: اگر بتوانیم با همبستگی ملی و با کمک همه قوا و با حضور همه مردم در صحنه، کشور، اقتصاد، فرهنگ و سیاست داخلی و خارجی را خوب بسازیم و از ایران یک چهره آباد، پیشرفته، علمی، مهربان، با نشاط و پاک به دنیا ارائه کنیم، نیاز نیست برای ایران تبلیغ کنیم و به اعتبار همین ویژگی‌ها همه جذب مکتب اسلام و ولایت فقیه خواهند شد.

 

معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری سعی می‌کند در عرصه جهانی چهره صلح دوست ملت ایران را به نمایش بگذارد که این در واقع دفاع از مکتب امام حسین (ع) و نهضت حسینی است.

 

انصاری اظهار داشت: اگر تلاش می‌شود با وجود همه مشکلات اقتصادی، بیکاری، معیشتی و مشکلات ناشی از دشمنی دشمنان یا مسائل به جا مانده از گذشته موانع برطرف شود و روابط ما با دنیا بهبود پیدا کند، برای این است که بتوانیم سرمایه‌هایی را جذب کنیم و برای جوانان کشور که سربازان فردای مکتب امام حسین (ع) هستند شغل آبرومند ایجاد کنیم.

 

معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: دشمنان دوست ندارند که نظام جمهوری اسلامی موفق شده و روی آبادانی ببیند و سرمایه‌ها به کشور جذب شده و جوانان به کار مولد مشغول شوند و بخصوص تحصیل‌کردگان دانشگاهی ما مشغول کار شوند، تا به این ترتیب، تبلیغات مایوس کننده و ویران کننده آنها موثر واقع شود و بگویند مکتب اسلام توانمندی اداره جامعه را ندارد.

 

او تصریح کرد: امروز هر اقدامی در راستای حل مشکلات مردم و ایجاد اشتغال از سوی هر نهادی که انجام شود در حقیقت دفاع از مکتب و کشور است. تلاش دولت بر این است که با همکاری مجلس و قوه قضائیه، تحت راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و همکاری و انسجام و همدلی مردم، در جهت رفع مشکلات موجود کشور گام بردارد.

 

معاون حقوقی رییس جمهوری اظهارداشت: هیچ دفاعی از امام حسین (ع) و نظام ولایی ما موثر‌تر از ارائه یک چهره موفق از مدیریت دینی و اسلامی، آبادانی کشور و تقویت پایه‌های اخوت و برادری در جامعه نیست.

 

او گفت: نهضت امام حسین (ع) و حادثه عاشورا صرفا یک حادثه تاریخی مربوط به گذشته نیست. اگر این حادثه زنده است و دامنه آن نه تنها شیعیان، بلکه همه مسلمانان و نه تنها جهان اسلام، بلکه همه انسانهای آزادیخواه را فرا می‌گیرد به این جهت است که نهضت کربلا درس انسانیت و ماجرای تقابل نور و ظلمت و ظلم و عدالت در همیشه تاریخ است.

 

معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: در نهضت کربلا کودک و بزرگسال، زن و مرد، رهبر و غلام، افراد نخبه و عادی در این اردوگاه به ظاهر کوچک، همه در محور یک هدف اقدام کردند. اگر نهضت عاشورا به درستی شناسانده شود، جامعه ما جامعه حسینی خواهد بود؛ جامعه‌ای که نه تنها در میان افراد خود، بلکه آیین رفتارش با دشمن هم بر مبنای جوانمردی و احسان است.

 

انصاری رفتار حضرت مسلم ابن عقیل در ماجرای طرح ترور ابن زیاد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: رفتار حضرت در طرح ترور ابن زیاد اگر هر جا مطرح شود باعث افتخار مکتب تشیع است.

 

معاون حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: امروز منطق تروریسم می‌گوید برای رسیدن به هدف مهم نیست چه کسی را می‌کشید یا کجا را بمباران می‌کنید، برای رسیدن به هدف مهم نیست هواپیمای شما بمب را بر سر چه کسی می‌ریزد؛ در یمن و بر سر زن و بچه‌های بی‌گناه و مظلوم یا بر سر دشمن.

 

او با اشاره به سوابق انقلابی و ولایی مردم منطقه پاکدشت و حضور عاشقانه آنان در دفاع مقدس، از مسئولان محلی خواست تا برای عمران و آبادانی این منطقه تلاش مضاعفی داشته باشند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------