آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

منتجب‌نیا: اتهام‌زنی جریان‌های سیاسی می‌تواند جامعه را دوقطبی کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , منتخب  نیا

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به مضرات قطبی شدن جامعه در آستانه انتخابات گفت: اتهام زنی جریان‌های سیاسی به یکدیگر می‌تواند جامعه را دو قطبی کند.

 رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه باید تعریف مشخصی از قطبی شدن در عرصه سیاست ارائه شود اظهار کرد: گاهی قطبی شدن جامعه با رقابت سیاسی اشتباه گرفته می‌شود.

 

وی افزود: اگر در عرصه سیاسی رقابت بوجود نیاید، تک صدایی حاکم می‌شود و تک صدایی موجب تقویت، رکود و در نهایت اضمحلال جامعه می‌شود. جامعه پویا جامعه‌ای است که صداهای مختلف در آن به گوش برسد و فعالیت دیدگاه های مختلف در جامعه دیده شود.

 

این فعال سیاسی یادآور شد: قطبی شدن زمانی بوجود می آید که بین مردم و فعالان سیاسی مرزی کشیده و عده ای از طرفداران انقلاب، نظام، رهبری و قانون اساسی تعریف شوند و عده ای مخالف آن. این نوع مرزبندی به ضرر همه است زیرا اگر گروه مخالف نظام در انتخابات پیروز شود، در واقع جریانی که مخالف نظام تعریف شده‌اند، ‌پیروز می‌شوند و اگر آن‌ها شکست بخورند، آن‌ها فریاد می‌زنند و می‌گویند ما را از عرصه خارج کردند.

 

منتجب نیا با بیان اینکه همه جریان‌ها و دیدگاه‌های درون نظام باید با هم رقابت کنند تصریح کرد: در این شرایط هر دیدگاهی که پیروز شود، نظام پیروز شده است و دیگر گروه شکست خورده از نظام خارج نمی‌شود. در این حالت فقط یک نگاه به سایر نگاه‌های درون نظام پیروز شده است نه اینکه ضد نظام بر نظام پیروز شود یا برعکس.

 

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به راه‌های جلوگیری از قطبی شدن جامعه گفت: جریان‌ها در آستانه انتخابات در صدد نفی یا حذف رقیب نباشند و جنبه‌های استنباطی خود را بیان کنند. اگر قرار است یک گروه پیروز  شود، اجازه دهیم مردم آن گروه را انتخاب کنند نه اینکه ما یک گروه را از صحنه خارج کنیم. اگر رقبا به هم اتهام بزنند، زمینه برای قطبی شدن جامعه فراهم می‌شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق از سوی جناح‌های سیاسی، گفت: رقابت سیاسی هرگز به معنای دشمنی و تخاصم نیست. تفاوت دیدگاه و اندیشه نشان دهنده وجود آزادی و تعالی فکر و اندیشه است. رقابت سیاسی با قطبی شدن جامعه متفاوت است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------