آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ناكامي هجمه‌آلماني دلواپسان ايراني!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,دست دادن ابتكار با وزير زن آلماني

ماجرای دست دادن ابتكار با وزير زن آلماني

 ناكامي هجمه‌آلماني دلواپسان ايراني!

 باز هم دلواپسان و باز هم يك عكس ! اين بار معصومه ابتكار بود كه در سيبل هجمه مخالفان دولت قرار گرفت؛ آن هم براي تصويري كه نشان مي‌داد او با يك آلماني دست داده است كه از قضا اين فرد آلماني وزير فدرال محيط زيست، حفظ طبيعت، ساختمان و ايمني هسته‌اي اين كشور بوده است.

 

شايعات و هجمه‌ها هم پس از اخبار ساعت ۱۴ صداوسيما آغاز شد كه در خبري معصومه ابتكار در جريان سفر به آلمان با وزير آلماني دست مي‌دهد. پس از پخش اين گزارش ويدئويي از آلمان، بسياري از مردم و صفحات مجازي در شبكه‌هاي اجتماعي دچار شبهه شدند كه آيا خانم ابتكار با يك مرد دست داده است؟ البته دلواپسان مطابق معمول سوال طرح شده در اذهان را پاسخ ندادند، بلكه با خوشحالي اين موضوع را تبديل به برنامه جديدي براي هجمه به دولت روحاني كردند و با انتشار چندين عكس فتوشاپي از مسئولان دولت اصلاحات مدعي شدند حاميان اصلاحات و روحاني چندان به موضوعات ديني اهميت نمي‌دهند و دست دادن با نامحرم براي آنها بدون اشكال است!

 

جالب اينجا بود كه دلواپسان در اين ميان به موضوعات ديگري هم پرداختند، مثلا در زير اين عكس كه در صفحات مجازي به‌ويژه تلگرام منتشر كرده بودند، نوشتند:«باز صداو سيماي ميلي، به‌صورت ميلي آبروي يكي از مسئولان نظام را ريخت!» يا نوشتند:«ننگ بزرگ در دولت تدبير و اميد! دست دادن معصومه ايتكار معاون حسن روحاني با يك مقام آلماني!!» باشگاه خبرنگاران هم با انتشار تصاويري از ابتكار و وزير آلماني نوشت:«ابتكار رئيس سازمان محيط زيست كه براي ديدار كاري به آلمان رفته بود، بيانيه مشتركي با وزير محيط زيست آلمان امضا كرد و با او دست داد.»

 

شرمندگي دلواپسان از نديدن واقعيت 

اما برخلاف اين گمانه‌زني‌ها و تصورات، وزير فدرال محيط زيست آلمان كه ظاهري مردانه دارد، يك زن است و باربارا هندريكس نام دارد. تير دلواپسان روز پنجشنبه با قدرت هر چه تمام‌تر به سنگ خورد و برخي از آنان وادار به عذرخواهي از برداشت نادرست خود از اين عكس شدند.

 

تلاش دلواپسان براي كمرنگ كردن گاف! 

اما ظاهرا دلواپسان پس ازاين ناكامي به هجمه‌هاي خود ادامه دادند تا شايد از غلظت رسوايي در تشخيص ندادن چهره مرد و زن بكاهند كه در اين راستا با انتشار تصاويري از معصومه ابتكار در آلمان نوشتند: «شب‌هاي آلمان؛ در حالي كه گرد و غبار امان مردم برخي از استان‌هاي كشور را گرفته، ابتكار در اروپا در حال رايزني سياسي به اسم محيط زيست به سر مي‌برد.» كه اين بار هم نوشتار و القائات آنها از ذره‌اي صداقت و حقيقت برخوردار نبود؛ چرا كه نتيجه مذاكرات رئيس سازمان محيط زيست در خبرگزاري‌ها منتشر شده است و نشاني از رايزني سياسي و ملاقات با مسئولان غيرمرتبط با محيط زيست كشور آلمان ندارد كه از آن جمله مي‌توان ديدار روز گذشته او با اشتاين ماير وزير امور خارجه آلمان اشاره كرد.

 

شايد در نگاه اول تصور شود ديدار با وزير خارجه يك كشور اروپايي ارتباطي با محيط زيست ندارد و بايد رايزني‌هاي سياسي در اين جلسه كه زمان آن ۲ ساعت اعلام شده، صورت گرفته باشد اما رئيس سازمان محيط زيست پس از اين ديدار از احتمال مشاركت كشور آلمان در احياي تالاب بين‌المللي‌هامون به عنوان ذخيره زيست كره يونسكو خبر داد. معصومه ابتكار در پست اينستاگرامي خود با اشاره به ديدارش با اشتاين ماير وزير خارجه آلمان، نوشت: در ديدارم با اشتان ماير تاكيد كردم كه بايد همكاري‌ها زمينه‌ساز بهره‌مندي ايران از فناوري‌هاي پاك و سازگار با محيط زيست باشد كه اكنون با عوارض گرمايش جهاني و پديده‌هايي مانند ريزگردها روبه‌روست.

 

وي در اين ديدار به جايگاه ايران در منطقه و تجربيات موفقي كه در جذب همكاري‌هاي بين‌المللي از جمله درباره درياچه اروميه با سازمان ملل و ژاپن داشته اشاره كرده است. و اشتاين ماير هم«با ابلاغ سلام و درود ويژه خود به رئيس‌جمهور روحاني و دكتر جواد ظريف، بر ضرورت برطرف كردن موانع بانكي و مالي كه بعضا در بانك‌هاي بزرگ اروپايي مشاهده مي‌شود تاكيد كرد و قول مساعد براي حل آن به‌ويژه براي حضور شركت‌هاي محيط زيستي آلمان در ايران داد.»

 

او از امضاي بيانيه مشتركي هم با باربارا هندريكس، همان وزيري كه چهره مردان اش بهانه هجمه دلواپسان به دولت شد، خبر داد و نوشت: «اهم مفاد بيانيه مشترك و زمينه‌هاي همكاري عبارتند از طبيعت، حفظ تنوع زيستي و بهبود زيست بوم‌هاي منطقه‌اي، حفاظت از پارك‌هاي ملي و مناطق حفاظت شده، حفاظت از جو زمين از طريق مقابله با تغييرات آب و هوا، ارزيابي بهبود اثرات زيست محيطي، حفاظت از محيط زيست دريايي و مناطق ساحلي، مقابله با بيابان زايي، مديريت آلودگي آب و خاك، مديريت سازگار با محيط زيست، مديريت پسماندها و مواد شيميايي خطرناك، بهره‌برداري از شيوه‌هاي پايش زيست‌محيطي و...»

 

 

اخبار  سیاسی  - آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------