آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

ولایتی: هوشیاری بیشتر در قبال رفت و آمدهای به ظاهر علمی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ولایتی

ولایتی گفت: در زمینه رفت و آمدهای به ظاهر علمی به کشور باید همانگونه که رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» هم هشدار دادند، وزارت علوم و نهادهای مسئول هوشیارتر عمل کنند.

 به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی در دویست و پنجمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، که به ریاست وی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اشاره به اینکه حوزه علوم پایه یکی از مواردی بوده که در تمدن اسلام و ایران و تاریخ علوم اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته، ولی در تاریخ نگاری علم چندان به این وجه از تمدن توجه نشده است، گفت: ابن هیثم در زمینه روش‌شناسی علوم و آنچه که امروز روش تحقیق و فلسفه علم، خوانده می‌شود، دارای نظرات بدیع و قابل توجهی است.

 

 ولایتی با اشاره به درج مطلبی در مورد رشد علمی کشور در مجله ساینس (science) ، گفت: چندی پیش یکی از اعضای تحریریه این مجله در سفر به ایران گزارشی از برخی تخلفات علمی در زمینه انتشار مقالات پژوهشی و خرید و فروش پایان‌نامه‌ها در کشورمان در این نشریه منتشر کرد که حاوی سیاه ‌نمایی و بی انصافی بود و مسلم است که هدف از انتشار این مقالات به ظاهر بی طرف و علمی تخریب پیشرفت های علمی کشورمان است.

 

بر اساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی وی افزود: هر چند این تخلفات در کشورمان متأسفانه اتفاق می‌افتد، اما غربی ها در این سرقت ‌های علمی کارنامه به مراتب سیاه‌تری دارند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته در زمینه رفت و آمدهای به ظاهر علمی به کشور باید همانگونه که رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» هم هشدار دادند، وزارت علوم و نهادهای مسئول هوشیارتر عمل کنند.

 

 ولایتی با اشاره به انگیزه درج این گونه مطالب گفت: هدف از این تلاش‌ها القای حس بی هویتی به ملت بزرگ ایران است که توانسته آمریکا و متحدانش را در رسیدن به اهداف نامشروع خود ناکام سازد.

 

وی افزود: غربی‌ها بر سر سفره تلاش‌های دانشمندان مسلمان نشسته و ارتزاق کرده‌اند ولی به این موضوع هیچگاه اشاره نکرده‌اند.

 

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با اشاره به لزوم حفظ میراث فرهنگی تمدن اسلام و ایران ادامه داد: باید طرح جامعی در زمینه حفاظت از اماکن فرهنگی و میراث تمدنی کشور تهیه و اجرا شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------