آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

نگرانی هاشمی رفسنجانی از مشکل «وتوی» شورای نگهبان



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رفسنجانی

 پایگاه اطلاع رسانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطره‌ای از هجدهم مهرماه سال 60 را منتشر کرده است.

 

در این خاطره‌نگاری به قلم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده است؛

 

در مجلس‌، کار مهمی‌ نداشتم‌. تمام‌ وقت‌ را در خانه‌ ماندم‌. لازم‌ بود، چون‌ درخانه‌ جدید،بایستی‌ کتابخانه‌ام‌ و سایر کارها را مرتب‌ کنم‌. آقا جلال‌ و آقاماشاالله‌ ـ پاسدار ـ کتابها و قفسه‌ها را از خانه‌ قدیم‌ آوردند و به‌ من‌ کمک ‌کردند و من‌ کتابخانه‌ را مرتب‌ نمودم‌. بیشتر وقتم‌ را گرفت‌. مقداری‌ هم‌ صرف‌آشنا شدن‌ به‌ مسیر برق‌ و آب‌ و شیر و سوئیچ‌ و پریزها شد.

 

احمد آقا، دو سه‌ بار به‌ منزل‌ آمد. نامه‌ای‌ را که‌ به‌ امام‌ در خصوص‌ کسب‌ اجازه‌ برای‌استفاده‌ از ولایت‌ فقیه‌ در اجرا و تصویب‌ قوانین‌ با عناوین‌ ضرورت‌ و به‌طور کلی‌ عناوین‌ ثانویه‌ نوشته‌ بودم‌، تعقیب‌ کردم‌ و امام‌ امروز عصر جواب‌دادند. فکر می‌کنم‌ مشکلات‌ را رفع‌ کند،ان‌شاءالله‌.

 

این‌ مشکلات‌ بیشتر مربوط می‌شود، به‌ موارد زمینهای‌ شهری‌ و کشاورزی‌ و تجارت‌ دولتی‌ و محدود کردن‌ کار سرمایه‌داران‌، که‌ شورای‌ نگهبان‌ معمولا قوانین‌ مجلس‌ را در این‌ موارد«وتو» می‌کند. راه‌ حل‌، استفاده‌ از ولایت‌ فقیه‌است‌.

 

امروز، خبر مهمی‌ گزارش‌ نشد. کمی‌ هم‌ فرصت‌ کردم‌، درسهای‌ شهید مظلوم‌ بهشتی‌ را درتوضیح‌ مواضع‌ حزب‌ جمهوری‌، مطالعه‌ نمایم‌. خدا رحمتشان‌ کند.خبر نامه‌ ملک‌ خالد [پادشاه‌ عربستان‌ سعودی‌] به‌ امام‌ و گله‌ از تظاهرات‌ زوار ایرانی‌ در مکه‌ و مدینه و جواب‌ بسیار مهم‌ و انقلابی‌ - اسلامی‌ امام‌، پخش‌ شد. امام‌ خیلی‌ خوب‌ با مسائل‌ برخورد می‌کنند. هر چه‌لازم‌ بوده‌، امام‌ در این‌ نامه‌نوشته‌اند. شب‌، زودتر از اوقات‌ معمول‌ خوابیدم‌.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------