آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

معاون امنیتی وزیر کشور: یش‌بینی می‌کنیم تروریست‌ها تمهیداتی را برای ایام عزاداری درنظر داشته‌ باشند / مردم توزیع کنندگان غذاهای نذری را بشناسند / موارد مشکوک را گزارش دهید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از تشدید تدابیر امنیتی و اطلاعاتی برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در سراسر کشور و به‌خصوص کلان‌شهرها خبر داد.

 معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از تشدید تدابیر امنیتی و اطلاعاتی برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در سراسر کشور و به‌خصوص کلان‌شهرها خبر داد.

 

به گزارش  انتخاب ، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) درخصوص تدابیر امنیتی اندیشیده شده برای برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در تهران، گفت:‌ ما در ارتباط با تأمین امنیت این ایام از سنوات گذشته تجربیات متعددی را در سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط داشته‌ایم که به‌صورت گسترده از مرزها تا مرکز کشور اعمال می‌شد.

 

به نوشته تسنیم، ذوالفقاری افزود: امسال با توجه به وضعیت ناآرام منطقه، پیش‌بینی می‌کنیم تروریست‌ها و تکفیری‌ها تمهیداتی را برای این‌گونه مناسبت‌ها درنظر داشته‌ باشند و همچنین با توجه به شکست‌هایی که آنها در کشورهای درگیر خورده‌اند برآورد اطلاعاتی نشان می‌دهد که ممکن است دست به اقدامات ایذایی بیشتری بزنند، از این جهت ایجاب می‌کند که نسبت به گذشته اقدامات اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را هم بازنگری و هم آنها را تشدید کنیم تا کنترل بیشتری بر فعالیت‌های آنها صورت بگیرد.

 

** ابلاغ دستورالعمل تأمین امنیت مراسمات مذهبی برای اولین بار در شورای امنیت کشور

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان این مطلب که بر این اساس با همکاری دستگاه‌های عضو شورای امنیت ملی دستورالعملی را تهیه کرده و در این شورا تصویب و ابلاغ شد، تصریح کرد: بر این اساس وظایفی برای همه شوراهای تأمین استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور تعیین شده که بر این اساس باید طرح‌های بخشی را آماده کنند تا امنیت کامل مراسم عزاداری‌ها تأمین شود.

 

ذوالفقاری ادامه داد: هم نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه که در مناطق مرزی هستند و هم نیروهای بسیج در سراسر کشور به‌ویژه نیروی انتظامی که بار اصلی تأمین نظم و امنیت تاسوعا و عاشورا بر دوش آنان است و همچنین وزارت اطلاعات در بخش اشراف اطلاعاتی بر گروه‌های تروریستی و تکفیری برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیدند و همه آنان یا اجرایی شده و یا در حال اجرا شدن هستند.

 

به‌گفته معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، جامعه اطلاعاتی اعم از وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی و سایر بخش‌های اطلاعاتی در نیروهای مسلح همه در حوزه‌های مختلف نظارت و کار خود را انجام می‌دهند و برنامه‌ریزی کرده‌اند تا با اشراف اطلاعاتی از هرگونه اقدام ایذایی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی جلوگیری شود.

 

# تشدید مراقبت‌های مرزری

 

ذوالفقاری بر همین اساس از تشدید اقدامات امنیتی در مرزهای کشور خبر داد و افزود:  نیروهای مرزبانی و سپاه و ارتش که در مرزهای کشور حضور دارند اقدامات خود را تشدید کرده‌اند و برخی معابر و مناطقی که در شرایط عادی کمتر روی آن کنترل بود، الآن همان مناطق را تحت پوشش و کنترل دقیق قرار داده‌اند.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اظهار داشت: کنار این موضوع ما به همکاری مردم نیز توجه داریم، مخصوصاً بین هیئات مذهبی افرادی تعیین شده‌اند و مورد آموزش قرار گرفته‌اند تا در تأمین نظم و امنیت به نیروهای تأمین‌کننده از جمله نیروی انتظامی کمک‌رسانی کنند، علاوه بر ‌آن نیز آنها باید هرگونه موارد مشکوک در مسیرهای حرکتی هیئت‌ها را به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی گزارش دهند.

 

وی تصریح کرد:  نیروهای بسیج، نیروهای انتظامی و نظامی و دستگاه اطلاعاتی به‌صورت قوی و کامل از چندی قبل کار تأمین امنیت را شروع کرده‌اند و در روزهای آتی برنامه‌های تدارک دیده‌شده نیز تشدید خواهد شد تا ان‌شاءالله هیچ‌گونه مشکلی در تأمین امنیت مراسم‌ها پیش نیاید.

 

# گزارش برخی مواردهای مشکوک به نهادهای اطلاعاتی

 

ذوالفقاری در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون گزارش مشکوکی در ایام محرم به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ارائه شده است، گفت: مواردی را داشته‌ایم که گزارش شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند اما پس از بررسی نتیجه گرفتیم که مشکل خاصی نبوده است.

 

وی اضافه کرد: از آحاد مردم و افرادی که در مراسم‌های مذهبی عاشورا و تاسوعا شرکت می‌کنند درخواست می‌کنیم تا هرگونه موارد مشکوک را به 110 اطلاع دهند، همچنین مردم با کلانتری‌های محل و مسئولانی که در هیئت‌ها تعیین شده‌اند نهایت همکاری و هماهنگی را داشته باشند.

 

معاون امنیتی وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: تأکید ویژه‌ای می‌کنم که مردم به‌روی استفاده از نذورات توجه کافی و لازم را داشته باشند. مردم عزیز کشورمان حتماً بدانند و بشناسند کسانی را که کار پخت غذا را انجام می‌دهند، مراقبت‌کنند و مواظب باشند که زمانی که غذا را دریافت می‌کنند توزیع‌کنندگان غذا را بشناسند تا از این جهت مسمومیت و مشکل دیگری پیش نیاید.

 

# کنترل کلی مراسم‌ تاسوعا و عاشورا توسط بالگردها

 

ذوالفقاری در پایان اظهار داشت: دستگاه‌های اطلاعاتی برای بررسی کلی و پایش مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی ممکن است از بالگرد نیز استفاده کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------