آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

مرتضی حاجی : محدودیت‌ها برای اصلاح‌طلبان مشکلی ایجاد نمی‌کند/ انتخابات شورا‌ها پیچیده‌تر از ریاست‌جمهوری است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مرتضی حاجی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: فکر نمی‌کنم مشکلی برای فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان چه برای انتخابات شورا‌ها و چه برای انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته باشد.

 مرتضی حاجی در گفت‌وگو با  ایلنا با اشاره به وضعیت اصلاح طلبان و همچنین ترکیب جدید شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: ترکیب فعلی شورا بسیار خوب است و عمدتاً از نمایندگان احزاب در این شورا حضور دارند البته نیمی از اعضای شورا هم از اشخاص حقیقی هستند که به دلیل جایگاهی که داشتند برای کمک به فراگیری فعالیت اصلاح‌طلبان در شورا حضور دارند. البته این به معنی این نیست که این بهترین ترکیب است قطعاً ترکیب بهتر از این هم می‌توانست باشد اما این ترکیب بسیار قابل قبول است.

 

او در مورد اضافه شدن سه نفر به شورای عالی گفت: به نظر من این مجموعه خوبی است که دارای فراگیری و همگرایی بالایی هستند و این به انسجام بیشتر اصلاح‌طلبان کمک خواهد کرد.

 

محدودیت‌ها در آستانه انتخابات برای اصلاح‌طلبان مشکلی ایجاد نمی‌کند

 

حاجی در مورد محدودیت‌های اخیر و احضارهای صورت گرفته برای برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب گفت: فکر نمی‌کنم این اقدامات بتواند برای انتخابات برای اصلاح‌طلبان محدودیتی ایجاد کند. گستردگی شرکت مردم در انتخابات همیشه خوب بوده و به این مسائل بستگی نداشته است. عالی‌ترین مسئولان نظام همواره تاکید بر حضور گسترده در انتخابات دارند. اگر قرار باشد حرکتی صورت گیرد که این گستردگی را محدود کند خلاف منویات رهبری خواهد بود.

 

 او ادامه داد: فکر نمی‌کنم مشکلی برای فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان چه برای انتخابات شورا‌ها و چه برای انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته باشد.

 

انتخابات شورا‌ها پیچیده‌تر از ریاست‌جمهوری است

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها دو انتخابات متفاوت هستند. انتخابات شورا‌ها به دلیل گستردگی بیشتر کار پیچیده‌تری را می‌طلبد و وقت بیشتری را می‌گیرد.

 

حاجی در پاسخ به این سوال که آیا شما در کارگروه تدوین آیین نامه شورای عالی حضور دارید، گفت: پیشنهاد داده بودند منتها نتوانستم فرصت کنم در این کمیته شرکت کنم اما دوستان ما مشغول انجام کارهای مربوط به تدوین آیین‌نامه هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------