آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

وزیر کشور: برگزار نشدن بازی ایران - کره، باعث سرخورده شدن جوانان می شد/ عدم اجرای مسابقه برای ما هزینه داشت



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزیر کشور

رحمانی‌فضلی گفت: برخی از علما نگران بودند، برخی گفتند عقب بیندازید برخی هم گفتند برگزار نشود. از سوی دیگر عدم اجرای مسابقه برای ما هزینه داشت...جوانان ما علاقمند و طرفدار فوتبال هستند. در کنار این پاسخگویی به افکار عمومی و مجامع بین‌المللی و تضعیف این مناسب و شئونات قطعا حملاتی را در پی می‌داشت.

  وزیر کشور با بیان اینکه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال همکاری بسیار خوبی در برگزاری دیدار ایران و کره با ما داشتند، گفت: باید مواظب باشیم تا تقارن اینگونه ایام با این نوع مسائل اتفاق نیفتد که ما دچار زحمت‌ها و نگرانی‌هایی شویم.

 

به گزارش انتخاب ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره تمهیدات اندیشیده شده توسط وزارت کشور برای برگزاری دیدار تیم های فوتبال ایران و کره گفت: تلاقی فوتبال با تاسوعا از نظر اعتقادات دینی ما نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی را به وجود آورده بود.

 

وی اضافه کرد: فضای فوتبال یک فضای شاد، بانشاط، فعال هیجانی و پویاست اما فضای تاسوعا فضای غم است و ماتم و عزا. تدبیر اینکه این دو فضا چگونه همدیگر را کنترل کنند دغدغه‌ و نگرانی همه متدینین بود.

 

وزیر کشور ادامه داد: برخی از علما نگران بودند، برخی گفتند عقب بیندازید برخی هم گفتند برگزار نشود. از سوی دیگر عدم اجرای مسابقه برای ما هزینه داشت؛ هزینه آن برای ما این بود که اولا بازی را 3 به هیچ بازنده می‌شدیم، دو بازی دیگر را هم به ما اجازه نمی‌دادند حضور یابیم و اینکه موضوع جام جهانی بود.

 

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر بحث سرخوردگی جوانان ما بود. جوانان ما علاقمند و طرفدار فوتبال هستند. در کنار این پاسخگویی به افکار عمومی و مجامع بین‌المللی و تضعیف این مناسب و شئونات قطعا حملاتی را در پی می‌داشت.

 

وی با بیان اینکه از نظر بنده بهتر بود از همان ابتدا برنامه‌ریزی می‌شد تا این اتفاق نیفتد، گفت: بهتر بود از همان اول که نمی‌دانم یکسال قبل بوده، دو سال قبل بوده و یا سه سال قبل دقت می‌شد که این اتفاق نمی‌افتاد. حال که این اتفاق افتاده باید تلاش می‌شد جابه‌جا شود. تلاش هم شد حتی اینکه ساعت آن نیز جابه‌جا شود صورت گرفت اما آن را هم به هم زدند و در آخر ما ماندیم و عملی که باید آن را مدیریت کنیم.

 

وزیر کشور در این خصوص گفت: در دولت این موضوع به وزارت کشور سپرده شد. با توجه به اینکه متولی امور عمومی و اجتماعی وزارت کشور است گفتند وزارت کشور این موضوع را برنامه‌ریزی کند. ما هم همه مسئولین را در حوزه عمومی اعم از خود وزارت ورزش، صدا و سیما، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی؛ همه را جمع کردیم. در شورای امنیت این مسئله مطرح شد و همه به اتفاق نظر داشتند که ما قدرت مدیریت این مسئله را داریم به نحوی که این موضوع را تبدیل کنیم به یک بازی با صد هزار نفر مخاطب عزادار مؤمن. همچنین اینکه در تقویت فرهنگ عزاداری ما هم موثر باشد.

 

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: این موضوع نظر همه دوستان در شورای امنیت بود. بنابراین تقسیم کار شد. ما با توجه به سوابق و تجاربی که روی این موضوع داشتیم که یکی از آنان تلاقی محرم با نوروز بود. آن زمان هم همه نگران بودند ولی مردم ما با پشتوانه قوی که در حمایت از این نامناسبت‌ها و مراسمات دارند و اینکه اعتقادات دینی است نگذاشتند اتفاق خاصی صورت بگیرد.

 

وی افزود: ما با توجه به تجربه این موضوع و اعتقادات دینی مردم واقعا نگرانی نداشتیم البته دلیل نمی‌شد که برنامه‌ریزی نشود. وزارت ورزش همکاری بسیار خوبی کرد. فدراسیون فوتبال همکاری بسیار خوبی کرد. صدا و سیما همچنین در فضای عمومی و مدیریت صحنه همکاری بسیار خوبی کرد. نیروی انتظامی، بسیج و دیگر نهادها هم همکاری بسیار خوبی کردند.

 

وزیر کشور گفت: ما همچنین تلاش کردیم با ائمه جماعات از طریق ستاد مرکزی نماز جمعه صحبت کردیم، توجیه کردیم. دوستان نگران بودند اما اعتماد کردند به ما تا ما این قضیه را بتوانیم مدیریت کنیم. الحمدالله این مسابقه هم برگزار شد. نکته مهم این است که صحنه مسابقه صحنه عاشورایی بود. شعارها و سینه‌زنی‌ها و شعائر رعایت شد.

 

رحمانی‌فضلی افزود: علاوه بر این اینکه ما مسابقه را بردیم و این نیز توفیق خوبی بود. مهم‌تر از همه این بود که در تمام منطقه و شبکه‌های ورزشی این را پخش کردند و نشان دادند که مردم ایران دارای چه روحیه و انگیزه‌ای هستند و در هر شرایطی اصل را بر اعتقادات دینی می‌گذارند و این نیز یک توفیق بسیار خوبی بود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین آن شبهه و شکی که وجود داشت از اینکه مسابقه برگزار نشود و جوانان ما نیز سرخورده شوند نیز حل شد. دیروز نیز آیت‌الله خاتمی در نمازجمعه از این موضوع تشکر کردند. باز هم تأکید می‌کنم ما مسئولین در حوزه‌های مختلف باید مواظب باشیم تا تقارن اینگونه ایام با این نوع مسائل اتفاق نیفتد که ما دچار زحمت‌ها و نگرانی‌ها شویم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------