آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

عبدالله ناصری: جنتی وزیر موفقی است/ کوتاهی روحانی در زمینه فرهنگ قابل توجه است



بر این باورم که در این شرایط جنتی بهترین فرد برای وزارت ارشاد است.

 عبدالله ناصری عضو بنیاد باران در مورد عملکرد "علی جنتی" در سه سال گذشته گفت: وزارت فرهنگ را وزارت‌خانه موفقی می‌دانم. انصافا آقای جنتی و بخش قابل توجهی از معاونین او بسیار خوب عمل کردند.

 

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا  در زمان اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: در حوزه کتاب و فیلم، با اینکه برخی کتاب‌ها مجوز نگرفتند و بخشی از فیلم‌ها اکران نشدند اما وزارت ارشاد بسیار موفق عمل کرده است. وزارت ارشاد دولت یازدهم جز 5 وزارت‌خانه موفق دولت حسن روحانی است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد گلایه برخی از اهالی هنر از عقب‌نشینی‌های علی جنتی در ماجرای کنسرت‌ها خاطر نشان کرد: بله این گلایه به حقی است اما وزارت فرهنگ به تنهایی نمی‌توانست در برابر این فشارها بایستد و دولت و شخص رییس جمهور باید از تصمیمات وزارت ارشاد حمایت و حفاظت می‌کردند.

 

وی تصریح کرد: اگر همان زمانی که در خراسان کنسرت‌ها لغو شد، وزارت خانه یا حمایت شخص رییس جمهور می‌ایستادند شاهد تکرار این ماجرا نبودیم. در این زمینه کوتاهی جدی از سوی دولت وجود دارند و هنرمندان حق دارند گلایه کنند.

 

ناصری افزود: اگر آقای جنتی استعفا داده باشد دلیل آن همین عدم همراهی بخش‌های دیگر دولت با وزارت خانه ارشاد است. به نظر من دولت و شخص رییس جمهور باید حمایت جدی‌تری از وزیر ارشاد و برنامه‌های فرهنگی آن داشته باشند.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ناصری

 

وی گفت: من فکر می‌کنم تلقی جنتی این است رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور می‌توانند در زمینه فرهنگ تاثیر گذار باشند و جلوی برخی بی‌قانونی‌ها مانند لغوت کنسرت‌ها را بگیرند.

 

عضو بنیاد باران ادامه داد: کوتاهی روحانی و دولت در زمینه فرهنگ قابل توجه است.

 

مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا در زمان اصلاحات افزود: از نگاه نخبگان آقای روحانی بعد از برجام اهتمام جدی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نداشته است و بیشتر توجه خود را حول محور مسائل سیاست خارجی و اقتصادی قرار داده است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: برجام اتفاق مهمی بود و اگر رییس جمهور به تنهایی همین یک کار را هم در دور اولش انجام می‌داد، برای چهار سال کافی بود اما انتظار این است که در زمینه فرهنگ و اجتماعی مانند آموزش و پرورش نیز دغدغه‌هایی که دارند را اعمال کنند. امیدوارم در دور دوم این کمبودها را جبران کنند.

 

وی در مورد احتمال پذیرش استعفای احتمالی وزیر ارشاد از سوی رییس جمهور گفت: امیدوارم آقای روحانی به هیچ وجه با استعفای جنتی موافقت نکند چون این یک شکست قابل تامل برای دولت خواهد بود و حتما در وضعیت انتخاباتی ایشان اثر خواهد گذاشت.

 

ناصری در پاسخ به این سوال که اگر جانشین جنتی یک اصلاح‌طلب باشد آیا بازهم به ضرر دولت خواهد بود یا خیر گفت: روحانی حتما چنین کاری نخواهد کرد. با توجه به شرایط کشور و فشارها حتما آقای روحانی یک اصلاح‌طلب را به عنوان وزیر معرفی نخواهد کرد و این رویایی بیش نیست.

 

عضو بنیاد باران گفت: در صورت کنار رفتن جنتی به روحانی قطعا سمت یک شخصیت خنثی خواهد رفت. اما بر این باورم که در این شرایط جنتی بهترین فرد برای وزارت ارشاد است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------