آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

ديدار پنهانی در بهشت؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , قالیباف

سفر بی سر وصدای شهردار مونترال کانادا به تهران؛

ديدار پنهانی در بهشت؟

 

قاليباف كليد ارتباط باكانادا را زد؛ اما محرمانه!

 گويي قرار نيست قاليباف از تيتر اخبار رسانه‌ها حذف شود! روزي موضوع واگذاری املاك شهرداري و روزي ديگر خبر ديدار شهردار تهران با شهردار مونترال و امضاي يك قرار داد! اين ديدار كه ظاهرا «محرمانه» اصل مهم آن بوده است در شرايطي انجام شده است كه سوالات زيادي در اذهان پديد آورده است.

 

نخست اينكه روابط ايران و كانادا پس از اقدام دلواپسان هنوز به روال سابق بازنگشته است و معمولا دولت‌ها هستند كه پس از فراهم آمدن شرايط بازگشت به دوران عاري از اختلاف، با يكديگر ديدار و براي آينده روابط تصميم مي‌گيرند بنابراين اين سوال بي‌پاسخ مانده است كه آقاي قاليباف بر اساس چه تصوري كليد ارتباط با كانادا را زده است و البته اگر دليل موجهي بوده باشد باز هم سعي بر «محرمانه» بودن ديدار شهردار پايتخت با شهردار مونترال خود يك ابهام مضاعف مي‌شود.

 

برخي چنين عنوان مي‌كنند كه اين ديدار شايد در ذهن قاليباف به مثابه يك برگ برنده تبلیغاتی براي او تصوير شده بود يعني او مي‌توانست با پنهان نگه داشتن اين ديدار و قراردادي كه با مسئول كانادايي امضا كرده است، در زمان تبليغات با فاش كردن اين ديدار چنين وانمود كند كه در عرصه ديپلماسي نیز توانمند است. اما اگر چنين گمانه‌اي صحيح باشد باز هم بايد اذعان داشت امضاي قرار داد با شهردار مونترال كانادا قابل مقايسه با توافق هسته‌اي و موفقيت هاي ديگر مردان ديپلمات روحاني نيست.

 

ماجرا چطور فاش شد؟

«دنيس كودر» ماموريت آرامي را در ايران انجام داد و اكنون همگان متوجه سفر او به تهران شده‌اند. اين تيتر نشريه «نشنال پست» است كه به سفر مهم اخير شهردار مونترال كانادا به ايران اشاره كرده است. آفتاب نوشت؛ اين نشريه با اشاره به هياهوي ايجاد شده درباره اين سفر مي‌نويسد:«برخي از ايرانيان مخالف ايران عصباني هستند و مي‌گويند كه چرا شهردار مونترال به ايران سفر كرده است؟ آنان مدعي هستند كه شهردار مونترال از جانب دولت كانادا نبايد با مقام‌ها و نمايندگان دولت ايران ديدار مي‌كرد».

 

اين نشريه در ادامه اشاره مي‌كند كه با وجود جنجال‌ها در كانادا، كودر توافقنامه‌اي را با شهردار تهران امضا كرده است. اين نشريه اشاره مي‌كند كه اين سفر مي‌تواند مورد استفاده تبليغاتي قاليباف نيز قرار گرفته باشد و در اين باره مي‌نويسد:«او در انتخابات سال ۲۰۱۳ ميلادي در ايران شكست خورد و رئيس‌جمهور نشد. او اكنون مي‌تواند بگويد من را يك چهره تندرو قلمداد نكنيد، من ميانه‌رويي عملگرا هستم». اين نشريه در ادامه اشاره مي‌كند اين در حالي است كه قاليباف درباره نقشي كه در جريان وقايع دانشجويي در ايران در سال‌هاي ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ ميلادي داشته به خود افتخار مي‌كند.

 

  اخبار سیاسی  -  ارمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------