آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

بررسی نحوه تشکیل شوراهای شهرستانی اصلاح‌طلبان/ احتمال اضافه شدن زنان و جوانان به ترکیب شورای‌عالی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصلاح‌طلبان

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: فقدان حضور بانوان و جوانان در شورای عالی سیاست‌گذاری یک نقصیه است که باید زود‌تر برطرف شود.

به گزارش ایلنا ؛عبدالواحد موسوی لاری با اشاره به آخرین وضعیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: بعدا ز بررسی‌های صورت گرفته در مرکز و استان‌ها ضرورت حفظ شورای‌عالی سیاست‌گذاری از یک طرف و اصلاح پاره‌ای از مسایل به عنوان امری مسلم از سوی دیگر احساس شد و همه در این رابطه به نتیجه رسیده‌اند که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با عملکرد خود حفظ شود.

 

او افزود: در عین حال این مساله مطرح شد که باید تغییراتی در شورای عالی صورت گیرد در همین رابطه کارگروهی مسوول تصمیم‌گیری در این رابطه شد. در ‌‌نهایت مقرر شد ضمن عضویت همه اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، تعدادی از شخصیت‌های ملی هم در این شورا قرار گیرند که بر همین اساس آقایان سرحدی‌زاده، معین و سلامتی به عنوان شخصیت‌های ملی به شورای عالی اضافه شدند.

 

او در مورد اضافه شدن سه عضو جدید از شخصیت‌های ملی به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: آقای سرحدی‌زاده از چهره‌های ملی و از مبارزان با نام و نشانِ قبل از انقلاب بوده‌اند و قبل از انقلاب هم در سطوح مختلف مدیریتی به ایفای نقش پرداخته‌اند. از طرفی آقای سلامتی و معین هم از چهره‌های شناخته شده و ملی هستند که در دولت اصلاحات حضور داشته‌اند. معتقدیم حضور این دوستان در کنار تشکل‌های اصلاح‌طلب به فراگیر شدن حوزه شورای عالی سیاست‌گذاری کمک می‌کند.

 

انتخاب سخنگوی شورای‌عالی اصلاح‌طلبان و نحوه تشکیل شوراهای شهرستانی در جلسه آتی

 

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: تاکنون دو جلسه از ترکیب جدید شورای عالی سیاست‌گذاری برگزار شده است و در جلسه اخیر، آیین‌نامه داخلی مورد تجدید نظر قرار گرفت و موادی از آن هم تصویب شد اما بررسی‌ها در مورد آیین‌نامه داخلی شورا همچنان ادامه دارد و مقرر شد در جلسه آینده ضمن ادامه بحث در خصوص آیین‌نامه داخلی در مورد چگونگی شکل‌گیری شوراهای شهرستانی و انتخاب سخنگوی شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری شود.

 

استعفای جنتی موضوع بزرگی نیست

 

حجت‌الاسلام موسوی‌لاری در پاسخ به این سوال که آیا در مورد استعفای جنتی وزیر ارشاد در جلسه عصر یکشنبه شورای‌عالی بحثی صورت گرفت، گفت: خیر، به نظر من هر تغییر و تحولی در دولت‌ها طبیعی است. به آقای روحانی هم گفتم هر دولتی در هر مقطعی ممکن است به این نتیجه برسد که همکاران خود را تغییر دهد. نباید از این موضوع به عنوان یک مسئله فوق‌العاده و بزرگ تعبیر شود. البته در این یک مورد خاص اطلاعی ندارم که دلیل استعفای آقای جنتی چیست.

 

همه احزاب شورای هماهنگی تابع نظر جمع هستند

 

او در پاسخ به این سوال که آیا در مورد احزاب منتقد هم صحبتی شده است، گفت: بعد از تشکیل اولین جلسه شورا و نظر اکثریت همه احزاب عضو شورای عالی اعلام کردند که تابع نظر اکثریت هستند. آقای خاتمی هم به نظر اکثریت اصلاح‌طلبان و جمع احترام می‌گذارند ویژگی ذاتی آقای خاتمی این است که نظر جمع را همواره مبنا قرار می‌دهد.

 

احتمال اضافه شدن زنان و جوانان به ترکیب شورای عالی

 

حجت الاسلام موسوی‌لاری در پایان در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد در آینده و تا برگزاری انتخابات نیروهایی از میان زنان و جوانان به ترکیب شورای عالی سیاست گذاری اضافه شوند گفت: بله این احتمال وجود دارد. ما هم معتقدیم فقدان حضور بانوان و جوانان در شورای عالی سیاست‌گذاری یک نقصیه است که باید زود‌تر برطرف شود.

 

وزیر کشور دولت خاتمی تصریح کرد: من هم این نقد را قبول دارم که سهم بانوان و جوانان در شورای عالی باید بیشتر از این باشد در همه احزاب و گروه‌ها اساسا واحدی به نام امور جوانان و امور بانوان وجود دارد که شورای عالی سیاست گذاری هم باید این مساله را مورد توجه قرار دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------