آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

لاریجانی: مگر نامه‌نگاری من با رهبری نیاز به اجازه پرفسور کواکبیان دارد؟ /شوخی-جدی‌های صحن مجلس



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , لاریجانی

رئیس مجلس و نماینده تهران مباحثه لفظی داشتند که با شوخی لاریجانی همراه شد.

 به گزارش خبرآنلاین، در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور که از شورای نگهبان به مجلس بازگشته بود، علی لاریجانی چندین بار به مکاتبه اش با رهبری در این باره اشاره کرد. در بررسی یکی از بندها کاظم دلخوش به عنوان مخالف ثبت نام کرده بود که لاریجانی به شوخی خطاب به او گفت:‌ آقای دلخوش شما مخالفید؟ بعیداست. به قیافه تان نمی‌آید.

 

ظاهرا واقعا به قیافه دلخوش نمی آمد، چون او وقتش را به مصطفی کواکبیان،‌ نماینده تهران داد. این دو نفر در صحن علنی در کنار هم می نشینند و با اینکه از دو جناح مختلف هستند اما از این دست بده بستان ها زیاد دارند.

 

کواکبیان اما بیشتر از اینکه قصد مخالفت داشته باشد، بنا داشت به رئیس مجلس اخطار بدهد. او گفت: آقای رئیس شما قسم خوردید که هر زمان هر یک از نمایندگان اخطاری داشت، مذاکرات را متوقف کرده و به تذکر و اخطار گوش دهید. ما از روز اول با شما رفاقت داشتیم اما شما تا اسم ما می آید اصلا به اخطار ها توجهی نمی کنید.

 

لاریجانی در پاسخ به او گفت: شما که مدام دارید اخطار می دهید.

 

کواکبیان سپس در توضیح اخطارش گفت: شما چند بار گفتید که به رهبری نامه نوشته اید. شما با چه اختیاری این نامه را نوشته اید؟

لاریجانی پاسخ داد: مگر نامه نگاری بنده نیازی به اجازه شما دارد؟ از حالا یک دفتری در کنار دفترم درست می کنم تا هر نامه ای خواستم بنویسم، ممهور به مهر پرفسور کواکبیان شود.

 

رئیس مجلس ادامه داد: چه ایرادی است که می گیرید؟ رئیس مجلس می تواند هر نوع نامه نگاری داشته باشد.

 

کواکبیان سپس به موضوع مخالفت خود پرداخت و درباره حذف موادی که شورای نگهبان به آنها ایراد اصل 75 قانون اساسی گرفته بود، گفت: شورای نگهبان می تواند مخالفت کند و ما می توانیم به مجمع ارجاع دهیم.

 

لاریجانی نیز پاسخ داد: شما تفسیر شورای نگهبان را درباره اصل 75 را ببینید، گفته نمی توانید ایراد اصل 75 را به مجمع ارجاع دهید. من دارم مشکل این بن بست را حل می کنم.

 

اما ماجرا به همین گفت و گوها ختم نشد. نادر قاضی پور نیز در تذکری در مقام حمایت از رئیس مجلس برآمد. نماینده مردم ارومیه گفت:‌ بند چهار ماده 22 ایین نامه می گوید امضای کلیه نامه های پارلمانی بر عهده رئیس مجلس است. من به شما رای داده ام و درباره مطالبی که به شما می گویند باید حمایت کنم.

 

لاریجانی در پاسخ به قاضی پور نیز گفت: ایرادی که اقای کواکبیان گفت غیر از این بندی است که شما خواندید اما من همچنان حق دارم نامه بنویسم. نامه هم زیاد می نویسم، شما در جریان یکی از اینها قرار گرفته اید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------