آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات،…

کمالوندی: صالحی به لهستان می‌رود/مذاکرات بازطراحی اراک ادامه دارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,کمالوندی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از سفر علی‌اکبر صالحی به لهستان خبر داد.

 بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی به زودی در راستای سفرهای دوجانبه و همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در چارچوب برجام به ورشو می‌رود.

 

وی هم‌چنین از سفر خود به چک و دیدار با همتایانش خبر داد و گفت: این سفر نیز به زودی انجام می‌شود.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر هیأت چینی به ایران و ادامه گفت‌وگوها بر سر بازطراحی راکتور اراک، اظهار کرد: هیأت چینی هفته گذشته به تهران آمدند و روز دوشنبه نیز تهران را ترک کردند.

 

این مقام سازمان انرژی اتمی تصریح کرد که "مذاکرات و رایزنی‌ها بر سر "طراحی" و "مرور طراحی" هم‌چنان ادامه دارد و در همین راستا هیأت ایرانی نیز در روزهای آینده به چین سفر می‌کند."

 

کمالوندی گفت: مسائل و موضوعات بسیار زیادی مربوط به مرحله طراحی و مرور طراحی وجود داشته است که این مسائل پس از مذاکراتی طولانی اکنون به چند موضوع کاهش یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: طراحی اولیه راکتور اراک در مرحله بازطراحی توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی انجام و آماده شده است، اما مذاکرات در رابطه با چگونگی مرور این طراحی توسط کارشناسان چینی هم‌چنان ادامه دارد.

 

کمالوندی با بیان این‌که بازطراحی راکتور اراک شامل چند مرحله می‌شود، اظهار کرد: طراحی، مرور طراحی، ارائه طرح به کمیسیون مشترک برجام میان ایران  و 1+5 و تأیید آن توسط کمیسیون، طراحی تفصیلی و آغاز ساخت راکتور، مراحلی هستند که در چارچوب بازطراحی باید انجام شوند.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم‌چنین در ادامه در رابطه با مذاکرات با روس‌ها بر سر ایزوتوپ‌های پایدار در سایت فردو، اظهار کرد: هیأتی از روسیه در حال حاضر در تهران به سر می‌برد و مذاکرات در این‌باره هم‌چنان ادامه دارد. این مذاکرات بسیار جزئی و حساس است. ما نمی‌خواهیم دقت را فدای زمان کنیم. ان‌شاءالله به زودی قرارداد میان ایران و روسیه در رابطه با ایزوتوپ‌های پایدار امضا می‌شود.

 

وی در رابطه با گزارش سه‌ ماهه سوم اجرای برجام که روز دوشنبه به مجلس ارائه شده است، گفت: سازمان انرژی اتمی گزارش مسائل فنی در چارچوب اجرای برجام را به وزارت خارجه ارائه کرده است و این گزارش به گزارش نهایی وزارت امور خارجه که به مجلس ارائه شد اضافه شده است.

 

کمالوندی گفت: آنچه که از سوی سازمان درباره مسایل فنی گزارش شده است مبتنی بر واقعیات فعالیت‌های هسته ای کشور است و فعالیت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی به خوبی انجام می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------