آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

آنچه ظریف در جلسه غیرعلنی گفت



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز (چهارشنبه) که با حضور وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد ارائه داد.

 به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس دعوتی که توسط هیأت رییسه مجلس از آقای ظریف صورت گرفت ایشان در ابتدای جلسه امروز در صحن حاضر شدند و جلسه به صورت غیرعلنی آغاز شد. ایشان گزارشی از اجلاس لوزان ارائه دادند.

 

او ادامه داد: با توجه به اینکه 9 کشوری که در لوزان حضور داشتند هر یک تفکرات خاص خود را داشتند آقای ظریف مواضع جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند.

 

نعمتی اضافه کرد: دو موضوع قابل توجه در این مذاکرات وجود داشت؛ بحث اول اینکه موضوع سوریه راه‌حل نظامی ندارد؛ پیش از این هم سیاست‌های نظام در مذاکرات منعکس شده بود. ما به موضوع سوریه با راه‌حل سیاسی نگاه می‌کنیم نه نظامی که ماحصلش کشته شدن ده‌ها هزار بی‌گناه سوری است.

 

این عضو هیأت رییسه مجلس همچنین، گفت: مسأله بعدی ترک مخاصمه و نوع کمک‌رسانی به مردم است. سیاست‌های نظام این بوده که این موضوع به صورت آتش‌بس یا ترک مخاصمه پیگیری شود. در حال حاضر موضوع حلب به نقطه حساسی رسیده و مذاکرات 9 سپتامبر هم که توقف 48 ساعته را مدنظر داشت جواب نداد. شاید یکی از دلایل آن این بوده که گروه‌های مختلف وحدت رویه نداشتند.

 

او افزود: شاید در آینده امکان اینکه نظرات گروه‌های مختلف فعال در سوریه گرفته شود و بهترین راه این باشد که آتش‌بس طولانی‌تر باشد و کریدوری باز شود که مردم حلب و سوریه بتوانند از امکانات انسان‌دوستانه بهتر استفاده کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------