آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

تغییر در دولت؛ هدفی برای 4 سال آینده نه 7 ماه پیش رو



به نظر می‌رسد حالا که وضعیت برجام تا حدودی مشخص شده است روحانی در صورت پیروزی برنامه‌های ویژه‌ای برای حوزه اجتماعی و فرهنگی البته در کنار حل مشکلات اقتصادی دارد.

 فصل پاییز زودتر از آنی که در شهر خود را نشان دهد به پاستور رسید. رییس جمهور روحانی در ماه‌های پایانی دولتش تصمیم به تغییر در وزرای کابینه گرفته است.

 

رییس دولت یازدهم تصمیم گرفت به جای برکناری به وزرای خود توصیه کند از سمت خود استعفا بدهند. اتفاقی که شب گذشته برای محمد گودرزی افتاد و وزیر ورزش دولت یازدهم از سمت خود استعفا داد. اتفاقی که قرار است برای علی جنتی و فانی وزرای ارشاد و آموزش و پرورش نیز روی دهد.

 

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این مسئله است که چرا حسن روحانی 7 ماه مانده به پایان دولت یازدهم تصمیم به تغییر گرفته است. بسیاری در سال‌های گذشته منتظر این تغییرات بودند به ویژه در حوزه ورزش که سیل انتقادها از سوی اهالی ورزش به سوی روحانی روانه بود. بررسی شبکه‌های اجتماعی منتسب به رییس جمهور به خوبی حکایت از این معنا دارد.

 

تغییر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اما خواست مخالفان روحانی بود. علی جنتی پسر آیت‌الله احمد جنتی که از نظر فکری به آیت‌الله هاشمی نزدیک است به واسطه برگزاری کنسرت در مشهد و برگزاری تنها یک برنامه موسیقی زنده در قم زیر شدیدترین فشارها بود. آنگونه که از شواهد پیداست استعفای او به واسطه این اعمال فشارها ارائه شده است.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

به نظر می‌رسد روحانی خود پی به این معنا برده است که در زمینه اجتماعی و فرهنگی با مشکلات زیادی روبرو بوده است. بخشی از رای دهندگان به حسن روحانی در خرداد 92 مطالبات جدی در این حوزه‌ها داشتند. درگیری‌های حسن روحانی در سیاست خارجی و برجام باعث شده بود او کمتر به این حوزه‌ها توجه کند و مسائل اجتماعی و فرهنگی در حاشیه سیاست خارجی و اقتصاد قرار بگیرد.

 

این تغییرات حامل دو پیام است اولی برای موافقان و دومی برای مخالفان. روحانی با این تغییرات به طرفداران خود پیام داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده (1396) مسائل اجتماعی به ویژه در حوزه ورزش و آموزش در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت. گزینه‌های مطرح مانند "صالحی امیری و نجفی" برای جانشین این وزرا نشان از این تصمیم روحانی دارد.

 

به نظر می‌رسد حالا که وضعیت برجام تا حدودی مشخص شده است روحانی در صورت پیروزی برنامه‌های ویژه‌ای برای حوزه اجتماعی و فرهنگی البته در کنار حل مشکلات اقتصادی دارد.

 

از سوی دیگر با استعفای علی جنتی و پذیرش آن از سوی روحانی، رییس جمهور این پیام را به مخالفان وضعیت فرهنگی کشور به ویژه در قم و مشهد مخابره می‌کند که نظرات آنها برای دولت مهم است. این تغییر می‌تواند سردی ایجاد شده میان دولت و حوزه‌های علمیه در پی ماجرای کنسرت‌ها را از بین ببرد تا دوباره شاهد لبخند قم به روحانی باشیم.

 

در دولت اول روحانی برجام حواس همه را به خود جلب کرده بود. دولت، مردم، مخالفان و موافقان اما به نظر می‌رسد روحانی در صورت پیروزی در انتخابات در دولت بعدی در کنار برجام و مسائل اقتصادی مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم را هم پیگیری کند.

 

می‌شود در پایان گفت این تغییرات نه برای 7 ماه پیش روست بلکه برای چهار سال آینده است .

 

 اخبار  سیاسی  - عصر ایران/ مصطفی داننده 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------