آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

سید حسن خمینی: کسی که سر مردم کلاه می گذارد، در بلندمدت ضرر خواهد دید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: کسی که بر سر مردم کلاه می گذارد ممکن است در کوتاه مدت منافعی را کسب کند اما در بلند مدت ضرر خواهد کرد.

 به گزارش ایرنا از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار رئیس، معاونان و مدیران سازمان ملی استاندارد، با اشاره به «تأمین امنیت» به عنوان اولین وظیفه حکومت ها از دیرباز تاکنون، اظهار کرد: اگر مفهوم امنیت را توسعه دهیم و یکی از اقسام آن را «امنیت روانی» بدانیم، سازمان ملی استاندارد از جمله نهادهایی است که با این وظیفه اولیه حکومت ارتباط مستقیم دارد.

 

وی با تأکید بر عنصر «اعتماد» در جوامع گذشته، یادآور شد: امروز بزرگترین عامل برای افزایش کیفیت کالا توسط تولیدکنندگان این است که احساس کنند در صورت کاستن از کیفیت، بازار مصرف خود را از دست خواهند داد، چرا که امروز با گسترش جوامع انسانی شناخت متقابل میان تولیدکننده و مصرف کننده از بین رفته است و اگر نهادی وجود نداشته باشد که به کیفیت، کمیّت و سلامت کالا نظارت نکند، امنیت روانی جامعه مصرف کننده از بین می رود.

 

سید حسن خمینی گفت: از سرمایه های مهم سازمان ملی استاندارد اعتماد مردم به علامت استاندارد و نظارت سازمان ملی استاندارد است.

 

وی با بیان اینکه اگر مردم احساس کنند کسی از ناآگاهی آنها سوء استفاده می کنند امنیت روانی شان از بین می رود، تصریح کرد: احساس «نادان فرض شدن» از کم فروشی هم بدتر است و نه تنها امنیت روانی جامعه را از میان می برد بلکه زمینه ساز بزه در جامعه می شود؛ اما اگر وجود نظارت، در جامعه احساس شود اغلب افراد از تخلف خودداری می کنند.

 

یادگار امام ادامه داد: اگر در جامعه کسی احساس کند که از طریق کلاه گذاشتن بر سر مردم، کم فروشی و... می تواند امرار معاش کند سایرین هم به خود اجازه این کار را خواهند داد و لذا نقش سازمان ملی استاندارد در دنیای مدرن تأثیر زیادی در امنیت روانی مردم خواهد داشت.

 

وی با تأکید بر «شادی»، «نشاط» و «زندگی خوب» در جامعه، خطاب به حاضران در جلسه اظهار کرد: امکانات میان انسان ها به طور یکسان توزیع نشده است اما شادی انسان ها در گرو نوع نگاه آنان به زندگی است و برخورداری از زندگی خوب در حوزه تولید و مصرف جامعه، بستگی به زحمات شما در سازمان ملی استاندارد دارد.

 

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با تأکید بر بازتعریف و توسعه استانداردها، گفت: کسی که بر سر مردم کلاه می گذارد ممکن است در کوتاه مدت منافعی را کسب کند اما در بلند مدت ضرر خواهد کرد و جمله «همیشه حق با مشتری است» مبتنی بر همین منطق است، زیرا در صورت احترام به مشتری و مصرف کننده، تولید کنندگان علاوه بر بالابردن درآمد ملی، در بلند مدت درآمد شخصی بیشتری را نیز پیدا خواهند کرد.

 

وی با تأکید بر توجه به صادرات و تأثیر آن بر افزایش تولید ملی، تأکید کرد: توجه به صادرات دلسوزی برای تولید کنندگان داخلی هم هست و رونق صادرات در زندگی تک تک آنان و کارگران موثر خواهد بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------