آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

«خواهش» ورژن جديد انتخاباتي اصولگرايان!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصولگرايان

  در حالي كه چندي ماهي بيشتر به انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶ باقي نمانده است تحركات انتخاباتي احزاب و تشكل‌هاي اصولگرا با شدت در جريان است؛ تحركاتي كه از آنها بوي وحدت و انسجام به مشام نمي‌رسد و در حالي كه محسن كوهكن نايب‌رئيس«جبهه پيروان خط امام و رهبري» از تاييد استراتژي انتخاباتي اين جبهه از سوي شوراي مركزي براي انتخابات رياست‌جمهوري خبر مي‌دهد،

 

اسدا... بادامچيان نايب‌رئيس شوراي مركزي «حزب موتلفه» از اصولگرايان خواهش مي‌كند تا «به نفع نامزد حزب موتلفه كنار روند»؛ نامزدي كه «فعلا با او رسما مذاكره نشده است» و فعلا در مرحله سنجش «آمادگي براي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري» قرار دارد. اين اظهارات از سوي نايب‌رئيس حزب موتلفه كه «نيم‌قرن سابقه و تجربه دارد»، حكايت از اين دارد كه نبايد به وحدت و انسجام ميان اصولگرايان اميدوار بود؛ احزابي كه هريك خود را محور اصولگرايي قرار مي‌دهند و ديگر احزاب را اقماري كه بايد گرد آن محور بچرخند. به نظر مي‌رسد در جناح اصولگريان قدرت خواهي‌هاي حزبي ركن اساسي فعاليت‌هاي انتخاباتي است و اجماع دور از دسترس.

 

به نفع نامزد موتلفه كنار برويد!

 

اسدا... بادامچيان در تشريح فعاليت‌هاي انتخابي حزب موتلفه تصريح كرد: حزب موتلفه اسلامي براي تعيين كانديداي اختصاصي خود به‌طور رسمي با فردي مذاكره نداشته اما به‌صورت غيرمستقيم مذاكرات گوناگوني را انجام داده است. بادامچيان تاكيد كرد: اين مذاكرات تا زماني كه ما نامزد حزب موتلفه اسلامي را اعلام كنيم ادامه خواهد داشت. وي تصريح كرد: پس از تعيين كانديداي حزب موتلفه اسلامي، با ديگر اصولگرايان در معرض كانديداتوري براي انتخابات رياست‌جمهوري مذاكراتي خواهيم داشت، مبني بر اينكه آيا شما با توجه به شرايط، ضوابط و ارزش‌هاي اسلامي خودتان را ارجح، افضل و اصلح از نامزد موتلفه اسلامي مي‌دانيد يا خير. نايب‌رئيس شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي خاطرنشان كرد: اگر ديگر كانديداهاي اصولگرا به اين نتيجه رسيدند كه نامزد موتلفه اسلامي با توجه به سوابق و تجربيات يك حزب نيم قرني رجحان ويژه‌اي را دارد، از آنها خواهش مي‌كنيم كه به نفع او كنار بروند و براي حمايت از او فعال بشوند.

 

استراتژي‌هايمان را مشخص كرده ايم

 

در شرايطي كه حزب موتلفه در حال مذاكرات غيررسمي با نامزدهاي مورد نظرش است، محسن كوهكن رويكردهاي انتخاباتي «جبهه پيروان خط امام و رهبري» را تشريح كرد و گفت: ما در گذشته دو نوع رويكرد براي ورود به انتخابات داشتيم؛ ما در گذشته منتظر بوديم تا افرادي خودشان تصميم بگيرند و به صحنه انتخابات بيايند تا ما روي آنها به اجماع برسيم. وي با اشاره به انتخابات سال ۹۲ و كانديد شدن ۵ نفر از اعضاي جبهه پيروان يادآور شد: درنهايت هيچ يك از آنها در صحنه باقي نماندند و اين نشان مي‌دهد كه ما به ائتلاف اصولگرايان پايبنديم. كوهكن استراتژي جبهه پيروان را ائتلاف صددرصدي با اصولگرايان عنوان كرد و با تاكيد بر اينكه اگر تكثر نباشد، شانس پيروزي اين جريان بالاست، افزود: جبهه پيروان به اين نتيجه رسيد كه براي انتخابات رياست‌جمهوري منتظر افراد خودتصميم‌گير نماند، هرچند اين رويكرد نافي صلاحيت آنها نيست.

 

بوي وحدت از اردوگاه اصولگرايان به مشام نمي‌رسد

 

ماه‌هاي پاياني سال ۹۶ را بايد ماه‌هاي رونق فعاليت‌هاي انتخاباتي دانست؛ فعاليت‌هايي كه البته در اردوگاه اصولگرايان با غلظت بيشتري در جريان خواهد بود و در حالي كه اصلاح‌طلبان بر سر ليست‌هاي انتخابات شوراهاي شهر با يكديگر مذاكره مي‌كنند، گمان مي‌رود كه در ميان اصولگرايان همچنان مذاكرات بر سر«توافق بر سر نامزد يا نامزدهاي رياست‌جمهوري» در جريان باشد تا شايد! وحدتي حصول يابد و گزينه‌اي«اجماعي» پيونددهنده احزاب و تشكل‌هاي متكثر در جناح اصولگرا شود؛ گزينه‌اي كه بنابر نظرسنجي محافل سياسي رقيب جدي و قدري در برابر حسن روحاني نخواهد بود اما مي‌تواند از دو بعد تاثيرگذار باشد: نخست از منظر اتصال و پيوند اصولگرايان با يكديگر و دوم سنجش ميزان آراي اصولگرايان در ميان مردم و شناخت پايگاه‌هاي اجتماعي شان. اولي مي‌تواند جبران‌كننده ضعف‌هاي انتخاباتي آنان در سال ۹۲ باشد و دومي هم همواركننده مسير آنان در انتخابات سال ۱۴۰۰. تا بدين جاي كار و در روزهاي ابتدايي دومين ماه پاييز «بوي وحدت و انسجام» ميان اصولگريان به مشام نمي‌رسد و بايد منتظر ماند و ديد كه آيا وحدتي كه بزرگان اصولگرا متناوبا بر آن تاكيد دارند حصول خواهد شد يا خير.

 

  اخبار  سیاسی  -  ارمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------