آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

احمدي‌نژاد دنبال حل مساله هسته‌اي از طريق مذاكره مستقيم با اوباما بود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدي‌نژاد

 هوشنگ امير احمدي باز هم از رابطه با امريكا گفته است. رابطه‌اي كه او با توجه به شرايط برجام و آينده آن تحليلش مي‌كند. او البته در اين گفت‌وگو اظهارات جواد لاريجاني در مورد اينكه محمود احمدي‌نژاد به دنبال حل مساله هسته‌اي از طريق مذاكره مستقيم با اوباما بوده است را تاييد مي‌كند. جمله‌هاي كليدي اظهارات هوشنگ اميراحمدي را به نقل از عصر ايران در ادامه بخوانيد:

 

 روحاني گفت برجام را شش ماهه انجام مي‌دهم. يك واقعيت اين است كه چهار ماه قبل از اينكه آقاي روحاني رييس‌جمهور شود، در مسقط توافق شده بود. اصلا ژنو توافق مسقط است. چيزي به نام توافق ژنو نبود، توافق مسقط را به ژنو بردند و جاهاي خالي كه داشت را پر كردند و گفتند توافق ژنو. بنابراين من فرضم اين است كه چون به آقاي روحاني گفته بودند از ٤ ماه پيش شروع شده و به يك جاهايي رسيده و امريكايي‌ها قبول كردند كه ما اين حق را داشته باشيم، ايشان هم گفت شش‌ماهه تمامش مي‌كنيم.

 

 توافق مسقط را آقاي ولايتي با هماهنگي رفته بود. آنجا خط قرمزهاي آقا لحاظ شده بود. وقتي به ژنو و لوزان و وين و... رفت يواش‌يواش خط‌قرمزها كم شد. من فكر مي‌كردم‌ اي كاش آقا از اول تا آخرش اين را نگه مي‌داشت.  

 

 صادقانه بين روش مذاكره آقايان جليلي و ظريف هيچ كدام را نمي‌پسندم اما من مدل لاريجاني را بيشتر مي‌پسندم.

 

 مذاكره روحاني با ظريف هيچ فرقي نداشت بنابراين سه مدل بيشتر نداشتيم كه در اين بين مدل لاريجاني بيشتر به آقاي خامنه‌اي نزديك بود.

 

 از روز اولي كه من آقاي احمدي‌نژاد را شناختم، هيچ مشكلي با امريكا نداشت. تمام مشكلات آقاي احمدي‌نژاد با اسراييل بود براي اينكه رد گم كند، اين بحث را به وجود آورد كه اسراييل بايد نابود شود، براي اين بود كه مي‌خواست توجه‌ها به سمت اسراييل برود براي رابطه با امريكا راهش باز شود. احمدي‌نژاد هشت سال رييس‌جمهور بود، ١٠ بار به امريكا آمد. آقاي احمدي‌نژاد مشكلش اسراييل بود. آقاي احمدي‌نژاد تنش را با اسراييل زياد كرد كه تنش با امريكا را كم كند كه در كشور بار ضد امريكايي را كم كند. اين يكي از تز‌هاي خود من بود.

 

 اين كه احمدي‌نژاد خودش هم مي‌خواست با اوباما مستقيم مذاكره كند تاييد مي‌كنم ولي متاسفانه يك سدي به نام اسراييل جلوي راه احمدي‌نژاد و دولت قرار گرفت. اعتقاد دارم كه احمدي‌نژاد فكر مي‌كرد آقا به او اعتماد دارد، خودش هم به رهبري اعتقاد داشت و آدم انقلابي بود. آدمي بود كه از پايين آمده بود و در اين سيستم بزرگ شده بود. او فكر مي‌كرد با امريكا مي‌شود مذاكره كرد ولي بايد با قدرت اين كار را كرد. اشتباهات خيلي بزرگي هم داشت كه اگر آنها را نمي‌كرد موفق مي‌شد با امريكا كنار بيايد و دستاوردهاي بهتري هم داشت.

 

 جواد لاريجاني اين حرف‌ها را مي‌زند كه بگويد اگر احمدي‌نژاد هم بود همين برجام را امضا مي‌كرد، من اين را قبول ندارم. اصلا احمدي‌نژاد داشت مذاكره مي‌كرد. اول هم آقاي لاريجاني مذاكره كننده آقاي احمدي‌نژاد بود. ولي يك نكته هم بگويم احمدي‌نژاد دشمن خودش بود. كارهايي مي‌كرد و حرف‌هايي مي‌زد كه تنش ايجاد مي‌كرد؛ هم در داخل و هم در خارج از كشور. اينها در روابط خارجي برايش مشكل ايجاد كرد كه البته فكر مي‌كنم اين هم براي اين بود كه انقلابي بود و حتي جريان اسراييلش هم در همين راستا بود ولي تند رفت. هر جا دو نفر را پيدا مي‌كرد كه فحش مي‌دادند دنبال آنها مي‌رفت.

 

 اخبار سیاسی - اعتماد  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------