آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

ارائه 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی تا پایان سالجاری



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رئیس جمهوری

رئیس جمهوری گفت: برنامه دولت برای پیشرفت اقتصادی کشور، ارائه تسهیلات تا سقف 160 هزار میلیارد ریال به بنگاه ها و مجموعه های اقتصادی و صنعتی تا پایان سال جاری است. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در بیت تاریخی امام خمینی (ره) افزود: امسال تاکنون 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحدها و بنگاه های اقتصادی و صنعتی قرار گرفته است.

 

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: امسال، حمایت از 7 هزار و 500 بنگاه صنعتی و اقتصادی در برنامه پیش بینی شده بود اما با هماهنگی و انسجام لازم، تاکنون به 12 هزار و 500 واحد کوچک و متوسط تسهیلات اعطا شده است.

 

وی با اشاره به رشد اقتصادی مثبت 5 درصدی کشور،ادامه داد: افزایش این شاخص حیاتی، از جمله هدفگذاری های اولویت دار دولت است.

 

رئیس جمهوری اضافه کرد: ارایه تسهیلات صادرات محور به بنگاه های تولیدی و اقتصادی از دیگر برنامه های دولت یازدهم است.

 

دکتر روحانی بیان کرد: تولید رقابتی و بهبود فضای کسب و کار از چشم اندازهای اصلی دولت تدبیر و امید است که تاکنون نیز بخش قابل توجهی از آن محقق شده است.

 

رئیس جمهوری افزود: امروز کشورهای زیادی از نقاط مختلف دنیا ،خواستار افزایش همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی با تجار ایرانی هستند.

 

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: بسیاری از تعهدات دولت در قبال تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و اقتصادی اجرایی و عملیاتی شده است.

 

وی با قدردانی از حضور حماسی و پرشور شهروندان استان مرکزی به ویژه شهرهای اراک و خمین در استقبال از کاروان تدبیر و امید گفت: استقبال و محبت مردم قابل توصیف و تقدیر نیست، مردم نسبت به انقلاب، نظام و خادمان خود لطف دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با انجام وظایفی که بر عهده ماست پاسخ محبت مردم را بدهیم.

 

وی با اشاره به نشست شورای سرمایه گذاری و توسعه استان مرکزی گفت: اشتیاق سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این استان قابل توجه است و توافقنامه های همکاری اقتصادی متعددی در این راستا امضا شده است.

 

دکتر روحانی استان مرکزی را استانی آرام، امن و مناسب برای سرمایه گذاری توصیف کرد و افزود: کشاورزی با استفاده از روشهای نوین آبیاری در این استان باید توسعه یابد.

 

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین اظهار کرد: مسئله محیط زیست، آلودگی پدیده گرد و غیار نیز از موارد مهم این استان است که اقدامات حمایتی در این حوزه نیز باید افزایش یابد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------