آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

۴ دلیل برای انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , غلامرضا ظریفیان

«دانش‌آشتیانی كه تجربه حضور در آموزش و پرورش را از علمی تا مدیریت از سر گذرانده، نگاه توسعه‌ای و علمی دارد و می‌تواند آموزش و پرورش و آموزش عالی را به هم نزدیك‌تر كند، از نگاه من گزینه مناسبی برای نشستن بر صندلی وزارت آموزش و پرورش به حساب می‌آید.»

 غلامرضا ظریفیان - استاد دانشگاه - در روزنامه «اعتماد» می‌نویسد: آموزش و پرورش ما به دلایل عدیده‌ای در طول سالیان بر اساس سعی و خطا اداره شده است. البته امید است كه طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش كه حاصل تجربیات جدی كارشناسان این حوزه است، تغییری را در این مورد به وجود آورد. اما اینكه انتخاب آقای دانش‌آشتیانی چه كمكی به اصلاح در آموزش و پرورش می‌كند را می‌توان در چهار محور مورد بررسی قرار داد.

 

١-‌ فخرالدین دانش‌آشتیانی یك دانشمند علمی است كه مدارج دانشگاهی را در سطح عالی آن طی كرده و علاوه بر این تنها یك چهره تئوریك نیست و از ابتدای انقلاب تاكنون مسوولیت‌های فراوانی را بر عهده داشته و تجارب بسیاری اندوخته است. بر همین اساس او بدون شك تلاش می‌كند تا آموزش و پرورش را بر اساس نگاه علمی اداره كند و بر مبنای شایسته‌سالاری، به سراغ انتخاب كسانی برود كه اندوخته قابل توجهی در آموزش و پرورش دارند.

دانش آشتیانی

 

٢-‌ فخرالدین دانش‌آشتیانی مدیر طرح و توسعه بوده است، نگاه توسعه‌ای دارد و حتی می‌توان او را پدر خوابگاه‌سازی دانشگاهی دانست. بسیاری از مجموعه‌های خوابگاهی دانشگاه‌ها حاصل نگاه و تلاش‌های اوست. این همان نگاهی است كه آموزش و پرورش به آن بسیار نیاز دارد. آموزش و پرورشی كه با بحران‌های مالی فراوان، از وضعیت حقوق معلمان گرفته تا ناتوانی در پرداخت معوقات بازنشستگان، روبه‌رو است حالا نیاز به مدیری دارد كه در حوزه توسعه و منابع مالی و اقتصاد آموزشی آگاهی و تجربه داشته باشد.

 

٣-‌ فخرالدین دانش‌آشتیانی می‌تواند نقطه پیوند آموزش و پرورش و آموزش عالی باشد. با وجود تمامی تلاش‌هایی كه انجام شده است، میان آموزش و پرورش ما و نظام آموزش عالی همچنان گسست وجود دارد. بخش قابل توجهی از كسانی كه در سیستم آموزش و پرورش رشد پیدا می‌كنند وارد نظام آموزش عالی می‌شوند و ما نیاز داریم كه میان این دو بخش پیوستگی وجود داشته باشد، برای همین منظور باید مدلی طراحی شود كه بتواند این دو حوزه را به هم نزدیك كند و با توجه به تجربیات دانش‌آشتیانی او گزینه خوبی برای تاثیرگذاری در این مورد محسوب می‌شود.

 

٤-‌ فخرالدین دانش‌آشتیانی علاوه بر اینكه تخصص علمی و تجربه مدیریتی دارد، یكی از كسانی است كه از ابتدای انقلاب تاكنون حضور در آموزش و پرورش را از سطح خرد تا كلان تجربه كرده است. او هم معلم بوده، هم مدرسه اداره كرده و هم مجموعه‌ای از مدارس موفق را بنیان گذاشته است. حالا بیست و اندی سال است كه او به عنوان مدیر مدارس موفق «مفید» شناخته می‌شود. با یك جست‌وجوی ساده می‌توان فهمید كه مدارس مفید از جمله مدارس بسیار موفق هم در حوزه علمی هستند و هم تربیت اخلاقی و دینی و فارغ‌التحصیلان آن در بهترین دانشگاه‌های كشور و دنیا مشغول تحصیل هستند.

 

با توجه به همه این موارد، دانش‌آشتیانی كه تجربه حضور در آموزش و پرورش را از علمی تا مدیریت از سر گذرانده، نگاه توسعه‌ای و علمی دارد و می‌تواند آموزش و پرورش و آموزش عالی را به هم نزدیك‌تر كند، از نگاه من گزینه مناسبی برای نشستن بر صندلی وزارت آموزش و پرورش به حساب می‌آید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------