عراقچی : سازمان ملل برای حل بحران سوریه کار خاصی انجام نداده/نامه ظریف برای کمک‌رسانی به یمن بی‌پاسخ مانده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عراقچی

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه وضعیت یمن را اسفبار خواند و گفت: بمباران مراسم ختم در یمن بی‌پاسخ مانده است، ایران آماده کمک در زمینه یمن است و ظریف در نامه به دبیرکل سازمان ملل این را اعلام کرد. 

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه امروز (یکشنبه) در مراسم هفتاد و یکمین سالگرد سازمان ملل در تهران طی سخنانی اظهار داشت: امروز برای من افتخار است که در این مراسم شرکت کنم.

 

وی با اشاره به بحران سوریه گفت: مسئولیت بالایی بر دوش سازمان است ولی کار خاصی انجام نداده است. تنها کاری که سازمان می‌تواند انجام دهد این است که برای پایان درگیری‌ها پیشنهاد صلح بدهد.

 

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه گفت: امیدواریم سازمان ملل برای برقرای صلح در سوریه و بازسازی آن نقش عمده‌ای ایفا کند.

 

عراقچی وضعیت یمن را اسفبار خواند و عنوان کرد: بمباران مراسم ختم در یمن بی‌پاسخ مانده است، ایران آماده کمک در زمینه یمن است و ظریف در نامه به دبیرکل سازمان ملل این را اعلام کرد.

 

وی با اشاره به جنایات سعودی‌ها در یمن گفت: از سازمان ملل می‌خواهیم اقدامات لازم را برای توقف این جنایات انجام دهد.

 

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه با اشاره به توافق پاریس برای رسیدن به اهداف توسعه هزاره اظهار داشت: این توافقی تاریخی بود. رشد اقتصادی براساس فناوری برای حفاظت از محیط زیست مهم است. ایران مایل است از تجربه خود برای رسیدن به این اهداف استفاده کند.

 

عراقچی افزود: رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند.

 

وی ادامه داد: سازمان ملل در تهران در همکاری با وزارت خارجه توانستند چارچوب اهداف توسعه پایدار را انجام بدهند و در مذاکرات فشرده چند ماه اخیر توانسته‌اند، اسناد اجرایی را برای ٥ سال آینده به نگارش در بیاورند.

 

معاون مور حقوقی و و بین‌المللی وزارت خارجه در پایان نسبت به ادامه همکاری سازمان ملل و ایران در آینده ابراز امیدواری کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------