آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

توصیه روحانی به سفرای جدید ایران؛ توانمندی‌های ایران به بخش‌های خصوصی خارجی معرفی شوند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

علاقمند به توسعه همه جانبه مناسبات با آمریکای لاتین و از جمله کلمبیا هستیم

 سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا، قطر، نروژ، مقدونیه، اوگاندا، غنا، صربستان و بلغارستان روز دوشنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رییس جمهور دیدار و گفت وگو کردند.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی در این دیدار، ضمن آروزی موفقیت برای سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای محل ماموریت خود، بر تلاش و اهتمام آنان در راستای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید کرد.

 

رییس جمهور همچنین معرفی توانمندی ها و ظرفیت های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش های خصوصی و دولتی دیگر کشورها و فراهم کردن زمینه های مناسب برای ارتقا سطح همکاری ها و اجرای پروژه های مشترک را از جمله وظایف سفرا در دوران ماموریتشان در کشورهای خارجی عنوان کرد.

 

وحید کریمی سفیر جدید ایران در نامیبیا، محمد علی سبحانی سفیر جدید ایران در قطر، محمد حسن حبیب الله زاده سفیر جدید ایران در نروژ، حسین کریمی سفیر جدید ایران در مقدونیه، مرتضی مرتضوی سفیر جدید ایران در اوگاندا، نصرت الله مالکی سفیر جدید ایران در غنا، حسین ملاعبدالهی سفیر جدید ایران در صربستان و حمیدرضا ناطق نوری سفیر جدید ایران در بلغارستان نیز گزارشی از محل ماموریت خود به رییس جمهوری ارائه کردند.

 

ایران از توسعه و تعمیق روابط با سیرالئون استقبال می‌کند

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین روز دوشنبه با آلمامی اماراکاما سفیر جدید سیرالئون، دیدار کرد. وی در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی و آمادگی آنها برای پیشبرد طرح های توسعه ای در سیراالئون، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و فرهنگی با سیرالئون استقبال می‌کند و در این زمینه لازم است بخش‌های خصوصی دو کشور را با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا سازیم.

 

آلمامی اماراکاما سفیر جدید سیرالئون نیز پس از تقدیم استوارنامه خود، با اشاره به اهتمام ویژه کشورش برای توسعه سطح روابط با ایران، گفت: سیرالئون خواهان حضور شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله معدن و صنعت است و آماده ارتقاء روابط در همه زمینه‌ها با ایران هستیم.

 

اماراکاما افزود: سیرالئون همچنین خود را در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار ایران می‌داند و مصمم هستیم در این زمینه بویژه مبارزه با تروریسم، همکاری‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

 

علاقمند به توسعه همه جانبه مناسبات با آمریکای لاتین و از جمله کلمبیا هستیم

 

رییس جمهور امروز در ادامه دیدار با سفرای کشورهای مختلف و در دیدار با «یوان آلفردو پینتوساودرا» سفیر جدید آکردیته کلمبیا ، ضمن ابراز خرسندی از توافق اخیر در کلمبیا و ایجاد صلح و ثبات در این کشور، گفت: ندای صلح و دوستی از هر گوشه‌ای از جهان به گوش برسد، موجب خوشحالی خواهد بود چرا که نزاع، جنگ و درگیری تنها موجب نابودی انسان‌ها و جوامع است.

 

روحانی در این دیدار که در تهران اتفاق افتاد گفت: که توسعه روابط و مناسبات همه جانبه با کشورهای آمریکای لاتین و از جمله کلمبیا برای ما حائز اهمیت است.

 

توسعه همکاری با کشورهای حوزه بالکان و از جمله آلبانی همواره برای ایران حائز اهمیت است

 

حجت‌الاسلام حسن روحانی  امروز در دیدار با «گنتی گاژلی» سفیر جدید آکردیته آلبانی با اشاره به اینکه ایران و آلبانی از لحاظ فرهنگی و اعتقادی، قرابت‌های فراوانی با هم دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه مناسبات و ایجاد تحول مثبت در روابط اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و علمی خود با آلبانی است.

 

روحانی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های تجاری و اقتصادی دو کشور وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای گسترش همکاری‌ها استفاده کرد، بر ضرورت معرفی این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دولتی و خصوصی دو طرف تأکید کرد.

 

رییس‌ جمهور همچنین همفکری، همکاری و رایزنی ایران و آلبانی در زمینه مسایل مربوط به صلح و ثبات منطقه و جهان را حائز اهمیت دانست.

 

«گنتی گاژلی» سفیر جدید آکردیته آلبانی نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان، توسعه روابط همه جانبه و ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور را مهم توصیف و بر تلاش و تعهد خود در این راستا تأکید کرد.

 

برای توسعه روابط و همکاری‌ ایران و مولداوی محدودیتی وجود ندارد

 

رییس جمهور همچنین در دیدار با سفیر جدید آکردیته مولداوی درتهران، با بیان اینکه ایران روابط خوب و دوستانه‌ای با مولداوی از آغاز استقلال این کشور داشته است، گفت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در راستای ارتقاء هر چه بیشتر سطح همکاری‌ها و مناسبات دو کشور استفاده کنیم.

 

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار «کورگه لئوکا» با اشاره به ضرورت معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دو کشور به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و همکاری‌ها با کشور دوست مولداوی هیچ مانعی قایل نیست.

 

«کورگه لئوکا» سفیر جدید آکردیته مولداوی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان، با اشاره به تعهد خود بر تلاش در راستای تعمیق مناسبات همه جانبه ایران و مولداوی، خواستار توسعه همکاری‌ها و روابط تجاری اقتصادی دو کشور شد.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------